Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-08, 19:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
WASHINGTON—Two leading Senate Republicans said Sunday they will introduce a bipartisan bill to impose additional sanctions on Russia over hacking the U.S. election, a move that threatens to deepen the divide between Capitol Hill and president-elect Donald Trump over U.S. relations with the Kremlin.
http://www.wsj.com/articles/two-senate-republicans-to-seek-added-sanctions-on-russia-over-hacking-1483894255?mod=e2tw

Så kom den ja, två ledande republikaner vill ge Ryssland ytterligare sanktioner för hackningen. Och det hotar Trumps och Kremlins relationer. USA vill inte ha något med Putin att göra vilket framgår tydligt.
Trumparen blir ensam om sin syn på Ryssland.
2017-01-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har jag svårt att tro speciellt med tanke på att det är från USA som begreppen "Italian-American" och "Native-American" kommer ifrån, de är extremt noga med sina etniska grunder till skillnad från oss europeer som är tydliga med att man är antingen spanjor, italienare, svenska, engelsman, irländare osv, osv.

Jänkare och Dixicrater är helt enkelt mer fokuserade på sin etniska grund än vad vi är då vi må klassa en spanjor som en spanjor men en som är född i Sverige men av en spansk förälder klassar vi som andra generationens invandrare varav dennes barn är tredje för att sen egentligen sluta räkna generationer för då skall de vara integrerade och svenskar.

I USA så har du över 200 år senare fortfarande grupperingar av folk som klassar sig som svenskar trots att de inte har haft någon fysisk kontakt med Sverige sedan deras gammelfarfars far dog.

Fast det där är en sanning med kraftig modifikation och i synnerhet utanför städer som New York, Chicago och ett fåtal till där du har större områden med distinkt etnisk profil..

Jag har spenderat mycket tid i USA och snackat med mängder av människor i ämnet. Inget jag söker men det kommer ofta upp naturligt när man snackar med folk och det framgår att man är utlänning..

Till att börja med, på varje "renblodig" Giuseppe, Duncan eller Sven så går det dussintals som är en blandning av Europa. Ofta så vet dom inte ens så värst mycket mer än vad deras efternamn kan tänkas avslöja..

Om något så har jag ofta upplevt det som en smula sorgligt att intresset för förfädernas länder är så marginellt. Jag kan på en stympad hands fingrar räkna dom gånger jag träffat folk som överträffar mina kunskaper om Italien, Skottland, Irland eller vart dom nu kan tänkas härstamma ifrån och då är jag knappast någon expert i ämnet..
2017-01-08, 19:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump var väldigt aktiv med att attackera arbetslöshetsstatistikens relevans under valrörelsen. Nånting han körde i hälften av sina Rallyn åtminstone. Som sagt inte bara i USA den är rena svamlet. Vet vi ju i Sverige också hur påhittiga man är för att frisera den siffran.
Då är det upp till bevis och att Trump säga dina siffror.
Nått säger mig det inte kommer ske.
Dock ingen idé att du svarar nu, då det kommer ta minst 1 år innan vi kommer se hur de gör och presenterar detta.
2017-01-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om vi helt struntar i politik och hur Obama räknar eller hur Trump kommer räkna.
Så kommer man väl fram till att man närmar sig en gräns där man inte längre kommer hitta folk att anställa vid den punkt man är vid nu?
Och då att man är vid en siffra som man anser är rätt nära fullsysselsättning.

Det är korrekt. När det begav sig i folkhemmet ansåg man att cirkus 4 % var full sysselsättning.

Hörde på radion när Trumps kille med gråten i halsen erkände att det var ryssarna som "hackat valet". Jävla vilken pinsam kille, men Trump har sagt att Putin ska respektera dem och då är det sant.
2017-01-08, 19:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
En idé kan inte bli unik bara för den inte diskuteras.
Och om muren redan byggs, så handlar ju det bara om att Trump håller med och inte att han har en ny idé.

Finansieringen kan vi diskutera och vad skillnaden kommer vara, idag är det bara löften.
Det är först när det är en realitet som det blir intressant att diskutera den skillnaden.

Ja, siffrorna kommer förändras, och det får vi vänta på rätt längre på.
Nej, idén är inte unik. Om du går en kurs i läsförståelse kanske du kan lära dig vad "ses som unik" betyder och vad skillnaden är mot "är unik". Svenska språket har många nyanser som det är viktigt att du lär dig för att kunna delta i debatter utan att göra det tråkigt för motdebattören, som just nu tvingas förklara grundläggande semantiska regler istället för att diksutera sakfrågan.

Tycker du inte det är viktigare att drastiska samhällsförändringar diskuteras INNAN de genomförs än EFTER att de har genomförts? Det tycker jag och alla som förstår demokrati. Men inte du?
2017-01-08, 19:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, idén är inte unik. Om du går en kurs i läsförståelse kanske du kan lära dig vad "ses som unik" betyder och vad skillnaden är mot "är unik". Svenska språket har många nyanser som det är viktigt att du lär dig för att kunna delta i debatter utan att göra det tråkigt för motdebattören, som just nu tvingas förklara grundläggande semantiska regler istället för att diksutera sakfrågan.

Tycker du inte det är viktigare att drastiska samhällsförändringar diskuteras INNAN de genomförs än EFTER att de har genomförts? Det tycker jag och alla som förstår demokrati. Men inte du?
Det du säger är att Trump ska fortsätta på den inslagna vägen och muren.
Att påstå annat ÄR semantik i detta fallet.

Nu är varken INNAN eller EFTER utan MELLAN.
Och demokrati hade varit den som fick flest röster hade varit vinnaren och president.
Nu är det andra regler i USA, och demokrati är att Trump är president och inget jag säger nått om när det kommer till vem som ska bli president USA.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Fast det där är en sanning med kraftig modifikation och i synnerhet utanför städer som New York, Chicago och ett fåtal till där du har större områden med distinkt etnisk profil..

Jag har spenderat mycket tid i USA och snackat med mängder av människor i ämnet. Inget jag söker men det kommer ofta upp naturligt när man snackar med folk och det framgår att man är utlänning..

Till att börja med, på varje "renblodig" Giuseppe, Duncan eller Sven så går det dussintals som är en blandning av Europa. Ofta så vet dom inte ens så värst mycket mer än vad deras efternamn kan tänkas avslöja..

Om något så har jag ofta upplevt det som en smula sorgligt att intresset för förfädernas länder är så marginellt. Jag kan på en stympad hands fingrar räkna dom gånger jag träffat folk som överträffar mina kunskaper om Italien, Skottland, Irland eller vart dom nu kan tänkas härstamma ifrån och då är jag knappast någon expert i ämnet..

Nja, det är inte så mycket av en modifikation grejen är den att majoriteten av befolkningen är väl för oinsatt i sin egna "blodslinje" för att kunna skryta om att de är Y-Amerikan, det är just för att USA är ett så pass etniskt och egentligen kulturellt splittrat land sen födseln som många i USA blir så skrytsamma när de inser att de har släkt i Sverige eller något annat europeiskt land för de har alltid tänkt att de är amerikan och inget mera (då de inte har tänkt på att deras förfäder inte föddes på samma kontinent som dem själva) men som du själv säger så skulle det inte skada jänkarna och dixicraterna om de faktiskt gjorde lite släktforskning då många av dem skulle behöva lära sig om vad som finns utanför de amerikanska gränserna (inte för att de är nödvändigtvis dumma utan för att de behöver perspektivet tack vare att de inte har råd att resa eller dylikt)

Men i slutändan så är de i USA mer fixerade i att identifiera sig som Y-Amerikan än vad vi är här i Europa, för här "hemma" (Sverige är hemma men det är inte bara vi svenskar som pratar och identifierar sig så) så är säger man att någon är X och inte X-Y just för att vi vet om både vårat egna som deras arv tack vare en icke multikulturell nation som inte har fått möjligheten att skapa en helt egen kultur utöver att vara en smältugn av alla andra kulturer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.wsj.com/articles/two-senate-republicans-to-seek-added-sanctions-on-russia-over-hacking-1483894255?mod=e2tw

Så kom den ja, två ledande republikaner vill ge Ryssland ytterligare sanktioner för hackningen. Och det hotar Trumps och Kremlins relationer. USA vill inte ha något med Putin att göra vilket framgår tydligt.
Trumparen blir ensam om sin syn på Ryssland.

LOL john mccain and lindsey graham.

De är dessa två galningar som inte har resten av republikanerna med sig. Viket de redan klagat på.

2017 smäller det den starkaste alliansen någonsin ska skapas:

US-EU-GB-RU
2017-01-08, 19:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är korrekt. När det begav sig i folkhemmet ansåg man att cirkus 4 % var full sysselsättning.

Hörde på radion när Trumps kille med gråten i halsen erkände att det var ryssarna som "hackat valet". Jävla vilken pinsam kille, men Trump har sagt att Putin ska respektera dem och då är det sant.
Det återstår att se, men med den kommunist rädsla de haft i USA.
Så kan man undra hur väl detta faller ut och närma sig dom.
Jag är positivt till detta, då att vara vänner är bättre än vad det varit.
2017-01-08, 19:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det du säger är att Trump ska fortsätta på den inslagna vägen och muren.
Att påstå annat ÄR semantik i detta fallet.

Nu är varken INNAN eller EFTER utan MELLAN.
Och demokrati hade varit den som fick flest röster hade varit vinnaren och president.
Nu är det andra regler i USA, och demokrati är att Trump är president och inget jag säger nått om när det kommer till vem som ska bli president USA.
Vem påstår något annat? Börjar du hetsa upp dig? Känner du dig triggad, eller vad är problemet. Du borde tacka mig för att jag lär dig viktiga språkliga nyanser. Nu har du ju lärt dig skillnaden mellan "ses som unik" och "är unik". Det måste väl kännas bra!
2017-01-08, 19:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
LOL john mccain and lindsey graham.

De är dessa två galningar som inte har resten av republikanerna med sig. Viket de redan klagat på.
2017 smäller det den starkaste alliansen någonsin ska skapas:

:

Sluta tramsa. Den rikaste och mest okunniga staben inom politik är nog den rätta benämningen.
Inbilla dig inte att republikanerna vill ha med Ryssland att göra efter denna hackning som även din idol fått tränga ner i halsen som bevisad. Sverige vill inte heller ha med Ryssland att göra mer än några inavlade SD anhängare. I alla fall så underskatta inte John McCain då har du inte hängt med.
2017-01-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
"Trumps kille" hahah
Putin kommer högst troligen respektera honom ja, det är sant din judas.
Det har ens säker inte lönespec från judevänster-organisationer, men ändå är ni miserabla och oönskade här i tråden jämt, de kommer och går som mensvärk.
http://www.washingtontimes.com/news/2015/nov/30/george-soros-funded-groups-targeted-in-russian-ngo/

Du verkar inte riktigt kunna tillgodogöra dig det skrivna ordet och borde kanske läsa mer och skriva mindre tills du känner dig lite säkrare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in