Citat:
Ursprungligen postat av
sehba106
Larva er inte..Det byggs inte för lite....Det importeras för många somalier och araber..det är den STORA grund som håller uppe bostadspriserna..Ni hör ju själva : Vilken omöjlig ekvation detta är ! Vi importerar okunskap och kaoz..detta är den SOLIDA grund för bostadsprisutvecklingen vi haft de senaste 10 åren....ALLA tror att de är miljonärer fast det verkliga värdet på deras bostäder är ca !/3,,,,jävlar vilken bluff..lävlar vilken BUBBLA...Detta kommer gå till historien alltså ! AMEN !!
1/3 del av nuvarande värde är en siffra jag räknat fram också och kommit fram till är korrekt när jag analyserat historiska index, ekonomsiska siffror och förändringar som skett.
60-70% prisfall på borätter och 40% på villor i stockholm när skiten träffar fläkten.
Vid ett prisfall på 65 % kommer priserna se ut såhär:
2:a i abrahamsberg 1.1 miljoner
1:a i stan 1.4 miljoner
2:a i farsta 0.9 -1 miljon
3:a i vasastan 2.45 miljoner
Villa i huddinge 3 milj
Detta är rimliga priser och vad det kommer sluta med, år 2006-2007 prisnivå i bästa fall. Tror nästan villorna kan gå ner 50% till 2.5 milj för en förortsvilla i huddinge. 2.5 miljoner för denna villa är fortfarande väldigt mycket pengar.
Det var inte länge sen tycker jag priserna låg på dessa nivåer. Redan år 2010 såg jag en sekelskift 3.a i stan på bästa adress för 2.5 milj som utgångpris, tror den gick för 2.8 milj!
Vad har hänt med Stockholm att priset är mer än dubbelt så högt på 6 år, är det en bättre stad eller mer populär? haha tillåt mig skratta.