Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Ja, jag vet vad man menar med full sysselsättning.
Men det förändrar inte att arbetslöshetssiffrorna är friserade. Detta står att läsa i mängder av tidningar och olika rapporter - det är inget jag hittar på. Om du, mot förmodan, är intresserad av att lära dig nåt nytt, är jag säker på att du kan googla lika bra som jag.
Muren är alltså en fantasi för att du inte klarar av att inse hur man skulle bygga den? För övrigt är den diskussionen helt ointressnt, med tanke på att muren redan har börjat byggas.

Ja, det pysslar alla med, och det kommer även Trumps administration göra-
Så det i sig är en icke fråga, för siffran i sig.
Den kan vi andra alltid ifrågasätta siffran, men att den kommer ändra sig mellan de olika administrationerna är av försumbart intresse nu och sen.
Om gränsen hade varit så enkel som i Saudiarabien, så kunde man valt en sådan lösning rätt av.
men gränsen mellan USA och Mexiko är lite mer komplex.
Dels att den är mer än 3 gånger så lång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarbara

Vilken troll statistik. Eller statistiken i sig är ju rätt. Bara att sättet den beräknas på är rena skämtet.
http://www.tradingeconomics.com/united-states/labor-force-participation-rate
62,8% deltagande på arbetsmarknaden. Lägsta på ~50 år.
Finns oändligt gott om arbetskraft i USA.
Trump kommer använda samma räknesätt, så givetvis mycket aktuell även med Trump och samma sätt och räkna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jag har ju redan förklarat vad den siffran beror på. Du har också fått länk som bekräftar det. Ändå insisterar du på att arbetslösheten skulle vara 4,7 %. Det är alltså den öppna, registrerade arbetslösheten. Du har runt 95 miljoner personer som saknar arbete i USA. Ingen legalisering av illegala mexikaner behöver genomföras för att tillföra fler människor till en icke fungerande arbetsmarknad.
Men det känns lite som att du är faktaresisten och aktivt väljer att tro på fake news när de passar dina följugna teser. Sånt tycker jag är trist, eftersom det inte leder debatten framåt.
Det var för övrigt löften om fler arbeten som ledde till att Trump vann valet. Folket ser lätt igenom fabricerad statistik när de ser ut genom sitt eget fönster, eller pratar med sin granne som blev arbetslös för att elpriserna blev för höga för att industrin skulle vara lönsam.
Trump kommer använda samma räknesätt, så givetvis mycket aktuell även med Trump och samma sätt och räkna.
Det är ingen fake news, då det inte ens är ifrån media.
Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
96% av jobben var deltidsjobb eller tillfälliga jobb.
Even as home values climb back from the dramatic fall that helped set off the Great Recession, homeownership in the United States stands at its lowest level in at least 20 years.
Med andra ord skit jobb som fast food jobb som inte betalar något.
Ändrar inget, då Trump kommer räkna på samma sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Nej precis, att först bli avslöjad som korrupt kvacksalvare och sedan som korrupt kvacksalvare säga att "Putin attackerade vårt land!! vår demokrati!!" är inga rätt men Trump gör rätt bedömning och handling, så trump-tåget kör över er igen tills man blir platt som en galette.
Dock kanske varje gång du skulle höra det så kanske hyckleri-alarmet i huvudet skulle få er att vakna, men allt är uppenbart sönder och felkopplat.
För det mesta, men nu blir det för magstarkt korkat att vara så dålig förlorare och skylla på Putin helt enkelt. Ingen håller längre med de, so say hello to my little friend - Russia!
Alltså val mellan folket och demokrat-lobbyister?? När blev Putin någon man inte kan samarbeta med? Säg mig det, mr. "CounterInsurgency"

Att Ryssland har gjort försök och påverka råder det ingen större tvivel om.
Dock så tror inte jag att Ryssland ville ha Trump, utan deras påverkan kommer av att de hatar Hillary för mycket.
Sen det faktiska valresultatet, anser jag beror på att demokratiska väljare blev invaggade i att det redan var klart att Hillary skulle vinna.
Detta sa dom redan innan Trump var klar som kandidat.
R har haft ~60miljoner röster de 3 senaste valen, och denna gång kom inte lika många demokrater till valet och röstade D.
Därför vann Trump, sen vann ju Hillary folkets röst men klar marginal.
Vilket är helt ointressant för val av president.