2017-01-05, 15:35
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Lustig utveckling av situationen sedan han under märkliga omständigheter aldrig dök upp hos Gais, trots att de själva gått ut med det på hemsidan, inför förra säsongen. Hamnade istället i AFC, spelade upp dem till Allsvenskan och nu klar för Blåvitt.

http://www.gais.se/abdul-razak-ar-redo-for-gais/

Han verkar ju ha representerat och nästan representerat hur många klubbar som helst...
Citera
2017-01-05, 20:11
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Skrev bara att jag sett det skrivas.. Har jag skrivit om det stämmer? Nej det har jag ej. Vad jag har hört så har han varit skadad en del förra året. Men om det stämmer får någon med koll på kinesiska ligan bekräfta eller dementera.. Och förresten handlar silly season om just Rykten.
Det är skillnad på rykten och lögner. Vore extremt tacksam om du håller dig till att bara läsa här i fortsättningen tills du har något av värde att dela med dig av. Vad har Mo's skador eller icke-skador att göra med "sopsluta" knän? Hade dessa varit så som du sprider rykten om hade han givetvis inte klarat läkarundersökningen.
Citera
2017-01-05, 20:42
Medlem
nomadics avatar
Nu skriver Disco om vårt intresse för Bangura också så då är det väl ännu troligare att vi faktiskt är klubben Elena pratade om, oavsett om något är klart eller inte.

Disco nämner även att vi är/varit efter El Kabir som ju vore en ännu större bomb om vi skulle lyckas landa.
Citera
2017-01-05, 20:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Skrev bara att jag sett det skrivas.. Har jag skrivit om det stämmer? Nej det har jag ej. Vad jag har hört så har han varit skadad en del förra året. Men om det stämmer får någon med koll på kinesiska ligan bekräfta eller dementera.. Och förresten handlar silly season om just Rykten.
Rykten ska dock ha nån form av källkritik. Annars kan jag lika gärna skriva "Quaison klar för IFK Göteborg, hörde det av nån skum snubbe på krogen".
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Men du var mig en seg jävel. Detta sa han till Expressen 13/5-2016:
– "Det har jag sagt hela tiden. Jag kommer inte att lämna AIK som bosman. Jag har klubben att tacka för mycket och vill att de ska få pengar för mig. Men jag trivs jättebra i AIK, säger han till tidningen."

Ser du nu? "JAG KOMMER INTE ATT LÄMNA AIK SOM BOSMAN"
Är du lika förbannad på Mutumba?

-

Angående bosmanspelare tycker jag det finns ett stort hyckleri bland oss supportrar. Tog vi spelaren i fråga som bosmanfall och sedan släppte honom likadant säger det sig självt att man egentligen inte bör gnälla. Sen förstår jag inte hur det kan va en sån fundamental skillnad på att lämna för några enstaka kronor när man har ett halvår kvar på avtalet eller bara dra när kontraktstiden är slut.

Med det sagt är alla bosmanfall olika och ska bedömas utifrån omständigheterna.

Är inte ett dugg sur eller besviken på Carlgren, bägge har antagligen velat förlänga men nu blev det inte så och vi får satsa på Linnér istället. Gott så och det är bara å önska Carlgren lycka till i sin nya klubb och kanske hoppas på ett återseende.
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Nu skriver Disco om vårt intresse för Bangura också så då är det väl ännu troligare att vi faktiskt är klubben Elena pratade om, oavsett om något är klart eller inte.

Disco nämner även att vi är/varit efter El Kabir som ju vore en ännu större bomb om vi skulle lyckas landa.
Var väl inte för så länge sen som El Kabir håna allsvenska intressenter på twitter (helt baserat på ekonomin) så det skulle förvåna mig rejält om han återvänder detta fönster. Bangura är pengakåt han med men kanske har han tjänat en bra slant i Kina och inte har samma behov, vore kul å se honom i AS i alla fall och om inte i AIK så varför inte i ÖSK? Är ju inte första gången ni tar emot våra "rester"
Senast redigerad av ZlatanMania 2017-01-05 kl. 20:49.
Citera
2017-01-05, 21:21
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Var väl inte för så länge sen som El Kabir håna allsvenska intressenter på twitter (helt baserat på ekonomin) så det skulle förvåna mig rejält om han återvänder detta fönster. Bangura är pengakåt han med men kanske har han tjänat en bra slant i Kina och inte har samma behov, vore kul å se honom i AS i alla fall och om inte i AIK så varför inte i ÖSK? Är ju inte första gången ni tar emot våra "rester"

Trodde det var ganska uppenbart att det förhållandet skiftades iom att ni tog Yasin?
Citera
2017-01-05, 21:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Trodde det var ganska uppenbart att det förhållandet skiftades iom att ni tog Yasin?
Han platsa ju inte så vi skeppa honom till Qatar, hos er blir dom ju nyckelspelare

-

Torr silly än så länge.. Göteborg har nog gjort det bäst på förhand med Boo Wiklander & Razak vilket är spännande värvningar, i AIK och Sthlm ö.h.t är det torrt som en öken på rykten och spelare in/ut. Skulle va skönt å få besked om Obasi men det lär dröjer säkert och man sitter och hoppas i onödan..
Citera
2017-01-05, 21:54
Medlem
nomadics avatar
El Kabir nekar flytt på twitter så vi får väl nöja oss med Bangura. De hade annars utgjort ett intressant anfallspar.
Citera
2017-01-05, 21:57
Medlem
https://mobile.twitter.com/andreas2punkt0/status/817058374709813248

Jävlar vad bajens junistränare är oproffsig...
Citera
2017-01-05, 22:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
El Kabir nekar flytt på twitter så vi får väl nöja oss med Bangura. De hade annars utgjort ett intressant anfallspar.
Ja man måste gilla att han är så tydlig så man slipper spekulera:
Citat:
@Elkabir88 1 timför 1 timme sedan

Jag återvänder inte till Sverige just nu. Och inte inom 2 år heller. Så det är antingen vänta på när jag återvänder eller sluta skriva skit.
Citera
2017-01-05, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Det är skillnad på rykten och lögner. Vore extremt tacksam om du håller dig till att bara läsa här i fortsättningen tills du har något av värde att dela med dig av. Vad har Mo's skador eller icke-skador att göra med "sopsluta" knän? Hade dessa varit så som du sprider rykten om hade han givetvis inte klarat läkarundersökningen.
Skrev bara vad jag hade läst. Inte för jag trodde på det men han har haft oxå haft problem med knän. Men jag är själv sur att bw nobbade han pga AIKs ekonomi borde han vara en bra lösning.
Citera
2017-01-05, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Rykten ska dock ha nån form av källkritik. Annars kan jag lika gärna skriva "Quaison klar för IFK Göteborg, hörde det av nån skum snubbe på krogen".

Är du lika förbannad på Mutumba?

-

Angående bosmanspelare tycker jag det finns ett stort hyckleri bland oss supportrar. Tog vi spelaren i fråga som bosmanfall och sedan släppte honom likadant säger det sig självt att man egentligen inte bör gnälla. Sen förstår jag inte hur det kan va en sån fundamental skillnad på att lämna för några enstaka kronor när man har ett halvår kvar på avtalet eller bara dra när kontraktstiden är slut.

Med det sagt är alla bosmanfall olika och ska bedömas utifrån omständigheterna.

Är inte ett dugg sur eller besviken på Carlgren, bägge har antagligen velat förlänga men nu blev det inte så och vi får satsa på Linnér istället. Gott så och det är bara å önska Carlgren lycka till i sin nya klubb och kanske hoppas på ett återseende.

Jag var lika förbannad på Mutumba som jag nämnt innan.
Citera
2017-01-05, 23:17
Avslutad
Skulle vilja se en defensiv innermittfältare till AIK som sliter som en varg varje match i 90+ minuter. Flytta ut Ofori till högra innermittfältareplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in