2017-01-06, 02:37
Medlem
Har sparat packs till ett värde av drygt 200k till TOTY, när bör man öppna? Vänta till anfallare eller när alla finns tillgängliga?
Citera
2017-01-06, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
hur funkar Martial som anfallare?
Riktigt bra!
Citera
2017-01-06, 09:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Har sparat packs till ett värde av drygt 200k till TOTY, när bör man öppna? Vänta till anfallare eller när alla finns tillgängliga?

Citat:
9th, Monday
Team of the Year Announcement

9th, Monday
TOTY Goalkeepers and TOTY Defenders Release
Available in packs for 46 hours

11th, Wednesday
TOTY Midfielders Release
Available in packs for 48 hours

13th, Friday
TOTY Forwards Release
Available in packs for 24 hours

14th, Saturday
Full TOTY Release
Available in packs for 48 hours

Som jag förstått det, och någon får rätta mig om jag har fel, så är chansen lika stor att dra t.ex. Sergio Ramos nu som under TOTY. Enda skillnaden är, att ifall du drar Sergio Ramos under TOTY-perioden får du hans TOTY-kort istället för hans NIF.

Alltså blir slutsatsen att det är bäst att öppna paket på lördag den 14e eftersom det då är flest TOTY-spelare i packs. Om EA inte pillat på procentchansen att packa TOTY bör oddsen vara väldigt mycket bättre att dra ett TOTY-kort när alla finns i packs.

Sen är det möjligt att EA justerat procenten manuellt för TOTY-kort så att oddsen är sämre under de 48h när alla finns i packs. Annars är det ju en nobrainer att bara öppna paket när alla finns i packs.
Citera
2017-01-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Som jag förstått det, och någon får rätta mig om jag har fel, så är chansen lika stor att dra t.ex. Sergio Ramos nu som under TOTY. Enda skillnaden är, att ifall du drar Sergio Ramos under TOTY-perioden får du hans TOTY-kort istället för hans NIF.

Alltså blir slutsatsen att det är bäst att öppna paket på lördag den 14e eftersom det då är flest TOTY-spelare i packs. Om EA inte pillat på procentchansen att packa TOTY bör oddsen vara väldigt mycket bättre att dra ett TOTY-kort när alla finns i packs.

Sen är det möjligt att EA justerat procenten manuellt för TOTY-kort så att oddsen är sämre under de 48h när alla finns i packs. Annars är det ju en nobrainer att bara öppna paket när alla finns i packs.
Detta kan knappast stämma. Så har det aldrig varit tidigare iaf. Kolla bara på hur ofta man packar TOTWs jämfört med motsvarande NIFs

Min personliga erfarenhet är att det är mycket vanligare att man packar spelare från föregående TOTW än att faktiskt få en IF.
Senast redigerad av CopyP 2017-01-06 kl. 09:28.
Citera
2017-01-06, 09:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Detta kan knappast stämma. Så har det aldrig varit tidigare iaf. Kolla bara på hur ofta man packar TOTWs jämfört med motsvarande NIFs

Från fifauteam (gäller FUT15 iofs men bör vara samma):

Citat:
Q: How easy is to pull one of these cards in a pack (TOTY)?
A: In the week a player gets his TOTY card in packs, it is impossible to find his regular card there. Your odds of pulling a TOTY card from a pack are exactly the same of pulling the regular card of that player in another week.

Edit: Hittade svaret på frågan efter lite letande.

http://www.fifauteam.com/fifa-17-toty-cards-guide-fut/

Citat:
Q: When is the best time to open packs ?
A: That’s when all the Team of the Year players are in packs, probably between Saturday night and Monday night. With eleven TOTY players in packs, your chances of finding one of these cards are two times higher than in the first two days and three times higher than in the other days.

Själv har jag skrapat ihop ca 30 packs att öppna under denna period. Sparat sen i december nån gång och gjort många SBC. Totalt pack value på ca 500k nu när jag räknade. Har inte tänkt köpa ett enda pack under TOTY utan ska jag få ett blått kort är det med dessa paket. Får jag ingen då får jag helt enkelt investera mig till ett kort om jag vill ha ett.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-01-06 kl. 09:41.
Citera
2017-01-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
På 433(4) så hade jag lätt sparat Aguero med sin snabbhet. Zlatan är trött och du måste in i boxen med honom. Hellre ha en tung mittfältare som är stor och stark. Typ Fellaini eller Dembele. Aguero har gjort 170 mål på 180 matcher för mig. Zlatan gjorde ca 40 på 80 innan han rök. Sjukt jobbigt att se en lucka för en instickande Zlatan och så kommer gammelfarmor och går förbi med sin rullator. Martial är ju helt OP så varför inte. Har alltid problem med honom. Men Payet ser jag aldrig som något hot.

Okej. Då kör jag på Aguero, kanske att jag kör Martial med. Hört att även många pros kör honom istället för andra dyra alternativ då han är grym på spelet. Payet har ju inte den snabbheten.

Byter gärna inte bort någon av IF Kante och Naingolan. Den förstnämnde skall vara grym, testade hans NIF nyss och älskade det. Naingolan har jag hört bra om och behövs för kemin med KDB och sedan sina Roma-kamrater Florenzi och SIF Salah. Annars har jag tidigare försökt ha en-två långa starka innermittfältare. Vinner så mycket på det med luftspelet.

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Jag upplever problemet med insparkar/frisparkar nu när jag precis bytt lag. Hade tidigare SIF Benteke som nickade ner allt som kom emot honom. Nu med Dybala och Aguero kommer varenda utspark direkt tillbaka. Så just nu har jag ett problem med hur jag ska starta igång spelet på liggande boll.

Med det sagt så hade jag nog inte bytt in Zlatan, känns som han är alldeles för trög. Men kanske en längre mittfältare? Eller så kör du på Lukakus nya IF-kort. Han är ju både snabb och stark i huvudspelet.

Får se hur jag skall komma runt det. Frågan är om Martial kan vinna insparkarna om jag har honom. Beror väl lite på vilken högerback han får emot sig. I mitt andra lag har jag Williams (rw, Bilbao) och han vinner i stort sett alla insparkar jag slår emot honom. Funkar bra.

Zlatan går bort märker jag efter lite inlägg. SIF Lukaku skulle kanske funka bra. Ser ut som SIF Costa + snabbhet och hans SIF var riktigt gött. Kan nog vara ett riktigt bra kort.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alltid korta insparkar/frisparkar om det inte är läge att lyfta in i boxen. Anledningen är enkel - en hög boll upplever jag försvarande lag har sån oerhörd fördel på att det är att skänka bort innehavet 99% av fallen.

Jag kör LT för att dra mina spelare närmare (målvakten viftar till sig backarna), kollar radarn var motståndaren ligger och fiskar - sen slår jag en markpassning till omarkerad ytterback. Sist jag släppte in ett mål på det var väl 2 år sen eller så... övning ger färdighet. Möter nästan aldrig någon som gör så, förvånande nog. Men jag tackar och tar emot. Ibland kör jag en liten lyra till en av mina mittfältare om de står rena. Men aldrig en maxad inspark mot forward. Rekommenderar denna metod för att behålla innehavet.

Frisparkar på mittplan tycker jag är märkliga. Det är nästan en fördel för försvarande lag eftersom det är så lätt att som laget med frispark råka slå den fel och få en kontring i röven. Förstår att de flesta lyfter en lycka-till-boll mot boxen för att slippa åka på kontring.

Har min målvakt bollen i skopan föredrar jag ofta att springa mot hörnet på straffområdet, släppa den på fötterna och sedan lägga en pass på min ytterback. Tycker det funkar bättre än utkast då backen inte behöver tappa fart och tid på att ta ner den.

Okej. Skall ta till mig detta. Kanske köra några vanliga onlinematcher utanför säsong enbart för att träna på det. Skulle vinna på det att få bollen till sig direkt. I nulägen alltför osäker på det som sagt. Tycker det känns för riskabelt att eventuellt ge bort ett gratis friläge. Skall göra som du skriver så får jag se hur jag lyckas
Citera
2017-01-06, 09:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Okej. Skall ta till mig detta. Kanske köra några vanliga onlinematcher utanför säsong enbart för att träna på det. Skulle vinna på det att få bollen till sig direkt. I nulägen alltför osäker på det som sagt. Tycker det känns för riskabelt att eventuellt ge bort ett gratis friläge. Skall göra som du skriver så får jag se hur jag lyckas

Gör så! Enda gångerna jag släppte in mål på detta var när jag blev otålig och slog för snabbt. Om man väntar någon sekund extra så att man antingen ser var motståndaren står med sin gubbe eller hur han löper, är det väldigt enkelt att hitta en lagkamrat.

Det som är trist med FIFA 17 är att radarn blivit alldeles för transparent på insparkar så det kan vara svårt att se var motståndarens forward är. Har letat i options ett sätt att alltid göra den "solid" men inte hittat.

Sedan, en brasklapp - jag ligger i division 7 så det finns garanterat bättre spelare än mig som kanske har andra tips. Å andra sidan hör jag väl hemma i division 2-4 tippar jag, har gått raka vägen uppåt men inte lagt så mycket tid på divisionsspel.
Citera
2017-01-06, 10:14
Medlem
Tankar och åsikter om val av lag, Vill lira 4411. dessa är två alternativ jag byggt.
lag1: https://www.futbin.com/17/squad/1024181
lag2: https://www.futbin.com/17/squad/1024187

Eller någon annan som har tips på ett liknande lag max 400k. Gärna ett välbalanserat centralt mittfält. som fab-matic eller som jag har valt att bygga mina matuidi-pastore.

mvh
Citera
2017-01-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Tankar och åsikter om val av lag, Vill lira 4411. dessa är två alternativ jag byggt.
lag1: https://www.futbin.com/17/squad/1024181
lag2: https://www.futbin.com/17/squad/1024187

Eller någon annan som har tips på ett liknande lag max 400k. Gärna ett välbalanserat centralt mittfält. som fab-matic eller som jag har valt att bygga mina matuidi-pastore.

mvh

spelar aldrig utan full chem.
Citera
2017-01-06, 12:08
Medlem
Vurte3Ns avatar
En noob fråga men vill vara på den säkra sidan.

Alla packs ni sparar, när öppnar ni? När alla spelare i toty är släppt, alltså 14/1?
Och det är precis alla packs man får även från draft osv?
Citera
2017-01-06, 12:21
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Här kommer de laget jag använder för tillfället, sjukt skönt o spela med enligt mig. Några förslag på förbättringar? Vet att Martial är på 7chem men fortfarande beast.
http://www.futhead.com/17/squads/3689356/

En annan fråga, Zlatan vann ju POTM i Premier league, får han ett specialkort och när släpps det isåfall?
Citera
2017-01-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallonSaft.-.-
Här kommer de laget jag använder för tillfället, sjukt skönt o spela med enligt mig. Några förslag på förbättringar? Vet att Martial är på 7chem men fortfarande beast.
http://www.futhead.com/17/squads/3689356/

En annan fråga, Zlatan vann ju POTM i Premier league, får han ett specialkort och när släpps det isåfall?

Dude, varför flyttar du inte över Pogba till höger och Eriksen till vänster? Pogba har ju superlänk till Martial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in