2017-01-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Johansson, det har man, cykelkedjor var också populärt på 70 och 80-talet.

Det behöver inte vara konstigt att dessa två umgicks trots åldersskillnad, men det får en ju alltid att dra öronen åt sig.

Cykelkedjor och andra tillhyggen användes av raggare så nog var det brutalt även förr.
Citera
2017-01-09, 11:55
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Tror du det blivit mer eller mindre vanligt efter massinvandringen?
Citera
2017-01-09, 12:01
Medlem
Där var ju ett mord i September -14 där en tilltalad hette just Persson.
Kan detta ev vara en hämndaktion i form av något slag ?

BO är broder till Sanna Persson som förekommer i målet om mordet i tomelilla 2014 (med Kim Johansson)
Folk i Tomelilla (enligt kontakter) säger att Linus Persson blivit misshandlad av en 20 årig anhörig till gubben som blev mördad 2014.
Citera
2017-01-09, 12:04
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt
Säkert en kränkt blatte som Linus tittade fel på. 20åringen är nog runt 35år egentligen.
Jo, jag tänkte väl också att det var ganska sannolikt att det handlade om en invandrare/flykting. Frågan är vad som ligger bakom det hela.

Givetvis kan det handla om en hjärnskadad svensk också, men jag skulle säga att det är mindre sannolikt.

Att det är en tjugoåring och en sextonåring får mig att misstänka att det kan ha börjat med att sextonåringen ville ha hjälp att köpa ut alkohol. Tjugoåringen kanske hade förväntat sig något i stil med sexuella tjänster som gengäld, och när han blev nekad så brast det för honom.

Jag undrar om Linus faktiskt inte minns vad som har hänt, eller om han bara säger det av rädsla för att sanningen ska skada honom på något vis.
Citera
2017-01-09, 12:15
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Bör rubriceras som mordförsök i och med knivning.
Luktar babbe lång väg.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Knivning i nacken bör vara mordförsök, eller är det så att här är ett fall av någon som försvarat sig med mervåld än nöden kräver som är orsak till rubriceringen (eller att knivningen avsiktligt och kontrollerat inte var livshotande) ?
Agendan är att få ner mord och mordförsök för att inte visa verkliga siffror, därför bedöms sällan knivhugg och skottskador för just det..
Citera
2017-01-09, 12:45
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejvafan

BO är broder till Sanna Persson som förekommer i målet om mordet i tomelilla 2014 (med Kim Johansson)
Folk i Tomelilla (enligt kontakter) säger att Linus Persson blivit misshandlad av en 20 årig anhörig till gubben som blev mördad 2014.

Det låter som en relevant koppling till misshandeln...
Citera
2017-01-09, 12:53
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

Du har inget namn på den misstänkte?
En länk till mordet skulle sitta bra med!
Citera
2017-01-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du har inget namn på den misstänkte?
En länk till mordet skulle sitta bra med!

Vill inte sprida namn på internet vars identitet och handlingar ej är bekräftat.

En enkel google sökning gav mig dessa länkar: http://www.ystadsallehanda.se/tomeli...-pa-aldre-man/

https://www.flashback.org/t2439901#
Citera
2017-01-09, 13:22
Medlem
Citat:
Citat:
Vill inte sprida namn på internet vars identitet och handlingar ej är bekräftat.

En enkel google sökning gav mig dessa länkar: http://www.ystadsallehanda.se/tomeli...-pa-aldre-man/

https://www.flashback.org/t2439901#
Vartifrån drar du den långsökta gissningen den killen sitter nog ..
Citera
2017-01-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Vartifrån drar du den långsökta gissningen den killen sitter nog ..

Vänligen läs inlägg #36 i tråden innan du yttrar dig.
Citera
2017-01-09, 13:34
Medlem
Citat:
Men vad har Linus med saken att göra? Att Linus syster var tillsammans med en idiot ska inte Linus straffas för!
Citera
2017-01-09, 13:34
Medlem
Citat:
Citat:
men det är inte denna tråd och varifrån får du sambandet till denna aktuella händelse . den tråden läste jag för länge sen . och jag vet att den killen blev jävligt anklagad .man kan ju tro att du är hans gubbens älskarinna .som gett sig fan på att sätta dit en viss person för alla brott i den hålan hur många asylboenden finns i närheten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in