Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-06, 03:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Vi befinner oss i ett paradigmskifte. Biden, Obama, Clinton och alla andra tillhör det förgångna - de agerar i det gamla paradigmet och kan inte se in i det nya. Om det nya är bättre än det gamla, är dock en annan fråga som var och en får bedöma.

Trump kommer in med ett helt nytt regelsett, han ser världen annorlunda, han jobbar annorlunda och han kommer därför att behöva konfrontera de gamla ända tills han har makten och skaffar sig lojala medarbetare som jobbar enligt hans paradigm.

Detta bryter traditionen i USA, som har bestått i att ha så lite skillnader som möjligt mellan partierna och kandidaterna, så alla övergångar går smidigt. Men nu hände nått nytt och de gamla kan inte acceptera det. Därför slåss de in i det sista och ser de nya som barn. Biden har förvisso alltid varit en arrogant snobb. Kolla in hans förhör med Justice Clarence Thomas.

Vad består detta nya Trumpparadigm av menar du?

Biden uppmanar Trump att gå in i matchen. Hittills har Trump mest pladdrat och skrutit utan att komma med så värst många konkreta politiska förslag. Min gissning är att Biden tror att Trump kommer att falla på eget grepp.
Nåväl, vi får se om några år om ni fanboys har rätt eller inte
2017-01-06, 03:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DoraF skrev

Biden uppmanar Trump att gå in i matchen. Hittills har Trump mest pladdrat och skrutit utan att komma med så värst många konkreta politiska förslag. Min gissning är att Biden tror att Trump kommer att falla på eget grepp.

Tillräckligt många för att vinna valet överlägset. 304 - 227 Electoral College vote.

Biden är bara bitter. Han kampanjade för Häxan, men hans insats var helt värdelös. Biden, Häxan och Obamas föll på sitt eget grepp. Dom var så säkra på att vinna.
2017-01-06, 03:57
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Fast det betyder väl inte ett jota vad en moståndare säger?
Avgudar du allt vad Joe säger eller vadå?
Trodde du att han skulle tala gott om Trump kanske?

Ligger väl ungefär i samma nivå som när Åkesson och Löfven talar skit om varandra. Det är sådant politiska motståndare ägnar sig åt om du inte förstått det.
2017-01-06, 03:59
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Vi befinner oss i ett paradigmskifte. Biden, Obama, Clinton och alla andra tillhör det förgångna - de agerar i det gamla paradigmet och kan inte se in i det nya. Om det nya är bättre än det gamla, är dock en annan fråga som var och en får bedöma.

Det finns inget "paradigmskifte". Det som finns är Donald Trump som nu när valkampanjerna är över och allvaret tränger sig på för varje dag som går obarmhärtigt exponeras mer och mer tydligt för vad han egentligen är.

Dvs en uppblåst, impulsiv pajas, en utpräglad narcissist, unikt oerfaren och inkompetent i förhållande till jobbet och utan ett spår av reellt politiskt stöd, inte ens i vad som ska föreställa att vara hans eget parti.

GOP kommer att desavouera Trump när tiden är mogen. Mike Pence har redan börjat distansera sig från sin chef och kommer som President att med den sista pusselbiten uppfylla den religiösa högerns våta dröm - dvs den att äga hela den lagstiftande processen och Supreme Court.

Och när det händer så ska du får se på paradigmsskifte.
2017-01-06, 04:22
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
GOP kommer att desavouera Trump när tiden är mogen. Mike Pence har redan börjat distansera sig från sin chef och kommer som President att med den sista pusselbiten uppfylla den religiösa högerns våta dröm - dvs den att äga hela den lagstiftande processen och Supreme Court.

Inte alls ett otänkbart scenario. Passar definitivt bättre för GOPs egna preferenser än något annat.
Vad som dock verkar påstås här i tråden är att Trump kommer få lida några konsekvenser eller någon sorts påföljd av vad nu som kommer ske? Och detta är något som garanterat aldrig någonsin kommer hända.
Republikanerna har med vårdslösa avregleringar stått bakom så gott som varenda inhemsk ekonomisk krasch. Men ändå är de the party of fiscal responsibility? Så kommer det för alltid att vara.

Hela sitt liv har Trump inte gjort annat än att stoppa andras pengar i egen ficka och det är vad han kommer fortsätta med som Amerikas president. Själva posten är faktiskt unikt lämpad för detta syfte, om man bara koncentrerar sig på uppgiften. Och de allmänna medel han kan försnilla utifrån denna position kommer aldrig någonsin ses till igen. Han kommer fortsätta leva i lyx, flärd och frihet så länge han andas.
2017-01-06, 04:30
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det finns inget "paradigmskifte". Det som finns är Donald Trump som nu när valkampanjerna är över och allvaret tränger sig på för varje dag som går obarmhärtigt exponeras mer och mer tydligt för vad han egentligen är.

Dvs en uppblåst, impulsiv pajas, en utpräglad narcissist, unikt oerfaren och inkompetent i förhållande till jobbet och utan ett spår av reellt politiskt stöd, inte ens i vad som ska föreställa att vara hans eget parti.

Jag tror inte heller att Trumps presidentskap kommer att vara mandatperioden ut. Det har ju sagts att det bästa sättet att hantera populister är att låta dem få makt. Brexit och Syriza är två exempel.
Förmodligen hade det politiska läget i USA varit ännu sämre om Clinton vunnit. Jag tror att hennes förlust på sikt kan visa sig vara en välsignelse både för demokraterna och för demokratin, även om jag inte direkt jublar vid tanken på att Mike Pence kan bli president.
2017-01-06, 04:33
Medlem
heiss avatar
Citat:
Det har ju sagts att det bästa sättet att hantera populister är att låta dem få makt. Brexit och Syriza är två exempel.
Huuh?? Vem sa det?
2017-01-06, 07:59
Medlem
korvbenkes avatar
Haha så jävla roligt att fortfarande se idioterna som påstod så säkert att Trump inte skulle bli president fortsätter smutsa ner tråden med massa dynga om att Trump inte kommer sitta tiden ut bla bla bla... önske tänkande

Trump har redan fått företag att stanna i landet som han lovade, nästa att bocka av är Hillary i fängelse och sedan gå direkt på muren.
2017-01-06, 08:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Haha så jävla roligt att fortfarande se idioterna som påstod så säkert att Trump inte skulle bli president fortsätter smutsa ner tråden med massa dynga om att Trump inte kommer sitta tiden ut bla bla bla... önske tänkande

Trump har redan fått företag att stanna i landet som han lovade, nästa att bocka av är Hillary i fängelse och sedan gå direkt på muren.

Påminn mig Du som har koll; var skrev jag att Trump säkert inte skulle bli president?

Vilka företag har Trump fått att stanna i USA?
2017-01-06, 08:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Om jag skulle vara tillträdande president skulle jag vara vansinnig att se att media får briefings före jag får det. Hur mycket förtroende skulle jag ha för dessa organisationer som läcker som ett såll? NADA. Det finns inte en chef som skulle få sitta kvar efter tillträdet.

Reagera lika dant. Trums ska få information senare, efter media. Vore jag Trump skulle jag ställa in mötet, i dag tror jag det var sagt, tills han är installerad som president. För att visa att allt före den 20 januari dikterats av Obamas och hans proselyter.
2017-01-06, 08:40
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Trump kliver in i ringen när han är president. Biden och hela det demokratiska etablissemanget kan ta pension då, de är obsoleta, deras match är slut.

Trump prioriterar annorlunda, kryper inte för Kina och bombar inte småländer som inte är lydiga eller demokratiska enligt Obama administrationens definition. Det blir en ny världskarta för USA nu . Nya vänner och nya fiender. En del fiender gör ingen skillnad på vem som är president i USA och de måste hanteras som vanligt.
Man behöver inte skapa fler fiender än nödvändigt som Clinton, Obama gjorde. Trump kommer inte leka världspolis. Det retar naturligtvis många och kan ge andra fiender i stället. Slutsumman av allt detta är att vi inte vet utan får avvakta och se.
2017-01-06, 09:03
Medlem
heiss avatar
Citat:
Vilka företag har Trump fått att stanna i USA?
Citat:
Stanley Black & Decker, one of the U.S.A.’s most well known hand and power tool manufacturers, has unveiled plans to move some manufacturing back to the U.S. after the election of Donald J. Trump to the White House.
In remarks to investors during a Thursday conference call, Stanley Black & Decker CEO James Loree said it just makes “business sense” to move manufacturing back to the U.S., especially given the uncertainty of trade relations with China and Mexico, USA Today reported.

“It’s going to be advisable to have more manufacturing in the U.S.,” Loree added.

“We believe this is an excellent opportunity to re-Americanize and revitalize this legendary brand,” he concluded.
http://www.breitbart.com/big-government/2017/01/05/stanley-black-decker-announce-opening-new-u-s-plant-trump-white-house-win/
He haven't even started yet.

https://www.youtube.com/watch?v=IGRMWNi171Q
Graham dissar Fox med O'reilly och svarar på frågor från CNN istället.

Citat:
On July 20, 2015, Graham called Donald Trump a "jackass" during an interview on CNN because he was offended that Trump had criticized John McCain. The next morning he called Trump a "jackass" again in an appearance on CBS This Morning. In response, Trump ridiculed Graham for asking him for help to get on Fox & Friends and gave out Graham's mobile phone number.[13] Graham responded by releasing a video in which he destroyed his phone.[14]
http://abcnews.go.com/Politics/lindsey-graham-destroyed-cellphone-spite-donald-trump/story?id=32621487
Senast redigerad av heis 2017-01-06 kl. 09:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in