2017-01-05, 23:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
https://mobile.twitter.com/andreas2punkt0/status/817058374709813248

Jävlar vad bajens junistränare är oproffsig...
Minns att han snackade skit om Dalturk när han kom också
Citera
2017-01-05, 23:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Skrev bara vad jag hade läst. Inte för jag trodde på det men han har haft oxå haft problem med knän. Men jag är själv sur att bw nobbade han pga AIKs ekonomi borde han vara en bra lösning.
Ekonomi är inte allt. Står vi där med Obasi, Isak & Avdic (som ska få sina chanser) är inte Bangura aktuell för stunden.
Citat:
Jag var lika förbannad på Mutumba som jag nämnt innan.
Jaha.
Citera
2017-01-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Angående bosmanspelare tycker jag det finns ett stort hyckleri bland oss supportrar. Tog vi spelaren i fråga som bosmanfall och sedan släppte honom likadant säger det sig självt att man egentligen inte bör gnälla. Sen förstår jag inte hur det kan va en sån fundamental skillnad på att lämna för några enstaka kronor när man har ett halvår kvar på avtalet eller bara dra när kontraktstiden är slut.

Med det sagt är alla bosmanfall olika och ska bedömas utifrån omständigheterna.

Är inte ett dugg sur eller besviken på Carlgren, bägge har antagligen velat förlänga men nu blev det inte så och vi får satsa på Linnér istället. Gott så och det är bara å önska Carlgren lycka till i sin nya klubb och kanske hoppas på ett återseende.
Jag håller med om att Bosmanfall ska/bör bedömas olika. Det som jag ofta tycker missas är att man måste vara två i en tango.

I Carlgrens fall så har jag inget ont blod (än). Hade vi sålt honom i somras så hade ersättaren varit dyrare än vad vi hade fått. Att man inte kommer överens om villkor för en förlängning kan jag förstå, gissar att han ser sig fränst som en EM-guld vinnare. Det är även svårare för målvakter att få chansen utomlands. Vi får väl se var han hamnar slutligen? Kritar han på för (som andre man i) Djurgården och hyllar deras klubbmärke så blir jag såklart mer vred.

Angående stiltjen i Gnagets silly så hänger nog mycket på vad som händer med Isak och hur den dealen blir.

Är det fler än Jesper Nyholm som är klar? Innebär det att Sonko blir kvar i norr? Tråkigt i så fall då jag var svag för den unge Noah.
Citera
2017-01-06, 00:19
Avslutad
Citat:
Ekonomi är inte allt. Står vi där med Obasi, Isak & Avdic (som ska få sina chanser) är inte Bangura aktuell för stunden.

Jaha.
Vill ej att AIK tar hjälp av finansiärer som gbg och Helsingborg gör.. Känns oproffsigt
Citera
2017-01-06, 02:25
Medlem
Citat:
Vill ej att AIK tar hjälp av finansiärer som gbg och Helsingborg gör.. Känns oproffsigt

Externt kapital är oproffsigt? Det kan naturligtvis vara en kass deal, men oproffsigt? Förstår du vad du skriver? Är du medveten om hur vanligt det är inom privat sektor?

Du hade nog ännu ett Ville-moment där gubben!
Citera
2017-01-06, 05:35
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Rykten ska dock ha nån form av källkritik. Annars kan jag lika gärna skriva "Quaison klar för IFK Göteborg, hörde det av nån skum snubbe på krogen".

Är du lika förbannad på Mutumba?

-

Angående bosmanspelare tycker jag det finns ett stort hyckleri bland oss supportrar. Tog vi spelaren i fråga som bosmanfall och sedan släppte honom likadant säger det sig självt att man egentligen inte bör gnälla. Sen förstår jag inte hur det kan va en sån fundamental skillnad på att lämna för några enstaka kronor när man har ett halvår kvar på avtalet eller bara dra när kontraktstiden är slut.

Med det sagt är alla bosmanfall olika och ska bedömas utifrån omständigheterna.

Är inte ett dugg sur eller besviken på Carlgren, bägge har antagligen velat förlänga men nu blev det inte så och vi får satsa på Linnér istället. Gott så och det är bara å önska Carlgren lycka till i sin nya klubb och kanske hoppas på ett återseende.

Var väl inte för så länge sen som El Kabir håna allsvenska intressenter på twitter (helt baserat på ekonomin) så det skulle förvåna mig rejält om han återvänder detta fönster. Bangura är pengakåt han med men kanske har han tjänat en bra slant i Kina och inte har samma behov, vore kul å se honom i AS i alla fall och om inte i AIK så varför inte i ÖSK? Är ju inte första gången ni tar emot våra "rester"
Är du inte läskunnig eller spelar du bara dum? Det är inte att Patrik går som Bosman i sig jag är förbannad över utan att han vid flertalet gånger (se mitt tidigare inlägg) har sagt i olika medier att han inte ska lämna som bosman. Ska jag köra teckenspråk också eller förstår du nu? Om båda parter hade velat förlänga så hade det blivit förlängt. Eftersom han har ny klubb på G redan så kan du nog gissa vem som valde att inte förlänga.

Citat:
Skrev bara vad jag hade läst. Inte för jag trodde på det men han har haft oxå haft problem med knän. Men jag är själv sur att bw nobbade han pga AIKs ekonomi borde han vara en bra lösning.
Du skriver något som du har läst i denna tråd och som alla som följer tråden redan har läst. Kom igen nu lilla gubben... Okej.. Om jag får problem med synen, gör det mig till blind då?
Nu hoppas jag verkligen att du har en källa till det fetstilade annars kan du dra långt ifrån både den här tråden och Flashback.
Senast redigerad av Zer0Shit 2017-01-06 kl. 05:39.
Citera
2017-01-06, 07:23
Medlem
Danieloss avatar
Darijan Bojanic till Östersund!

http://www.aftonbladet.se/a/bx9eB/avslojar-lamnar-helsingborg-for-ostersund
Citera
2017-01-06, 10:14
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos

Helsingborg lånar alltså ut spelgeniet tillika superettans överlägset bästa spelare Bojanic. Märkligt, vill man inte gå upp igen?
Citera
2017-01-06, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
AFC tappar ännu en spelare - Abdul Razak går till IFK Göteborg. Sjukt att ett lag som går upp en division ska behöva tappa halva laget!

Och Gren lurar dom flesta igen. Jag hoppas fortfarande på att Gurra är ett tänkbart alternativ men som flera blåvitta i olika forum påpekat var det ett smart drag att i media etc gå för Gurra redan nu, det lär ha gjort att priset på Razak sänktes. Nu vill man gärna veta vad för lön det blir...
Jag har inte sett denne gubbe spela alls egentligen så kan inte uttala mig om hur bra det blir sportsligt egentligen men "en defensiv mittfältare med mycket bra passningsfot" låter ju bra.
Det lär väl även innebära att Seb är närmare en försäljning.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Så du menar att han ska tacka nej till ett topperbjudande pga. att andra svenskar misslyckats i Belgien? Låter som ett helt befängt argument i mina öron.

Fast hur mycket "topperbjudande" i konkurrens med andra erbjudanden är det? Det vet vi ju inte. Naturligtvis kan han lyckas men det är som med allt annat, om något varit uselt för de flesta andra bör man ju dra sig för att använda just det.
Om så gott som alla som köpt en vara sågar den och det blir allmänt känt att den inte är det bästa valet så inte väljer man den?

Citat:

Nu har Eagle svarat bra redan men jag tycker det där är en konstig inställning. Tredjepartsägande är förbjudet numera så om t.ex. Nisse och Sommarlandets kändis vill lägga upp pengar för någon/några spelare är dom givetvis mer än välkomna.
Det är ju som att tacka nej till sponsring om man ska dra det till sin spets. Och det gör man ju inte...

Citat:

Nu åt jag aldrig sådant där men hur är pizzan däruppe?
Citera
2017-01-06, 10:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Helsingborg lånar alltså ut spelgeniet tillika superettans överlägset bästa spelare Bojanic. Märkligt, vill man inte gå upp igen?

Aha, där är förklaringen till att Laul tippar Östersund som trea.
Citera
2017-01-06, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Är du inte läskunnig eller spelar du bara dum? Det är inte att Patrik går som Bosman i sig jag är förbannad över utan att han vid flertalet gånger (se mitt tidigare inlägg) har sagt i olika medier att han inte ska lämna som bosman. Ska jag köra teckenspråk också eller förstår du nu? Om båda parter hade velat förlänga så hade det blivit förlängt. Eftersom han har ny klubb på G redan så kan du nog gissa vem som valde att inte förlänga.

Du skriver något som du har läst i denna tråd och som alla som följer tråden redan har läst. Kom igen nu lilla gubben... Okej.. Om jag får problem med synen, gör det mig till blind då?
Nu hoppas jag verkligen att du har en källa till det fetstilade annars kan du dra långt ifrån både den här tråden och Flashback.
Hade för mig att jag läste det någon annan stans okej?
Citera
2017-01-06, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Externt kapital är oproffsigt? Det kan naturligtvis vara en kass deal, men oproffsigt? Förstår du vad du skriver? Är du medveten om hur vanligt det är inom privat sektor?

Du hade nog ännu ett Ville-moment där gubben!
Det jag menar är att man ej får ett skit typ när man säljer spelaren. Sådan deal gjorde Helsingborg med några spelare.. Jere Uronen t. ex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in