2017-01-06, 14:14
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag tycker att det här tweetet var jävligt roligt:

https://twitter.com/arnstad/status/816528770152747009

Arnstad skulle förmodligen bli en bättre filosof än historiker. Däremot borde han börja med att rannsaka sig själv och inte missbruka ord som hat och fascism. Han ser ju hat och fascism överallt och allt fler inser att han är ute och cyklar.
Citera
2017-01-06, 17:34
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Arnstad skulle förmodligen bli en bättre filosof än historiker. Däremot borde han börja med att rannsaka sig själv och inte missbruka ord som hat och fascism. Han ser ju hat och fascism överallt och allt fler inser att han är ute och cyklar.

App app! Henrik Arnstad är histroniker. Någonstans i Småland så blev det missöversatt men jag kan glädjande nog meddela att det har blivit åtgärdat!
Citera
2017-01-06, 17:37
Medlem
bithaxs avatar
Tycker inte man kan kalla sig för "historiker" om man har en fil.kand.
En person som har doktorerat och jobbar som forskare inom historia är historiker.

Tillochmed jag skulle kunna bli historiker på halvtid annars. Det skulle ta mig kanske 4 år läsa in en kandidat på SU mha. distanskurser och kvällskurser osv. och ändå jobba åt minsone 75%.

På universitetet pluggar man normalt bara en kurs i taget. Jag kunde ju varva lite, läsa helitd och deltid, sommarkurser osv. Jag tror man skulle kunna få ihop det ganska enkelt.
Senast redigerad av bithax 2017-01-06 kl. 17:48.
Citera
2017-01-06, 20:00
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
En person som har doktorerat och jobbar som forskare inom historia är historiker.

Tillochmed jag skulle kunna bli historiker på halvtid annars. Det skulle ta mig kanske 4 år läsa in en kandidat på SU mha. distanskurser och kvällskurser osv. och ändå jobba åt minsone 75%.

På universitetet pluggar man normalt bara en kurs i taget. Jag kunde ju varva lite, läsa helitd och deltid, sommarkurser osv. Jag tror man skulle kunna få ihop det ganska enkelt.

Håller med, en kandidatexamen är ingenting idag, det har ju var och varannan människa Så nej nån historiker är han knappast, snarare en åsiktsmaskin med ett tydligt bias i det han skriver och säger. Finns ingen seriös historiker som skulle blanda in egna åsikter i arbetet på det sättet som han gör.
Citera
2017-01-07, 12:12
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Fyra år? Han har väl läst två, kanske tre, terminer, dvs 1.5 år, plus några strökurser?
Citera
2017-01-07, 12:56
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fyra år? Han har väl läst två, kanske tre, terminer, dvs 1.5 år, plus några strökurser?

Det var inte honom jag pratade om.
Citera
2017-01-07, 23:37
Medlem
https://twitter.com/arnstad/status/817697619787059200

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Jag har uppdaterat min CV (vetenskapliga publiceringar); http://www.tricorder.se/?page_id=15

Som vanligt, så är det en gammal hederlig skoluppgift han menar:

Möten i monsunen: Sjömansvisor, svenskhet och globaliserade hav 1918–1949, examinationsuppsats (Stockholms univ., 2017)

EDIT: Jag kanske borde lägga upp min gamla gymnasieuppsats om samhällsstrukturer på Papua Nya Guinea. Vem vet, plötsligt ringer svt och vill ha mig som utrikeskorrespondent.
Senast redigerad av hasseochtage 2017-01-07 kl. 23:40.
Citera
2017-01-08, 00:34
Medlem
Fnissturkens avatar
När kan han äntligen tänkas bli klar med kandidatexamen? Det här börjar bli fånigt.
Citera
2017-01-08, 08:07
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
https://twitter.com/arnstad/status/817697619787059200

Som vanligt, så är det en gammal hederlig skoluppgift han menar:

Möten i monsunen: Sjömansvisor, svenskhet och globaliserade hav 1918–1949, examinationsuppsats (Stockholms univ., 2017)

EDIT: Jag kanske borde lägga upp min gamla gymnasieuppsats om samhällsstrukturer på Papua Nya Guinea. Vem vet, plötsligt ringer svt och vill ha mig som utrikeskorrespondent.
Det roligaste är att han skriver att hans studie lagts fram vid universitetet. Ett uttryck man normalt förknippar med avhandlingar. Vem vet, om något årtionde eller så kanske han blir promoverad till kandidat.
Citera
2017-01-08, 13:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2017-01-08, 14:48
Medlem
Vibeckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
När kan han äntligen tänkas bli klar med kandidatexamen? Det här börjar bli fånigt.

Undrar detsamma.
Denna tråd startades för 5 år sedan, människan måste väl vara på sluttampen nu?
Någon som vet om han gett upp?
Hur länge kan man dra ut på sin utbildning ?
Snart måste han väl börja om från början ?
Citera
2017-01-08, 17:37
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:

Kan med stöd av egen erfarenhet intyga att detta är fullt möjligt. Kraven på de samhällsvetenskapliga institutionerna verkar vara patetiskt låga. Det kan hända att man får lov att komplettera någon inlämningsuppgift ibland men man blir godkänd till slut. På seminarier blir läraren ofta påtagligt nöjd bara studenterna öht diskuterar de ställda frågorna. Och det på en nivå ungefär som ett normalt lunchsamtal vilken dag som helst på jobbet. Och förutom att kandidatuppsatserna jag sett ofta har väldigt dåligt språk, även för infödda studenter, är resultaten tveksamma eller värdelösa. Typ intervjua tre personer och berätta vad de sagt. Men examen får man till slut, kan jag alltså intyga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in