2016-12-18, 01:23
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Vem tycker ni är snabbaste spelaren i spelet? Bale flyger nästan alla spelare när det kommer till kontringar.
Neymar snabbast med boll https://www.youtube.com/watch?v=92hDaGNqTyI
Bolly snabbast utan boll https://www.youtube.com/watch?v=4R0_BQQhhZc
Citera
2016-12-18, 18:58
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Neymar snabbast med boll https://www.youtube.com/watch?v=92hDaGNqTyI
Bolly snabbast utan boll https://www.youtube.com/watch?v=4R0_BQQhhZc

Tack för länken. Neymar snabbast med boll? Jävligt konstig då det finns andra spelare i vekligheten som är mycket snabbare än honom med bollen.
Citera
2016-12-18, 20:15
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Tack för länken. Neymar snabbast med boll? Jävligt konstig då det finns andra spelare i vekligheten som är mycket snabbare än honom med bollen.

Ja, men sen är det svårt att säga då det sällan blir en 80meterslöpning med boll i fotboll.
Sedan vet jag inte om utgången hade blivit annorlunda om man använder höger styrspak för att göra långa pet. Nu blir det ju en kombination mellan toppfart och bollkontroll, och då är tydligen Neymar snabbast med sina stats han fått av Fifa.

Sedan vet jag inte om spelarna är exakt lika snabba om man skulle göra om samma test 10 gånger.
https://www.youtube.com/watch?v=NW7JGTGhIXM Här är tex Messi snabbare än Neymar (med boll).

Intressant är också att notera att trots att de springer över hela planen så är det väldigt liten skillnad mellan Messi och Suarez trots att det skiljer sig 10 poäng i deras toppfart (87 respektive 77), så man ska nog inte gråta bara för att ens snabba anfallare inte tar sig förbi en långsammare back in en löpning på 20 meter.
Tänkvärt ändå
Citera
2016-12-18, 23:11
Medlem
När ja spelar fifa 17 så går spelet ur varje gång efter 80 minuter. Även om ja leder med 4-0 så får ja inga poäng för matchen...

Va fan? Någon annan som känner igen sig och som kan svara på vad det kan bero på? Ja har fiber och är direkt kopplad in i ps4at så det är inte internetfel
Citera
2016-12-19, 17:46
Medlem
Har kört karriärmode sen typ FIFA 14, gott så, me FAN vad de gör få uppdateringar för varje år!

Saker de måste kunna fixa: Utköpsklausul för spelare man signar, går det dåligt för ett lag kickar de aldrig tränaren. Spelare med utgående kontrakt förekommer för ofta. Slöt till mig Alacacer (87) Bailly (87) Mamoud (86) och Griezmann (90) som var spelare med utgående kontrakt. Alldeles för få dimensioner i detta läge. Inga nybygganden av arenor, spelare som har låga totalpoäng som blir bänkade i en match blir totalsura för att de inte var med i startelvan efter era match. Det görs väldigt få mål under en säsong. Förra året vann Dybala skytteligan på 13 mål... etc etc etc... Finns massor av små, enkla saker för att fixa till detta till en bättre användarupplevelse.

En annan enormt störig grej är att Man U har slutit till sig, Origi, Dybala, Aubameyang, Lacazatte, Suarez, Milik, Benzema, Kane och minst TRE andra toppanfallare under 2-3 säsonger men INGEN är med i startelvan när jag möter dem, utan då är det Wilson (?) och Rooney som startar eller hoppar in - samtidigt har varken Chelsea, Liverpool eller Arsenal signat signat EN enda anfallare!? Jag kör en säsong till, satsar på vinna allt jag kan men sen lägger jag fan ner, tröttsamma fel som förstår helheten.

Nån som håller med? De flesta borde hålla med...
Citera
2016-12-23, 14:26
Medlem
Jag äger fifa 15 och jag undrar om det går att göra så att rätt spelare spelar i rätt lag då jag inte vill uppdatera varenda år då det är samma spel annars bara att fel spelare spelar i rätt lag. Exempel att zlatan spelar i psg i fifa 15 medan han spelar i fifa 17 i United. Går det att göra något av det här ?

Kan man göra så att rätt spelare spelar i rätt lag så slipper man köpa om spelet varje år för det är dryga pengar då sånna här spel ska inte kosta mer 99kr
Citera
2016-12-24, 10:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Har kört karriärmode sen typ FIFA 14, gott så, me FAN vad de gör få uppdateringar för varje år!

Saker de måste kunna fixa: Utköpsklausul för spelare man signar, går det dåligt för ett lag kickar de aldrig tränaren. Spelare med utgående kontrakt förekommer för ofta. Slöt till mig Alacacer (87) Bailly (87) Mamoud (86) och Griezmann (90) som var spelare med utgående kontrakt. Alldeles för få dimensioner i detta läge. Inga nybygganden av arenor, spelare som har låga totalpoäng som blir bänkade i en match blir totalsura för att de inte var med i startelvan efter era match. Det görs väldigt få mål under en säsong. Förra året vann Dybala skytteligan på 13 mål... etc etc etc... Finns massor av små, enkla saker för att fixa till detta till en bättre användarupplevelse.

En annan enormt störig grej är att Man U har slutit till sig, Origi, Dybala, Aubameyang, Lacazatte, Suarez, Milik, Benzema, Kane och minst TRE andra toppanfallare under 2-3 säsonger men INGEN är med i startelvan när jag möter dem, utan då är det Wilson (?) och Rooney som startar eller hoppar in - samtidigt har varken Chelsea, Liverpool eller Arsenal signat signat EN enda anfallare!? Jag kör en säsong till, satsar på vinna allt jag kan men sen lägger jag fan ner, tröttsamma fel som förstår helheten.

Det är en sak som gör mig besviken varje år, att det är så orealistiskt. Fösta transferfönstret så rör alla toppspelare på sig, Ronaldo till psg, benzema till juve, kane till United, coutinho till Barca osv, otroligt tråkigt. och efter en säsong så börjar allt om utan något annorlunda, ekorrhjulet bara snurrar på.

Kan man inte få någon ny funktion nästa säsong förr att tristessen inte ska bli så påtaglig? Har bara fått för mig att EA inte vill göra de nya spelen för bra, då det blir svårare att göra ett ännu bättre i nästa uppföljare. Typ att de har en 5års-plan, ena året satsar vi på exempelvis online, nästa fifa blir karriär lite bättre osv osv.
Citera
2016-12-27, 13:14
Medlem
Är jag efterbliven eller?

Försöker ställa om knapparna till min egen preferens men det är ju stört löjligt. Ändrar först knapparna i anfall, alltså t.ex. passa på "X". När jag gjort det ändrar jag på knapparna i försvar. När jag gjort det så har knapparna ändrats för anfall och det är otroligt jävla störande. Finns det något sätt man kan göra detta annorlunda på?

Jävla skit spel, varför krångla till precis allt?
Citera
2016-12-27, 13:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple

Jag håller med om ovan. Har själv postat om hur mycket som är trasigt i karriärläget och hur EA högaktkningsfullt skiter i att fixa felen. Vi köper ju skiten ändå, och det är FUT som är kassakon så det är där majoriteten av EAs resurser ligger. Utvecklingen har i princip stått stilla och hade det funnits verklig konkurrens om fotbollsspel hade EA fixat detta för länge sen eller fått lägga ner produkten. Påminner lite om Microsoft och Internet Explorer, före Google Chrome och Firefox tvingade dem att bli innovativa och faktiskt utveckla produkten. (Och då var det för sent). Skillnaden här är att ingen kommer göra ett ordentligt fotbollsspel med licenser och ett verkligt bra karriärläge.

Jag har mest lirat FUT detta år och det har till stora delar med att EA vägrar fixa karrärläget.
Citera
2016-12-27, 14:31
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
FIFA är spelet jag spelat mest av alla spel, och denna utgåva anser jag håller hyfsat hög klass om man jämför med tidigare utgåvor.
Karriärläget är det som gäller för mig, och endast det. Har aldrig ens varit sugen på att spela online mot diverse snorungar och dåliga förlorare.
Jag instämmer dock i kören som önskar att EA kunde försöka fixa till alla de aspekter i karriärläget som ännu inte är fulländade.
De saker som jag dock tycker har blivit bättre i denna upplaga är bl.a att man nu även dömer för "hands".
Har fått mig tilldelat en mängd straffar just pga att motståndarlaget begår hands, speciellt vid hörnor av någon anledning.
Det stör mig dock att man aldrig får se repris på händelsen.
Sen tycker jag även att den ekonomiska biten nu har blivit betydligt bättre med alla de krav man nu får från styrelsen, samt att man ibland får krav på sig att styra upp t.ex flödet av ungdomsspelare osv.

Jag brukar alltid ha runt 3-4 lag i olika karriärer som jag brukar varva mellan så att jag ej blir uttråkad på att endast ha ett lag. Oftast kör jag en säsong i stöten med ett lag för att sen byta och köra en säsong med nästa karriär osv osv.
Kör för tillfället med RB Leipzig i Bundesliga, Sheffield United som jag har lyckats få upp i Premier League, samt Monaco i Ligue1.

En fråga har jag dock till er andra som spelar karriärläget mycket.
Har någon av er fått sparken ännu för att ni inte uppfyller de "kritiska" målsättningarna som ni får uppsatta av styrelsen?
Jag håller nämligen på att, förmodligen, missa mitt "kritiska" mål med att få in ungdomsspelare med rätt betyg och tillräckligt många matcher spelade under en säsong med mitt RB Leipzig, och börjar bli aningen orolig att få sparken trots att jag tagit laget till Euroleague final andra säsongen.
Citera
2016-12-27, 17:05
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
FIFA är spelet jag spelat mest av alla spel, och denna utgåva anser jag håller hyfsat hög klass om man jämför med tidigare utgåvor.
Karriärläget är det som gäller för mig, och endast det. Har aldrig ens varit sugen på att spela online mot diverse snorungar och dåliga förlorare.
Jag instämmer dock i kören som önskar att EA kunde försöka fixa till alla de aspekter i karriärläget som ännu inte är fulländade.
De saker som jag dock tycker har blivit bättre i denna upplaga är bl.a att man nu även dömer för "hands".
Har fått mig tilldelat en mängd straffar just pga att motståndarlaget begår hands, speciellt vid hörnor av någon anledning.
Det stör mig dock att man aldrig får se repris på händelsen.
Sen tycker jag även att den ekonomiska biten nu har blivit betydligt bättre med alla de krav man nu får från styrelsen, samt att man ibland får krav på sig att styra upp t.ex flödet av ungdomsspelare osv.

Jag brukar alltid ha runt 3-4 lag i olika karriärer som jag brukar varva mellan så att jag ej blir uttråkad på att endast ha ett lag. Oftast kör jag en säsong i stöten med ett lag för att sen byta och köra en säsong med nästa karriär osv osv.
Kör för tillfället med RB Leipzig i Bundesliga, Sheffield United som jag har lyckats få upp i Premier League, samt Monaco i Ligue1.

En fråga har jag dock till er andra som spelar karriärläget mycket.
Har någon av er fått sparken ännu för att ni inte uppfyller de "kritiska" målsättningarna som ni får uppsatta av styrelsen?

Jag håller nämligen på att, förmodligen, missa mitt "kritiska" mål med att få in ungdomsspelare med rätt betyg och tillräckligt många matcher spelade under en säsong med mitt RB Leipzig, och börjar bli aningen orolig att få sparken trots att jag tagit laget till Euroleague final andra säsongen.

Aldrig hänt faktisk men ändå får varning att jag har inte uppfyllt klubbens målsättning för säsongen.
Citera
2016-12-27, 19:20
Bannlyst
Asså fifa 17 på xbox one är så jävla svårt, går inte att gå själv förbi några, går inte att ta bollen från motståndarna osv. VInner inte ens på karriärläge i semiproffs som jag gjorde på xbox 360 hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in