Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-08, 18:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Du skrev även "Påminn mig Du som har koll; var skrev jag att Trump säkert inte skulle bli president?"

Så då måste jag få fråga om du kände dig träffad eller?

Raringen, du länkade till avpixlat. Jag skriver inte i avpixlat, så jag frågar igen: var skrev jag att Trump säkert inte skulle bli president.

Ja, jag känner mig träffad när du citerat ett inlägg som jag skrivit. Skulle jag inte det, menar du ?
2017-01-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det pysslar alla med, och det kommer även Trumps administration göra-
Så det i sig är en icke fråga, för siffran i sig.
Den kan vi andra alltid ifrågasätta siffran, men att den kommer ändra sig mellan de olika administrationerna är av försumbart intresse nu och sen.

Om gränsen hade varit så enkel som i Saudiarabien, så kunde man valt en sådan lösning rätt av.
men gränsen mellan USA och Mexiko är lite mer komplex.
Dels att den är mer än 3 gånger så lång.

Trump kommer använda samma räknesätt, så givetvis mycket aktuell även med Trump och samma sätt och räkna.

Trump kommer använda samma räknesätt, så givetvis mycket aktuell även med Trump och samma sätt och räkna.

Det är ingen fake news, då det inte ens är ifrån media.

Ändrar inget, då Trump kommer räkna på samma sätt.

Att Ryssland har gjort försök och påverka råder det ingen större tvivel om.
Dock så tror inte jag att Ryssland ville ha Trump, utan deras påverkan kommer av att de hatar Hillary för mycket.

Sen det faktiska valresultatet, anser jag beror på att demokratiska väljare blev invaggade i att det redan var klart att Hillary skulle vinna.
Detta sa dom redan innan Trump var klar som kandidat.
R har haft ~60miljoner röster de 3 senaste valen, och denna gång kom inte lika många demokrater till valet och röstade D.
Därför vann Trump, sen vann ju Hillary folkets röst men klar marginal.
Vilket är helt ointressant för val av president.

Ja Trump kommer säkert också jämnföras mot dom siffrorna. Men JAG kommer att jämnföra med den mer korrekta, intressanta och viktiga arbetsmarknadsdeltagande siffran.
2017-01-08, 18:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, det pysslar alla med, och det kommer även Trumps administration göra-
Så det i sig är en icke fråga, för siffran i sig.
Den kan vi andra alltid ifrågasätta siffran, men att den kommer ändra sig mellan de olika administrationerna är av försumbart intresse nu och sen.

Om gränsen hade varit så enkel som i Saudiarabien, så kunde man valt en sådan lösning rätt av.
men gränsen mellan USA och Mexiko är lite mer komplex.
Dels att den är mer än 3 gånger så lång.

Det är ingen fake news, då det inte ens är ifrån media.

Ändrar inget, då Trump kommer räkna på samma sätt.
Men två fel gör ju inte ett rätt. Har du inte skrivit det i typ tio inlägg tidigare? Nu har du alltså vänt kappan efter vinden, presis som du anklagade Trumpister att göra. Känner du dig lite som en hycklare?

Det viktiga är att du förstår att dina 4,7% arbetslöshet och dina tankar om att USA har "full sysselsättning" är helt felaktiga och att du slutar upprepa lögner.

Siffran kan givetvis kallas fake news då den publicerats i många tidningar. Även om du hämtade den från källan, är det en fake news eftersom det är en nyhet och eftersom den är falsk. Sluta nu sprida fake news.

Muren håller redan på att byggas och det blir inga större problem att avsluta bygget.
2017-01-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vadå känna mig träffad?

Jag ställde frågan om hur många företag som stannar i USA tack vare Trump.
Får man inte fråga det eller vad?
Denna 50 billion investment finns också redan: http://www.nytimes.com/2016/12/06/business/dealbook/donald-trump-mayayoshi-son-softbank.html?_r=0
2017-01-08, 18:12
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Raringen, du länkade till avpixlat. Jag skriver inte i avpixlat, så jag frågar igen: var skrev jag att Trump säkert inte skulle bli president.

Ja, jag känner mig träffad när du citerat ett inlägg som jag skrivit. Skulle jag inte det, menar du ?

Men är du trög eller? Vart citerade jag dig om att du sagt att Trump inte skulle bli president? Det var du som valde att känna dig träffad inget jag påstod så återigen vart har jag skrivit citerat dig eller ens påstått att du sagt det mer än att jag frågade dig om du kände dig träffad utav det inlägget?

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Så jag frågar återigen känner du dig träffad?
2017-01-08, 18:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja Trump kommer säkert också jämnföras mot dom siffrorna. Men JAG kommer att jämnföra med den mer korrekta, intressanta och viktiga arbetsmarknadsdeltagande siffran.
Om vi helt struntar i politik och hur Obama räknar eller hur Trump kommer räkna.
Så kommer man väl fram till att man närmar sig en gräns där man inte längre kommer hitta folk att anställa vid den punkt man är vid nu?
Och då att man är vid en siffra som man anser är rätt nära fullsysselsättning.
2017-01-08, 18:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att de fattigaste i USA köper splitternya bilar. Det säger ju sig självt att det har de fattigaste inte råd med. Däremot minskar köpkraften hos de som köper nya fordon i USA om importerade fordon blir dyrare och det påverkar den fattigaste delen av befolkningen negativt.
Det kommer att ta lång tid att flytta industrier till USA, mycket längre än det tar att införa importtullar.
Uppenbarligen är detta ett resonemang som är för svårt för dig att följa eftersom du ställer så idiotiska frågor
Fast när fler människor får jobb och lön ökar köpkraften i samhället. Men det är uppenbarligen ett väldigt komplicerat resonemang som du har svårt att ta till dig. Det är okej. Jag skyller på skolkrisen.
2017-01-08, 18:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Nej. Trump har visst ändrat sig
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24216372.ab

Vad och vem ska alla ryssrunkare här tro på nu?

Han viker ner sig helt enkelt och det ser inte ut som det blir något samarbete i den mening som Twitterpresidenten menat tidigare.

Citat:
McConnell: Trump's hopes to get along with Russia 'will be dashed pretty quickly'
http://thehill.com/policy/cybersecurity/313220-mcconnell-trumps-hopes-to-get-along-with-russia-will-be-dashed-pretty

Så nix, det kan trollPutin glömma.
Muren kommer ta 4 år att bygga om man är snabb dvs, och det betyder att den kanske inte ens är klar innan Trump är borta. Stort missnöje finns över att amerikanarna ska betala för muren.

När det gäller presidentvalet så har Putin påverkat det finns inget snack om den saken. Alltså hade han inte vunnit om inte han haft draghjälp av ryssen och den vidriga Assange. Assange som har agenda mot Clinton för ett uttalande för länge sedan gällande wikileaks.
https://www.instagram.com/p/BO7fk7XlC-5/
Senast redigerad av Moosky 2017-01-08 kl. 18:18.
2017-01-08, 18:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men två fel gör ju inte ett rätt. Har du inte skrivit det i typ tio inlägg tidigare? Nu har du alltså vänt kappan efter vinden, presis som du anklagade Trumpister att göra. Känner du dig lite som en hycklare?

Det viktiga är att du förstår att dina 4,7% arbetslöshet och dina tankar om att USA har "full sysselsättning" är helt felaktiga och att du slutar upprepa lögner.

Siffran kan givetvis kallas fake news då den publicerats i många tidningar. Även om du hämtade den från källan, är det en fake news eftersom det är en nyhet och eftersom den är falsk. Sluta nu sprida fake news.

Muren håller redan på att byggas och det blir inga större problem att avsluta bygget.
Där har du rätt i sak, att det blir som jag säger två rätt blir inte ett rätt.
Dock med en mini-mini-mini skillnad, och det är att jag inte vänder blickarna mot ett annat ämne/område.
Utan bara att det kommer fortsättas att räknas på ett sätt, och det sättet som man nu räknar på.

Det är inte mina 4,7%, måste du väl ha insett?
Inte heller är det mina tankar om vad full sysselsättning är, utan vad man inom området kommer nära fullsysselsättning.

Att återge myndigheters siffror, kan aldrig anses som fake news.

Om muren byggs, varför ska då Trump behöva bygga en?
2017-01-08, 18:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Men är du trög eller? Vart citerade jag dig om att du sagt att Trump inte skulle bli president? Det var du som valde att känna dig träffad inget jag påstod så återigen vart har jag skrivit citerat dig eller ens påstått att du sagt det mer än att jag frågade dig om du kände dig träffad utav det inlägget?

Så jag frågar återigen känner du dig träffad?

Vad vill du?

Ämnet för den här tråden är Donald Trump. Det är honom vi diskuterar.
Jag vet inte varför du hakat upp dig på mig. Vad har detta med topic att göra?
Eftersom du uppenbarligen vill diskutera mig undrar jag varför du inte skickar pm som normala människor i stället för att tjafsa här?
2017-01-08, 18:21
Medlem
Citat:
Om vi helt struntar i politik och hur Obama räknar eller hur Trump kommer räkna.
Så kommer man väl fram till att man närmar sig en gräns där man inte längre kommer hitta folk att anställa vid den punkt man är vid nu?
Och då att man är vid en siffra som man anser är rätt nära fullsysselsättning.

NU??

1 av 5 Amerikanska hushåll har INGEN som deltar på arbetsmarknaden.
62,8% av Amerikaner i arbetsför ålder är med i arbetsmarknaden.

10tals miljoner jobb kan tillföras Amerika innan arbetskraftsbrist är något som uppstår.
2017-01-08, 18:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Där har du rätt i sak, att det blir som jag säger två rätt blir inte ett rätt.
Dock med en mini-mini-mini skillnad, och det är att jag inte vänder blickarna mot ett annat ämne/område.
Utan bara att det kommer fortsättas att räknas på ett sätt, och det sättet som man nu räknar på.

Det är inte mina 4,7%, måste du väl ha insett?
Inte heller är det mina tankar om vad full sysselsättning är, utan vad man inom området kommer nära fullsysselsättning.

Att återge myndigheters siffror, kan aldrig anses som fake news.

Om muren byggs, varför ska då Trump behöva bygga en?
För att den ska bli färdigbyggd. Var det så svårt att tänka ut själv?

Tror du fortfarande att USA har full sysselsättning? Beror det för att uppgiften kommer från en myndighet eller för att du har svårt att korrigera dina föreställningar om omvärlden när du får fakta som strider mot dina värderingar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in