Citat:
Ursprungligen postat av
Repatriera
Med en svensk motsvarighet (alltså anpassad efter svenska förhållanden, men lika smart, vältalig och såväl problemformulerande som lösningsformulerande) till Le Pen, Farage eller Trump skulle SD ha mycket lättare att göra ett mycket bättre resultat i Sverige än t ex FN har i Frankrike. Detta eftersom (a) situationen här är mycket groteskare, svenska folket är hårdast rövknullat i Europa och (b) 7k och medias oduglighet saknar motsvarighet och behöver bara bättre belysning för de tröga. Med rätt retorik skulle bara muslimer och hardcore kulturmarxister/feminister/nyliberaler finnas kvar bland 7k's röstboskap.
Jisses! Det som är värre i Sverige än i de länder du pratar om är den svenska naiviteten. I övrigt är situationen i USA, Frankrike och Storbritannien sju resor värre. Att inte varenda vit väljare röstade på Trump är en gåta med tanke på att det praktiskt taget väller in kriminella gängmedlemmar från Mexico. Lägg därtill ständigt uppblossande raskravaller och en kriminalitet bland de svarta som inte bara är groteskt hög utan som också är väl dokumenterad av Justice Department och som dessutom publiceras med jämna mellanrum. Trump lyckades få 58% av de vitas röster vilket var
färre än Romney som fick 59% i valet 2012. Överhuvudtaget så var Trumps och Romneys siffror tämligen lika. Trumps seger berodde inte på hans storhet utan på att Hillary inte var Obama.
Jag stödde Trump (eftersom alternativet var Clinton) och vann också en ganska ansenlig summa pengar på hans valseger, men med handen på hjärtat så är inte vältalighet och retorik Trumps styrka. Trump vann TROTS att han är en retorisk katastrof. Det finns ingen politiker i västvärlden som är beslagen med så många lögner och överdrifter som Trump.
Farages stöd i Storbritannien är skrattretande lågt med tanke på att hela stadsdelar i Englands städer är totalt islamifierade och med tanke på alla terrordåd riktade mot britter.
Marine Le Pen har, trots att de franska förorterna får Rinkeby att framstå som Eurodisney, ett stöd kring 25%.
Lägg därtill att Frankrike plågats av de värsta terrorattentaten i Europas nutidshistoria så är det nästan obegripligt att någon kan tycka att SD:s 25% i opinionsundersökningarna skulle skjuta i höjden av att kopiera Le Pen eller Farage.
Jag tycker förvisso att Le Pen gör det ganska bra men hon kommer att vara chanslös mot Francois Fillion i nästa val. I Sverige däremot är jag tämligen säker på att SD kommer att stå som största parti i valet 2018. Jag kan hålla med om att SD måste vässa sig men att de skulle vara sämre än de goda exempel du nämner håller jag inte med om.