2016-12-30, 15:29
Medlem
SilviaNights avatar
Alltså helvete vad jävla irriterande det är med scriptet i karriärläget. Började spela på världsklass och bytte till legendarisk när jag mötte bra motstånd. Gick riktigt bra framtill Januari då AIn blev klart mycket bättre helt plötsligt. Så jävla uppenbart att det finns ett script som säger att datorn blir bättre beroende på hur bra det går i ligan. Hur jävla ogenomtänkt är inte det?

Förut kunde jag vinna på legendariskt relativt enkelt. Nu förlorar jag på proffs för att det är helt omöjligt att skapa målchanser.
Citera
2016-12-30, 15:36
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Jag äger fifa 15 och jag undrar om det går att göra så att rätt spelare spelar i rätt lag då jag inte vill uppdatera varenda år då det är samma spel annars bara att fel spelare spelar i rätt lag. Exempel att zlatan spelar i psg i fifa 15 medan han spelar i fifa 17 i United. Går det att göra något av det här ?

Kan man göra så att rätt spelare spelar i rätt lag så slipper man köpa om spelet varje år för det är dryga pengar då sånna här spel ska inte kosta mer 99kr

Hihi det e ju en jädra stor känsla på 14-15 och 17. Spelade 15 igår. Går ej att jämföra.

Mycket goare känsla å grafik nu.
Köp det beg . Värt pengarna
Citera
2016-12-31, 14:27
Medlem
Har dom åtgärdat problemet med spelarnamnen i karriärläget på xbox360?
Någon som vet?
Citera
2017-01-03, 12:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hur gör ni era mål, som regel (mot mänskliga motståndare)?

Jag spelar 4-3-3 och får ofta bollen på en winger som söker kortlinjen och sedan passa snett inåt bakåt. Det funkar hyggligt att komma iväg med wingern, men sen är det många faktorer som gör att det blir pannkaka av allt. Låt oss säga att jag tar mig förbi backen som går på och når kortlinjen.

* Högt inlägg - funkar aldrig, oavsett om det är tidigt inlägg eller sent. Antingen plockar målvakten det, förlorar 99% av nickduellerna eller så är det inte ens nära en av mina spelare.
* Medelhögt inlägg (två tryck på inläggsknappen) - rätt i skopan på målvakten.
* Lågt inlägg - Det enda som funkar för mig. Med det sagt funkar det inte bra heller. Ofta springer min forward i passningsskugga så jag inte får fram den och om jag mot förmodan får fram den och har i princip öppet mål - fritt skottläge från 3-5 meter - så sker följande: a. missar mål eller avslutar löst/rakt på (50%) b. dålig förstatouch och chansen rinner ut i sanden (25%) c. mål (25%).
* Passningsknappen är lite samma som lågt inlägg. Antingen blir passningen alldeles för lös eller så gör min forward en usel förstatouch och chansen försvinner.

Det spelar ingen roll om jag kör finesse shot. Mina spelare missar förjävla ofta när de får ett fritt skottläge på nära håll. Förslag på hur jag ska avsluta? Jag siktar mot hörnen och kör ofta finesse, men jag är en sån jävla målsumpare att det inte finns.

Hörnor har jag i princip gett upp. Målvakterna plockar allt i inom 5m från mål, vinna offensiv nickduell går typ inte oavsett om man har ett monster som Benteke eller Carroll där framme.

Jag får nästan aldrig läge för distansskott med min uppställning. Vet inte om det beror på 4-3-3 eller instruktioner, men oerhört sällan jag har bollen rättvänd just utanför offensivt straffområde.

De mål jag släpper in är inte sällan att motståndarna "promenerar" rätt igenom mitt försvar. En klumpig brytning eller tryck åt fel riktning, sen har han öppen gata mot mål. Ytterst sällan jag själv gör den sortens mål.

Detta är ganska frustrerande då jag inte sällan dominerar mina matcher spelmässigt och chansmässigt men inte alls får den utdelning jag tycker jag borde ha. Kan ha 65-35 i bollinnehav och 5-1 i avslut men ligga under med 1-0. Har kollat lite finishing tutorials men inte kommit på hur jag ska bli mer klinisk. Förslag?
Citera
2017-01-05, 14:46
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Aldrig hänt faktisk men ändå får varning att jag har inte uppfyllt klubbens målsättning för säsongen.
Inte heller jag blev avskedad trots att jag missade att uppfylla mitt "kritiska" mål från styrelsen.
Citera
2017-01-05, 16:41
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Inte heller jag blev avskedad trots att jag missade att uppfylla mitt "kritiska" mål från styrelsen.

Ja de borde va glada att jag tog en botten klubb i PL till 3a plats efter 2 säsonger och sålt spelare för minst 100 miljoner euro.
Citera
2017-01-06, 00:24
Medlem
Går det verkligen inte vara 3 st på samma konsol och spela online säsonger?
Citera
2017-01-08, 20:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Spelar som ytter. Enklast är bär man spelar på kanten närmast i bild. Går det fixa så man spelar där båda halvlekar?
Citera
2017-01-08, 21:13
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Spelar som ytter. Enklast är bär man spelar på kanten närmast i bild. Går det fixa så man spelar där båda halvlekar?

Går det inte och ändra på kamera inställningar?
Citera
2017-01-08, 21:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Går det inte och ändra på kamera inställningar?

Inte bland Game Settings in game iaf... Hm.. Sjukt mkt enklare att som ytter spela längst ner i bild.
Citera
2017-01-09, 11:13
Medlem
Jag skulle behöva starta om Ultimate Team från början. En total återställning alltså. Hur går man tillväga då? Någon som vet?
Citera
2017-01-10, 09:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur gör ni era mål, som regel (mot mänskliga motståndare)?

Jag spelar 4-3-3 och får ofta bollen på en winger som söker kortlinjen och sedan passa snett inåt bakåt. Det funkar hyggligt att komma iväg med wingern, men sen är det många faktorer som gör att det blir pannkaka av allt. Låt oss säga att jag tar mig förbi backen som går på och når kortlinjen.

* Högt inlägg - funkar aldrig, oavsett om det är tidigt inlägg eller sent. Antingen plockar målvakten det, förlorar 99% av nickduellerna eller så är det inte ens nära en av mina spelare.
* Medelhögt inlägg (två tryck på inläggsknappen) - rätt i skopan på målvakten.
* Lågt inlägg - Det enda som funkar för mig. Med det sagt funkar det inte bra heller. Ofta springer min forward i passningsskugga så jag inte får fram den och om jag mot förmodan får fram den och har i princip öppet mål - fritt skottläge från 3-5 meter - så sker följande: a. missar mål eller avslutar löst/rakt på (50%) b. dålig förstatouch och chansen rinner ut i sanden (25%) c. mål (25%).
* Passningsknappen är lite samma som lågt inlägg. Antingen blir passningen alldeles för lös eller så gör min forward en usel förstatouch och chansen försvinner.

Det spelar ingen roll om jag kör finesse shot. Mina spelare missar förjävla ofta när de får ett fritt skottläge på nära håll. Förslag på hur jag ska avsluta? Jag siktar mot hörnen och kör ofta finesse, men jag är en sån jävla målsumpare att det inte finns.

Hörnor har jag i princip gett upp. Målvakterna plockar allt i inom 5m från mål, vinna offensiv nickduell går typ inte oavsett om man har ett monster som Benteke eller Carroll där framme.

Jag får nästan aldrig läge för distansskott med min uppställning. Vet inte om det beror på 4-3-3 eller instruktioner, men oerhört sällan jag har bollen rättvänd just utanför offensivt straffområde.

De mål jag släpper in är inte sällan att motståndarna "promenerar" rätt igenom mitt försvar. En klumpig brytning eller tryck åt fel riktning, sen har han öppen gata mot mål. Ytterst sällan jag själv gör den sortens mål.

Detta är ganska frustrerande då jag inte sällan dominerar mina matcher spelmässigt och chansmässigt men inte alls får den utdelning jag tycker jag borde ha. Kan ha 65-35 i bollinnehav och 5-1 i avslut men ligga under med 1-0. Har kollat lite finishing tutorials men inte kommit på hur jag ska bli mer klinisk. Förslag?

Ingen? Spelade nyss en match där jag bränner 5 "sitters", dvs skott från 3-4m på helt frispelad spelare. Skjuter lugnt och kontrollerat och missar antingen mål eller rakt på. Förlorar med 1-0 till sist mot en klart sämre spelare än mig, vann bollinnehavet solklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in