Citat:
Ursprungligen postat av
Krismikk
På 433(4) så hade jag lätt sparat Aguero med sin snabbhet. Zlatan är trött och du måste in i boxen med honom. Hellre ha en tung mittfältare som är stor och stark. Typ Fellaini eller Dembele. Aguero har gjort 170 mål på 180 matcher för mig. Zlatan gjorde ca 40 på 80 innan han rök. Sjukt jobbigt att se en lucka för en instickande Zlatan och så kommer gammelfarmor och går förbi med sin rullator. Martial är ju helt OP så varför inte. Har alltid problem med honom. Men Payet ser jag aldrig som något hot.
Okej. Då kör jag på Aguero, kanske att jag kör Martial med. Hört att även många pros kör honom istället för andra dyra alternativ då han är grym på spelet. Payet har ju inte den snabbheten.
Byter gärna inte bort någon av IF Kante och Naingolan. Den förstnämnde skall vara grym, testade hans NIF nyss och älskade det. Naingolan har jag hört bra om och behövs för kemin med KDB och sedan sina Roma-kamrater Florenzi och SIF Salah. Annars har jag tidigare försökt ha en-två långa starka innermittfältare. Vinner så mycket på det med luftspelet.
Citat:
Ursprungligen postat av
sluggern375
Jag upplever problemet med insparkar/frisparkar nu när jag precis bytt lag. Hade tidigare SIF Benteke som nickade ner allt som kom emot honom. Nu med Dybala och Aguero kommer varenda utspark direkt tillbaka. Så just nu har jag ett problem med hur jag ska starta igång spelet på liggande boll.
Med det sagt så hade jag nog inte bytt in Zlatan, känns som han är alldeles för trög. Men kanske en längre mittfältare? Eller så kör du på Lukakus nya IF-kort. Han är ju både snabb och stark i huvudspelet.
Får se hur jag skall komma runt det. Frågan är om Martial kan vinna insparkarna om jag har honom. Beror väl lite på vilken högerback han får emot sig. I mitt andra lag har jag Williams (rw, Bilbao) och han vinner i stort sett alla insparkar jag slår emot honom. Funkar bra.
Zlatan går bort märker jag efter lite inlägg. SIF Lukaku skulle kanske funka bra. Ser ut som SIF Costa + snabbhet och hans SIF var riktigt gött. Kan nog vara ett riktigt bra kort.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Alltid korta insparkar/frisparkar om det inte är läge att lyfta in i boxen. Anledningen är enkel - en hög boll upplever jag försvarande lag har sån oerhörd fördel på att det är att skänka bort innehavet 99% av fallen.
Jag kör LT för att dra mina spelare närmare (målvakten viftar till sig backarna), kollar radarn var motståndaren ligger och fiskar - sen slår jag en markpassning till omarkerad ytterback. Sist jag släppte in ett mål på det var väl 2 år sen eller så... övning ger färdighet. Möter nästan aldrig någon som gör så, förvånande nog. Men jag tackar och tar emot. Ibland kör jag en liten lyra till en av mina mittfältare om de står rena. Men aldrig en maxad inspark mot forward. Rekommenderar denna metod för att behålla innehavet.
Frisparkar på mittplan tycker jag är märkliga. Det är nästan en fördel för försvarande lag eftersom det är så lätt att som laget med frispark råka slå den fel och få en kontring i röven. Förstår att de flesta lyfter en lycka-till-boll mot boxen för att slippa åka på kontring.
Har min målvakt bollen i skopan föredrar jag ofta att springa mot hörnet på straffområdet, släppa den på fötterna och sedan lägga en pass på min ytterback. Tycker det funkar bättre än utkast då backen inte behöver tappa fart och tid på att ta ner den.
Okej. Skall ta till mig detta. Kanske köra några vanliga onlinematcher utanför säsong enbart för att träna på det. Skulle vinna på det att få bollen till sig direkt. I nulägen alltför osäker på det som sagt. Tycker det känns för riskabelt att eventuellt ge bort ett gratis friläge. Skall göra som du skriver så får jag se hur jag lyckas