Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-08, 18:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Med en importskatt på varor från Mexico så kommer Mexico att ha betalat muren.

Du vet om att Mexico är USA:s exportland nr 2 efter Kanada? Så det kanske slutar med att Mexico svarar med samma mynt!
2017-01-08, 18:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
NU??

1 av 5 Amerikanska hushåll har INGEN som deltar på arbetsmarknaden.
62,8% av Amerikaner i arbetsför ålder är med i arbetsmarknaden.

10tals miljoner jobb kan tillföras Amerika innan arbetskraftsbrist är något som uppstår.
Samma siffra kommer återges av Trumps administration.
Utan att kolla upp dina siffror om de är rätt eller fel, så kommer det kvarstå som samma med Trump.

Så undrar när vi står där Trump säger samma om du lika aggressivt säger samma, nått säger mig du kommer ha ändrat dig då.
2017-01-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Du vet om att Mexico är USA:s exportland nr 2 efter Kanada? Så det kanske slutar med att Mexico svarar med samma mynt!
Mexico med ett handelsöverskott mot USA på ~60 billions årligen?

Tror du verkligen det är en väg Mexico vill ta?

Jag är mycket tveksam att Mexico som har 80% av sin totala export mot USA tar den vägen.
2017-01-08, 18:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
För att den ska bli färdigbyggd. Var det så svårt att tänka ut själv?

Tror du fortfarande att USA har full sysselsättning? Beror det för att uppgiften kommer från en myndighet eller för att du har svårt att korrigera dina föreställningar om omvärlden när du får fakta som strider mot dina värderingar?
Men om den redan byggs, så kan man undra varför man gör det till en unik idé som kommer ske med Trump.
Allt han gör är att fortsätta vad som redan startats.

Du vet vad man anser som full sysselsättning.
Och inget som Trump kommer ändra, utan kommer vidhålla samma sak.
Är det full sysselsättning?
Nä, är svaret nu, och är även nej med Trump.
2017-01-08, 18:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men två fel gör ju inte ett rätt. Har du inte skrivit det i typ tio inlägg tidigare? Nu har du alltså vänt kappan efter vinden, presis som du anklagade Trumpister att göra. Känner du dig lite som en hycklare?

Det viktiga är att du förstår att dina 4,7% arbetslöshet och dina tankar om att USA har "full sysselsättning" är helt felaktiga och att du slutar upprepa lögner.

Siffran kan givetvis kallas fake news då den publicerats i många tidningar. Även om du hämtade den från källan, är det en fake news eftersom det är en nyhet och eftersom den är falsk. Sluta nu sprida fake news.

Muren håller redan på att byggas och det blir inga större problem att avsluta bygget.
Inser med lite eftertanke, att det är inte två fel blir inte ett rätt.
Utan det kommer bli samma fel, som blir fortfarande ett fel.
Som bägge kommer använda sig av.
2017-01-08, 18:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men om den redan byggs, så kan man undra varför man gör det till en unik idé som kommer ske med Trump.

Ja, precis. Han fortsätter det murbygge som startades under Obama. Att det ses som en unik idé beror på att Obama inte ville att väljarna skulle få reda på att han påbörjat murbygget. På samma sätt ville inte Obama tala om att han deporterat nära 3 miljoner illegala invandrare under sina åtta år. Han vill framstå som en snäll och god jesusfigur som gärna tänker på minoriteters rätt att byta om i valfritt omklädningsrum och att betala militärers könsbytesoperationer.

Skillnaden är väl att Trump kommer ta federalt ansvar för finansieringen av muren och att han kommer tvinga Mexiko att betala för den. Det finns för övrigt inga "om" i frågan om muren redan börjat byggas. Det är fakta.

Jag tror inte heller att Trump kommer ändra mätmetoderna, men siffrorna kommer förändras ändå, eftersom fler personer kommer börja söka arbete mer aktivt när fabrikerna flyttar tillbaka.
2017-01-08, 18:38
Medlem
Citat:
Samma siffra kommer återges av Trumps administration.
Utan att kolla upp dina siffror om de är rätt eller fel, så kommer det kvarstå som samma med Trump.

Så undrar när vi står där Trump säger samma om du lika aggressivt säger samma, nått säger mig du kommer ha ändrat dig då.

Nej gällande mig.
Gäller inte bara USA att det intressanta är arbetsdeltagande siffran. Sverige har massa roligt trixande för sig hur man tar fram arbetslöshetssiffran här också. Helt värdelös uppgift enligt mig vad arbetslöshetssiffran anges som.
2017-01-08, 18:41
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad vill du?

Ämnet för den här tråden är Donald Trump. Det är honom vi diskuterar.
Jag vet inte varför du hakat upp dig på mig. Vad har detta med topic att göra?
Eftersom du uppenbarligen vill diskutera mig undrar jag varför du inte skickar pm som normala människor i stället för att tjafsa här?

Vad jag vill? frågan är väl vad du vill som började citera mig jag brydde mig inte ens om dig innan du börja skriva massa jävla skit till mig... men okej då vet jag att du bara ville spy ur dig lite trams.

Ont: Trump har redan börjat göra ett riktigt bra jobb och han är inte ens president ännu och bättre kommer det bli för Amerika och sedan västvärlden.
2017-01-08, 18:43
Medlem
Citat:

Trump var väldigt aktiv med att attackera arbetslöshetsstatistikens relevans under valrörelsen. Nånting han körde i hälften av sina Rallyn åtminstone. Som sagt inte bara i USA den är rena svamlet. Vet vi ju i Sverige också hur påhittiga man är för att frisera den siffran.
2017-01-08, 18:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Senate Majority Leader Mitch McConnell said on Sunday that he will not allow votes on President-elect Donald Trump’s cabinet nominees until those individuals’ ethics paperwork is complete through the Office of Government Ethics.
http://www.thedailybeast.com/cheats/2017/01/08/mcconnell-no-votes-on-trump-nominees-until-ethics-paperwork-complete.html?via=desktop&source=copyurl

Det gäller nog att hålla ett extra öga på Trumps val av Rex Tillerson som secretary of state, och hans kopplingar till Ryssland. Mccain släpper aldrig in honom utan en massiv utfrågning gällande hans kopplingar till Ryssland.

Citat:
Ethics office warns that Trump, GOP are rushing Cabinet confirmations
https://www.washingtonpost.com/politics/ethics-official-warns-against-confirmations-before-reviews-are-complete/2017/01/07/e85a97ee-d348-11e6-9cb0-54ab630851e8_story.html?hpid=hp_hp-top-table-main_hearings358pm%3Ahomepage%2 Fstory&utm_term=.552e5fc1c211

En lite hint om att här är inget klart före etichs office har sagt sitt. Det går lite för fort anser dom och här ska bakgrundscheckas först osv. Det är inte bara för novisen att välja utan dom ska passera ett godkännande också.
2017-01-08, 18:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, precis. Han fortsätter det murbygge som startades under Obama. Att det ses som en unik idé beror på att Obama inte ville att väljarna skulle få reda på att han påbörjat murbygget. På samma sätt ville inte Obama tala om att han deporterat nära 3 miljoner illegala invandrare under sina åtta år. Han vill framstå som en snäll och god jesusfigur som gärna tänker på minoriteters rätt att byta om i valfritt omklädningsrum och att betala militärers könsbytesoperationer.

Skillnaden är väl att Trump kommer ta federalt ansvar för finansieringen av muren och att han kommer tvinga Mexiko att betala för den. Det finns för övrigt inga "om" i frågan om muren redan börjat byggas. Det är fakta.

Jag tror inte heller att Trump kommer ändra mätmetoderna, men siffrorna kommer förändras ändå, eftersom fler personer kommer börja söka arbete mer aktivt när fabrikerna flyttar tillbaka.
En idé kan inte bli unik bara för den inte diskuteras.
Och om muren redan byggs, så handlar ju det bara om att Trump håller med och inte att han har en ny idé.

Finansieringen kan vi diskutera och vad skillnaden kommer vara, idag är det bara löften.
Det är först när det är en realitet som det blir intressant att diskutera den skillnaden.

Ja, siffrorna kommer förändras, och det får vi vänta på rätt längre på.
2017-01-08, 19:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej gällande mig.
Gäller inte bara USA att det intressanta är arbetsdeltagande siffran. Sverige har massa roligt trixande för sig hur man tar fram arbetslöshetssiffran här också. Helt värdelös uppgift enligt mig vad arbetslöshetssiffran anges som.
Detta är nått alla gör, från alla sidor av de styrande.
Så ur den synvinkeln rätt ointressant diskussion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in