2017-01-08, 20:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Hur många gånger ska du kommentera samma inlägg? Håller koncentrationen på att brista nu för dig?

Det har jag inte frågat dig. Tror du verkligen att det nästan ska bli gratis att bo? Dagens låga räntor och ett stort prisras på bostäder som gör att räntekostnaderna faller kraftigt. Varför skulle ett sådant drömläge för köparna uppstå? Vad ska säljarna som dumpar sina bostäder under sådana förutsättningar flytta, till mycket dyrare HR?
2017-01-08, 20:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Hänvisning

Du går igenom livet och är rädd för allt, vågar inte ens uttrycka din åsikt om topic i tråden du ägnar så mycket tid åt. Du är ingen man utan en liten rädd mus.
2017-01-08, 20:18
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du är ingen man utan en liten rädd mus.
Signaturmaterial deluxe igen, levererat av Svenne i vanlig ordning.
2017-01-08, 20:21
Medlem
Citat:
Du går igenom livet och är rädd för allt, vågar inte ens uttrycka din åsikt om topic i tråden du ägnar så mycket tid åt. Du är ingen man utan en liten rädd mus.

Väntar på att du skall visa att du inte är en lögnare, hur långt är du beredd att gå? Det börjar bli pinsamt tydligt nämligen vad du försöker göra.

Citat:
Jodå, min ståndpunkt är jag klar över, men eftersom du hanterade det du sade som om det var obestridlig sanning vill jag veta om du ljög eller inte, så var är källan?

Leta upp var jag sagt att jag är tvärsäker på att vi har en bubbla, sedan kan vi prata. Allt annat är bara du som försöker slingra dig, precis som du gjorde i höstas , och i somras.

Seså, fram med beviset.
2017-01-08, 20:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en liten rädd mus
Väntar på att du skall visa att du inte är en lögnare, hur långt är du beredd att gå? Det börjar bli pinsamt tydligt nämligen vad du försöker göra.

Återkom när du är modig nog att diskutera topic musen.
2017-01-08, 20:39
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Kan jag säga "gå björn på bolånetorskarna" till kamreren i banken? Förstår han vad jag menar då? Jag har nämligen googlat lite på "bear" och hittat oroväckande referenser till håriga homofiler. Är det säkert att jag inte blir missförstådd av kamreren om jag säger att jag vill björna?

Jag tycker du skall prova och sedan berätta i någon tråd på forumet.
Att Björna

Finns väl en risk att de ringer efter någon som sätter på dig en sån där tröja/skjorta där ärmarna sitter fast i varandra.

Om du plötsligt tystnar här på forumet så vet vi vad som hänt dig.
2017-01-08, 20:56
Medlem
Citat:

Det är du som skall bevisa att du inte är en lögnare, sedan tror du att du på "Hockeykille" maner kan anspela på machosaker som att jag borde bli provocerad av att bli kallad mus, det visar återigen att du är ganska ung och osäker, och troligtvis ljuger om att du är ekonomiskt oberoende, fasaden av den sofistikerade mannen du försökt måla upp håller sakta på att spricka.

Såvida du inte har speciella behov, och lyfter bidrag som en god man hanterar åt dig, då skulle man ju rent tekniskt kunna säga att du är ekonomiskt oberoende.

Så, ska du fortsätta linda in dig i mer skit eller ska du bevisa att du inte är en lögnare?

Hänvisning.

Citat:
Jodå, min ståndpunkt är jag klar över, men eftersom du hanterade det du sade som om det var obestridlig sanning vill jag veta om du ljög eller inte, så var är källan?

Leta upp var jag sagt att jag är tvärsäker på att vi har en bubbla, sedan kan vi prata. Allt annat är bara du som försöker slingra dig, precis som du gjorde i höstas , och i somras.

Seså, fram med beviset.
2017-01-08, 21:16
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Nu har jag startat en tråd i Privatekonomi där din besynnerliga teori om att banken delar ut gratis bostäder om det blir inflation eller valutakollaps diskuteras. Inte helt oväntat får din teori ordentligt med pisk i tråden.

Om du nu är modig nog att läsa vill säga: (FB) Får man en belånad bostad gratis av banken om valutan kraschar?
2017-01-08, 21:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en rädd liten mus
Det är du som skall bevisa att du inte är en lögnare, sedan tror du att du på "Hockeykille" maner kan anspela på machosaker som att jag borde bli provocerad av att bli kallad mus, det visar återigen att du är ganska ung och osäker, och troligtvis ljuger om att du är ekonomiskt oberoende, fasaden av den sofistikerade mannen du försökt måla upp håller sakta på att spricka.

Såvida du inte har speciella behov, och lyfter bidrag som en god man hanterar åt dig, då skulle man ju rent tekniskt kunna säga att du är ekonomiskt oberoende.

Så, ska du fortsätta linda in dig i mer skit eller ska du bevisa att du inte är en lögnare?

Hänvisning.

Lögnare om vad din pajas, du vågar inte ens säga vad du tror om topic och då förstår jag inte varför du lägger så mycket tid på tråden.
2017-01-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lögnaren Svenne-i-banan
Lögnare om vad din pajas, du vågar inte ens säga vad du tror om topic och då förstår jag inte varför du lägger så mycket tid på tråden.

Du hävdar att jag varit tvärsäker på att vi har en bubbla, när jag frågar dig var jag skrivit det klarar du inte av att producera bevis för det du hävdar utan övergår till ett barns taktik att försöka förflytta fokus till din motståndare.

För varje svar du ger just nu sjunker din trovärdighet som sofistikerad ekonomiskt oberoende man inom finansvärlden

Kom jag för nära sanningen när jag skrev.....

Citat:
Så roligt att se dig ut balans, du jobbar så hårt ( dygnets alla timmar som det verkar ) med att försöka upprätthålla fasaden som sofistikerad och ekonomiskt oberoende. I själva verket börjar jag lite smått undra om du inte egentligen bara är en 32 årig man, som bor själv i en överbelånad innerstadstvåa och efter några lyckade spekulationer på börsen ( för lånade pengar ) fått för dig att du är värsta börshajen , för i sanningens namn har jag aldrig träffat en ekonomiskt oberoende person ( och ja, jag har träffat en del ) som så tydligt haft ett så raktigenom dåligt självförtroende.
2017-01-08, 21:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du hävdar att jag varit tvärsäker på att vi har en bubbla, när jag frågar dig var jag skrivit det klarar du inte av att producera bevis för det du hävdar utan övergår till ett barns taktik att försöka förflytta fokus till din motståndare.

För varje svar du ger just nu sjunker din trovärdighet som sofistikerad ekonomiskt oberoende man inom finansvärlden

Kom jag för nära sanningen när jag skrev.....

Hur kan vi avgöra om det är korrekt att du är säker på att vi har en bubbla eller inte när du vägrar berätta vad du tror? Ska du fortsätta vara en lite rädd mus som inte vågar säga vad du tror?
2017-01-08, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Tvärtom: BNP/capita ökar.
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP-per-capita/

Bopriserna har ökat sista 10 åren inte enbart därför att räntor sjunkit utan därför att löner stigit (med 10.000 kr/mån tjänstemän, 7500 kr/mån arbetare) samtidigt som jobb-skatterna sjunkit med 4000 kr/mån, att fastighetsskatterna sjunkit 2-3000 kr/mån (för en 3-4-millevilla).

Så hushållen har blivit rikare helt enkelt.

Med vilje tog du bort den viktiga del av mitt inlägg där jag påpekade att enda sättet du kan få det till att BNP ökar är att räkna inflationen med KPI.

Så hushållen har blivit fattigare helt enkelt.

Trenden har varit negativ efter 1980-talets slut. 1980-talets goda år kan ju dessutom i hög utsträcknijg berott på de stora devalveringarna av den fasta kronkursen. Frågan är hur pass positivt 80-talet verkligen var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in