2017-01-07, 11:31
Medlem
SeanPenns avatar
En tjej skrev i sin profil att hon var "Antagligen längre än mig" Vi matchade...(Jag är 197cm) Jag skriver "Om du är antagligen längre än mig...så är det lite freaky" Nått sånt....Hon svarar "Ojdå lilla gubben, kände du att du fick din manlighet hotad nu?" Är hennes kommentar befogad, eller är inte tjejerna rätt snabba på att försöka typ förlöjliga en med sånna "lilla gubben" kommentarer?
Citera
2017-01-07, 11:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
En tjej skrev i sin profil att hon var "Antagligen längre än mig" Vi matchade...(Jag är 197cm) Jag skriver "Om du är antagligen längre än mig...så är det lite freaky" Nått sånt....Hon svarar "Ojdå lilla gubben, kände du att du fick din manlighet hotad nu?" Är hennes kommentar befogad, eller är inte tjejerna rätt snabba på att försöka typ förlöjliga en med sånna "lilla gubben" kommentarer?

Låter som en tjej med humor bara. Garnerat inget förlöjligande.
Citera
2017-01-07, 12:24
Medlem
Har använt alla likes 5 dar i rad nu med noll matchingar. Är inte speciellt kräsen, de enda jag inte likear är tjockisarna. Likear inte heller dessa bombslag till blondiner som jag aldrig skulle ha en chans med.
Är man så ful.... Det finns ju jättemånga söta tjejer på tinder :s När är det rimligt att ge upp?

Ska testa ge detta en månad tror jag, sen får jag vänta tills jag blir wizard. Ge mitt liv till Jesus eller nått
Citera
2017-01-07, 12:32
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Måste ju utforska alla möjligheter :P

Och du inser då inte själv att det är sådana som du själv som är problemet?
Citera
2017-01-07, 13:06
Medlem
Babianens avatar
Här är en kvinna som var på Tinder i 48 timmar och fick,

Citat:
Two days on Tinder: the maths

2500 matches in 48 hours

About 1300 initiated contact and sent an introductory message.

698 sent generic hi/hey/hello/heya/hiiii/wassup

90 asked how was your day/weekend/night?

Two sent a marriage proposal

13 asked for a date, straight up

Three sent photos, including a nude "belfie" (bum selfie) and a shot of a breakfast omelette

Zero genital shots

One asked offer to be a man's "bitch"

Four sent dirty sex jokes

16 offered sex or asked for it, point blank

Two sent a poem

20-odd sent a super cheesy pick-line

61 sent a compliment, varying from pleasant and kind, to confronting and sexually explicit

About 200 commented on the weather

About 5 per cent turned aggressive or sarcastic when they didn't get a reply

jämför med vad ni själva får.
Citera
2017-01-07, 15:49
Medlem
Är det någon som har tinder plus och testat swipa i andra länder? Tänkte det kunde vara intressant att veta om det går bättre i något annat land. Såg en snubbe från USA som swipade i Polen och matchade med flertalet väldigt snygga tjejer.
Citera
2017-01-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Det är ju då du ska påpeka att du identifierar dig som en vegansk feministisk pansexuell attackhelikopter och be henne sluta upp på att könsbestämma dig med sina sexistiska homofobiska kommentarer.
Citera
2017-01-07, 18:37
Medlem
Halloj!

Skaffade appen för några dagar sen, fick av två st matchningar ett instant-meddelande som det stod samma sak i ( Japp din gäri mannen)

Försökt söka mig till vad det kan innebära men hittar ingenting, någon som vet?
Citera
2017-01-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
Halloj!

Skaffade appen för några dagar sen, fick av två st matchningar ett instant-meddelande som det stod samma sak i ( Japp din gäri mannen)

Försökt söka mig till vad det kan innebära men hittar ingenting, någon som vet?

Personen skrev alltså "Japp din gäri mannen"? En snabb googling gav detta: http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=japp+din+g%E4ri

Jag hade nog inte velat ha och göra med en tjej (eller kille om jag var tjej) som tar sina pickup-lines från Ex on the beach.
Citera
2017-01-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Personen skrev alltså "Japp din gäri mannen"? En snabb googling gav detta: http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=japp+din+g%E4ri

Jag hade nog inte velat ha och göra med en tjej (eller kille om jag var tjej) som tar sina pickup-lines från Ex on the beach.

Läste det också, men fick alltså meddelandet samtidigt från två st olika en stund efter att jag matchat med dem, var mer ifall det är något autosvar man kan lägga in eller något liknande? och isåfall varför
Citera
2017-01-07, 23:05
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetjag
Är det någon som har tinder plus och testat swipa i andra länder? Tänkte det kunde vara intressant att veta om det går bättre i något annat land. Såg en snubbe från USA som swipade i Polen och matchade med flertalet väldigt snygga tjejer.

Det ryktas att Tinders algoritm är snäll mot de som reser. D.v.s appen vill hjälpa dig träffa nya vänner om du inte befinner dig där du alltid befinner dig.

Jag har rest en del med tinder och det känns som första dagarna på en ny plats så är Tinder betydligt effektivare. Då jag väl har stannat några veckor på en plats blir det som vanligt.
Citera
2017-01-07, 23:09
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Var det någon annan som tyckte att det var betydligt lättare att hitta rena ligg under mellandagarna?
Det känns som att en massa singelbrudar antagligen varit med sina familjer på julen och blivit påminda om allt de dåliga med just familj, och därmed bara ville knulla av sig lite jul-ångest.

Nu några veckor senare är det raka motsatsen. Känslan av att alla på den där appen letar gemål för vigsel och långt liv tillsammans är massiv. Som natt och dag.

(åldersspann 32-40)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in