2017-01-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Var det någon annan som tyckte att det var betydligt lättare att hitta rena ligg under mellandagarna?
Det känns som att en massa singelbrudar antagligen varit med sina familjer på julen och blivit påminda om allt de dåliga med just familj, och därmed bara ville knulla av sig lite jul-ångest.

Nu några veckor senare är det raka motsatsen. Känslan av att alla på den där appen letar gemål för vigsel och långt liv tillsammans är massiv. Som natt och dag.

(åldersspann 32-40)

Under just mellandagarna var det många i tråden som konstaterade att aktiviteten på Tinder kändes väldigt låg. Att matchningsfrekvensen gick ner en del. Men det kanske är lite annorlunda bland de lite äldre.
Citera
2017-01-08, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
En tjej skrev i sin profil att hon var "Antagligen längre än mig" Vi matchade...(Jag är 197cm) Jag skriver "Om du är antagligen längre än mig...så är det lite freaky" Nått sånt....Hon svarar "Ojdå lilla gubben, kände du att du fick din manlighet hotad nu?" Är hennes kommentar befogad, eller är inte tjejerna rätt snabba på att försöka typ förlöjliga en med sånna "lilla gubben" kommentarer?

Det är ett skämt, vääääldigt många killar skriver "antagligen längre än dig" i sin text, så hon skojade om det.
(det skriver de för att väldigt många tjejer tydligen frågar om längd bland det första de gör, så många killar skriver sin längd i profilen)
Citera
2017-01-08, 11:49
Medlem
KnaazMannens avatar
Ni som har erfarenhet av Tinder, vad brukar funka som öppningsfras? Är ett enkelt "Tjeeena, vad händer? Har helgen varit bra? " big nono?
Citera
2017-01-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Ni som har erfarenhet av Tinder, vad brukar funka som öppningsfras? Är ett enkelt "Tjeeena, vad händer? Har helgen varit bra? " big nono?
Du menar frasen som typ 95% av alla andra killar skriver?
Citera
2017-01-08, 12:22
Medlem
Allra första frasen brukar vara något kort slag av "Hej" (inte just hej, men)

Svarar hon inte då, så finns inget intresse från början

Så många gånger jag har öppnat med någon sorts kommentar över hennes bilder/vad hon gör/skrivit på sin profil utan svar så jag skiter i det energislöseriet.

Har ni märkt, plus-medlemmar att dom jävlarna har höjt från en vecka till PER MÅNAD för varje gratis-boost?

Jag tror jag kommer säga upp Plus, för det var nästan hela anledningen till varför jag hade det
Citera
2017-01-08, 12:24
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pemmy
Det är ett skämt, vääääldigt många killar skriver "antagligen längre än dig" i sin text, så hon skojade om det.
(det skriver de för att väldigt många tjejer tydligen frågar om längd bland det första de gör, så många killar skriver sin längd i profilen)

Jag får i princip aldrig frågor om min längd (är 188) och jag skulle aldrig få för mig att skriva ut det i presentationen heller. Jag förstår inte heller de som gör det. En grej om man är extremt kort eller extremt lång, då är det ju något. Men tjejer som skriver att de är 170 och killar 182 dvs ungefärlig svensk medellängd känns ju ganska ointressant
Citera
2017-01-08, 12:27
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Jag kör med "Hej [namn]". Inte jättespännande men kan hon inte svara på det är jag ändå inte intresserad
Citera
2017-01-08, 12:27
Medlem
KnaazMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Du menar frasen som typ 95% av alla andra killar skriver?
Ja, men hon har ingen bio och tre selfies. Går inte att påpeka något om dessa.. Och det känns bara fett lame att dra något b-skämt. Bättre att vara mänsklig och svara hon inte så är hon knappast intresserad ändå. Så resonera jag men jag tänkte om ni märkt att det ändå går fetbort.
Citera
2017-01-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ja, men hon har ingen bio och tre selfies. Går inte att påpeka något om dessa.. Och det känns bara fett lame att dra något b-skämt. Bättre att vara mänsklig och svara hon inte så är hon knappast intresserad ändå. Så resonera jag men jag tänkte om ni märkt att det ändå går fetbort.

Det går inte "fetbort". Jag tycker verkligen inte att det är nödvändigt med något som sticker ut. Ett hej vad gör du/hej hur är läget-liknande meddelande kan gott och väl räcka om man kan snacka utan att förvänta sig att den man skriver till ska börja leda konversationen efter första meddelandet. Sen när flytet kommer (efter förhoppningsvis några få meddelanden) kan man styra konversationen dit man vill
Citera
2017-01-08, 13:03
Medlem
Hur många procent svarar tillbaka när ni skriver? Cirka?
Citera
2017-01-08, 13:33
Medlem
Skurhinkens avatar
Hallå på er. Tog bort mitt tinderkonto för någon timme sedan och gjorde ett nytt. Allt fungerade bra ett tag, men nu får jag bara "det finns ingen ny person i din närhet". Har till och med ändrat till andra storstäder men samma sak. Vad fan är detta för skit?
Citera
2017-01-08, 13:40
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Hur många procent svarar tillbaka när ni skriver? Cirka?

De flesta jag matchar med, kanske 75%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in