2017-01-05, 04:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Så livet går ut på att lura andra?

Det var inte vad han sade.

Senast redigerad av Trolltestet 2017-01-05 kl. 04:17.
Citera
2017-01-05, 08:51
Medlem
30Lugers avatar
Varken tokens eller OC kan betraktas som övningsvalutor, oavsett vad Ken Labil säger. De är inte att jämföra med bokföringsexempel. Det är bara en rökridå av OC-gänget.

Argumentation: tokens följer med utbildningspaketet, inte sant? Alltså betalar man för dem oavsett vad OC-gänget hävdar. Token används för att producera OC genom en egendomlig "miningprocess" (som inte har något med mining att göra). OC kan sedan köpas och säljas på en intern marknadsplats (när den fungerar) men det viktiga är att ett antal personer på detta forum säger sig ha sålt OC och tagit ut pengar. Det har ju också funnits beloppsgränser osv för den dagliga handeln. Likaså har OC-gänget själva talat om att handla för OC osv. Alltså är OC någon form av finansiell tillgång med ett eventuellt (påstått) framtida värde. En token är då lämpligen att betrakta som en option på OC, dvs tokens är också en finansiell produkt.

Andra egendomligheter: om OC nu bara är en ren övningsprodukt, varför kan man inte få marknadsplatsen att fungera - det är ju bara fiktiva värden? OC-gänget skulle enkelt kunna konstruera motparter som vill köpa (alla "elever" tycks ju bara vilja sälja av någon anledning).
Om OC nu är en ren övningsprodukt, varför är det då en sån stor sak när splittar, växelkurser osv annonseras? Det är ju bara fiktiva värden.

Jag fortsätter att hävda att försäljningen av "utbildningspaketen" i realiteten innehåller en finansiell produkt (OC-option) och bör vara tillståndpliktig hos tillsynsmyndigheten.
Senast redigerad av 30Luger 2017-01-05 kl. 08:55. Anledning: Stavfel
Citera
2017-01-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det var inte vad han sade.

Citat var korrekt om än förkortat.

Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Så egentligen är du bitter på livet eftersom livet går ut på att lura andra och skaffa sig fördelar? Det är inte OneCoin du föraktar utan din oförmåga att bli en vinnare i livet, att bli någon?

Vad var det som var fel menar du? Vi tolkar uppenbarligen det olika men det var inte på något sätt modifierat.
Citera
2017-01-05, 17:34
Medlem
rika-trollets avatar
Citat:
Vad trött man blir av alla "neggare", kvarvarande på perrongen, hatare och självutnämnda profeter!

En enkel fråga - Vilka tror ni mest på?

Dr Ruja Ignatova (+200 IQ)
Juha Parhiala(Marknadsföringsguru)
The Steinkeller Brothers
Tom McMurrain (världsledande expert från NewCurrencyUniversity)

Jag var helt säker när jag läste detta att det var ett humoristiskt inlägg som dryper av sarkasm. Svårt att tro att nån verkligen är så lättlurad och godtrogen att hen verkligen tror på att Ignatova har en doktorstitel och över 200 i iQ. Guru? Världsledande experter? Nej, nyckelpersonerna i Onecoin bedrägeriet saknar alla utbildning och är bara auktoriteter på svindleri.

Citat:
OneCoin bygger på att man säljer ett utbildningspaket till andra personer och för på så sätt ersättning. Vilka har blivit lurade på detta utbildningspaket?
Alla som köpt det. Ju mer de betalat, desto mer lurade är de som betalar €1000, €3000, €5000 eller €12500 för de olika utbildningarna. Eller Trader-paket som de heter officiellt.

Citat:
Sedan får man Tokens och OneCoin men det är inte det man betalar för.
Menar du att utbildningarna man får ifall man går med i OneCoin och betalar €12500 är bättre än de man får om man betalar €100 för ett Starter pack? Eller vad är det man betalar €12400 mer för om inte just OneCoins?

Citat:
Dessa bör givetvis bli oerhört dyrbara om man lyckas göra OneCoin till den enda valutan i världen. Chansen är givetvis minimal [...]
Nu undrar jag återigen om du är sarkastisk eller menar allvar. Chansen är så minimal att var och en har betydligt mer realistisk chans att bli miljonär om de köper triss-lotter för motsvarande summa istället för att betala in de till OneCoin.

Tror nån på fullaste allvar att OneCoin kommer bli den enda valutan i världen så tror jag på fullaste allvar att den personen bör be sin psykiatriker justera dosen av psykofarmaka, eller se till att bli inlagd på mentalsjukhus.

Citat:
[...] men om det lyckas så blir det givetvis jackpott för de som inte är kvar på perrongen.
Ingen tjänar pengar på att åka tåg hit och dit eller på att befinna sig på en perrong. De som tjänar på tågresor är järnvägsbolaget och personalen ombord (som får lön). Skillnaden mellan att befinna sig på perrongen och att åka Onecoin-tåget är att den som är kvar på perrongen har mer pengar kvar i sin plånbok än den som löst en dyr Onecoin-biljett.

Passa på att fråga MLM-tomtarna ombord som har vana att ständigt byta tåg hur deras tidigare tågresor har slutat. Plexpay, Prosper Club, Biddify, Bigcoin, Sitetalk, Unaico, T5PC... Fråga dem också varför de tågen slutat åka och vad som hände med deras biljettpengar för de resorna. Fråga bara inte som i På spåret "vart är vi på väg?", det är tabu eftersom ingen ombord vet eller vill säga att allt kommer sluta i en stor krasch.

Det går nya MLM-tåg hela tiden med dyra biljetter, det enda sättet att slippa dyra utlägg och att bli lurad är att gå av och hålla sig till perrongen. Eller att aldrig luras till att lösa biljett och kliva ombord.
Citera
2017-01-05, 18:34
Medlem
Citat:
Så mycket hat och svensk avundsjuka!

Inser inte hatarna hur ni motsäger er själva? OneCoin bygger på att man säljer ett utbildningspaket till andra personer och för på så sätt ersättning. Vilka har blivit lurade på detta utbildningspaket?

Sedan får man Tokens och OneCoin men det är inte det man betalar för. Dessa bör givetvis bli oerhört dyrbara om man lyckas göra OneCoin till den enda valutan i världen. Chansen är givetvis minimal men om det lyckas så blir det givetvis jackpott för de som inte är kvar på perrongen.

Så om man inte går med vinst på att investera i OneCoin så beror det antagligen på att man inte har sålt tillräckligt många utbildningspaket. Eftersom vi har pengar in och pengar ut så är de personer som inte säljer tillräckligt ansvariga för OneCoins eventuella misslyckande. De är dessa personer som har svikit genier som:

- Ruja Ignatova.
- Sebastian Greenwood.
- David Imonitie.
- Steinkeller brothers.
- Juha Parhiala.
- Igor Alberts.
- Kari Wahlroos.

Dessa ville bara skapa en världsvaluta som skulle skapa fred och välstånd men då har vi en massa personer som inte säljer tillräckligt. Det är dessa personer som borde granskas och inte OneCoins nyckelpersoner.

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Nu vill jag veta hur du menar med att dom vill skapa fred och välstånd?

Sen kan du ju förklara varför Onecoin förfalskat sina audits?

Läs kommentar 19 här:
http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-promotion-prohibited-by-injunction-in-italy/#comments

Både stämpeln och namnteckningen är exakt likadan pixel för pixel på alla de olika audits för 4 stycken olika månader.

Jodå, Onecoin är ett seriöst företag

Kom igen nu "Sammandraget"...Så svårt kan det väl inte vara att svara på mina frågor?
Citera
2017-01-05, 21:58
Medlem
Dagens fynd (det förekommer lite ironi nedan)

Jag letar som nämt i mina tidgare inlägg, de ligger bara 1-2 sidor bak, efter lite svar på hur det kommer se ut när pyramiden rasar, känns inte som det är så långt borta nu, tur jag inte började rota i detta för flera år sedan, är ju rejäla volymer med info som finns.

Men detta är det roligaste hitintils ,hoppas jag inte dubelpostar nått nu, men denna tråd är massiv och jag har som tidigare nämt feber & är förkyld

Det går att köpa och sälja onecoins på ialafall 1 "extern" marknadsplats. Kanske inte det Onecoin menade med 500000 merchants/webshopar/butiker 2016, men 1 har jag hittat iafall

http://vid.staged.com/vuUs

Till alla "haters", som antingen genom logic, sunt förnuft eller bara på magkänsla avskyr pyramidspel så rekomenderar jag denna artikel från imf om pyramidcrasherna i Albanien, det är ok för bitcoinsmiljardärer att läsa oxo...

http://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/2000/03/jarvis.htm

-slö

vänligen ha överseende med stav & syftningsfel, jag har fortfarande feber och är förkyld
Citera
2017-01-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kom igen nu "Sammandraget"...Så svårt kan det väl inte vara att svara på mina frågor?

Svårighetsgraden är inte speciellt svår, dock är jag inte som ni och sitter jag inte i en källare i Hofors och det det enda inplanerade under dagen är att mamma kommer med choklad och ostsmörgås samt en tarmtömning.

- Skapa fred och välstånd?
Krävs lite abstrakt tänkande för att förstå hela processen. Är du verkligen mogen för detta?

-Förfalskade Audits?
Du länkar till en bekräftad Scam-sida. Väldigt svårt att bemöta hittepå-sidor. Har du någon seriös länk till ditt påstående.
Citera
2017-01-05, 22:58
Medlem
Det händer stora grejor 15 januari som är positivt för mej
Citera
2017-01-05, 23:12
Medlem
Citat:
Svårighetsgraden är inte speciellt svår, dock är jag inte som ni och sitter jag inte i en källare i Hofors och det det enda inplanerade under dagen är att mamma kommer med choklad och ostsmörgås samt en tarmtömning.

- Skapa fred och välstånd?
Krävs lite abstrakt tänkande för att förstå hela processen. Är du verkligen mogen för detta?

-Förfalskade Audits?
Du länkar till en bekräftad Scam-sida. Väldigt svårt att bemöta hittepå-sidor. Har du någon seriös länk till ditt påstående.

Låter exakt som den bilden man har av dig

Men försök gärna förklara den invecklade processen för mig. Du som är så smart kan säkert förklara den på ett vettigt sätt.

Men Onecoin har ju själv lagt ut bilderna på de audits som det handlar om på Onelife.eu. Är det den sidan du syftar på när du skriven "scam-sida"?
Citera
2017-01-06, 11:51
Medlem
Ingen seriös bransch på den här sidan senaste millenieskiftet genererar vinster i kontanter.
Citera
2017-01-06, 21:48
Medlem
Treo2s avatar
Man kan nästan tro att dom är korkade hela bunten.
Exactly the same, but totally different

http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoins-nonsensical-response-to-italian-regulatory-suspension/
Citera
2017-01-07, 01:55
Medlem
Slubberss avatar
Ytterligare ett par brännvins-advokater som betalats för att skriva nån smörja om att onecoins ponzibedrägeri skulle vara lagligt.
Som vanligt med diverse friskrivningar.

https://minfil.org/nfU1r1b5b0/legal_opinion_-_sweden.pdf
Senast redigerad av Slubbers 2017-01-07 kl. 02:37. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in