2017-01-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Samtidigt, hur hade supportrar reagerat om spelaren sade "I did it for the money"? Det är om möjligt ännu mer ologiskt.
Då hade det såklart blivit ett jävla liv och det vill såklart ingen supporter höra, jag tycker bara det är kul att läsa exempelvis Ajdarevic prata om hur häftigt det stora intresset för fotboll är Grekland när ligan har lägre publiksnitt än Allsvenskan och AEK har lägre snitt än ÖSK. Alla vet att pengarna är avgörande så varför låtsas som att det inte spelar någon roll? Man kan säga att man fick ett bra kontrakt och ser fram emot en spännande utmaning i en intressant miljö etc utan att snacka en massa skit eller trampa någon på tårna.
Citera
2017-01-04, 22:49
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Sägs oxå att hans knän är slut... Måste finnas en anledning varför AIK nobbade han. Hellre att han går till Örebro än Malmö, Peking, blåvitt, bajen eller Djurgården.. Men hoppas Örebro gör en Elfsborg och förväntar sig att han är målskytten i laget. Bangura gör ca 10 mål per säsong ungefär
MEN ÄR DU KÖRD I SKALLEN? Det är M-9 här på FB som skrivit det i denna tråd. Sluta sprid rykten haha. Jag ser dig år efter år sitta och snacka massa goja både här och på AIK-forum. Det räcker nu. Om Banguras knän är sopsluta så vill jag se papper på det. Att vi inte går för honom är självklart då vi har siktet inställt på andra spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Strandberg lär var klar för 4 år i Brűgge, således ingen comeback i svartgult.
Det var iofs ingenting jag trodde att han skulle göra i detta fönster heller. Går det dåligt i Brügge kanske han kommer "hem".
Senast redigerad av Zer0Shit 2017-01-04 kl. 22:52.
Citera
2017-01-04, 22:59
Bannlyst
Med Adu borta skulle jag formera laget just nu såhär:

Rosenberg - Cibicki
Eikrem - Rakip - Christiansen - Berget
Safari - Bengtsson - Brorsson - Tinnerholm
Wiland

Cibicki, Brorsson och Rakip ett år äldre. Tycker inte att Lewicki, Arnasson och Jeremejejj är bättre.

6 st spelare i denna elva är Malmö-pågar. Trots alla CL-pengar så forsätter Malmö ändå att satsa på lokala spelare.
Citera
2017-01-05, 05:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
MEN ÄR DU KÖRD I SKALLEN? Det är M-9 här på FB som skrivit det i denna tråd. Sluta sprid rykten haha. Jag ser dig år efter år sitta och snacka massa goja både här och på AIK-forum. Det räcker nu. Om Banguras knän är sopsluta så vill jag se papper på det. Att vi inte går för honom är självklart då vi har siktet inställt på andra spelare.

Det var iofs ingenting jag trodde att han skulle göra i detta fönster heller. Går det dåligt i Brügge kanske han kommer "hem".
Skrev bara att jag sett det skrivas.. Har jag skrivit om det stämmer? Nej det har jag ej. Vad jag har hört så har han varit skadad en del förra året. Men om det stämmer får någon med koll på kinesiska ligan bekräfta eller dementera.. Och förresten handlar silly season om just Rykten.
Citera
2017-01-05, 06:33
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Just det ja. Malmö FFs tränare i år är ju Magnus Pehrsson.

Hade jag nästan glömt bort.
Citera
2017-01-05, 08:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Strandberg lär var klar för 4 år i Brűgge, således ingen comeback i svartgult.

Lär sig svenska spelare ingenting av andra spelares "äventyr" i det landet?
Att han lämnar CSKA var väl väntat men varför Belgien? (jaja, pengarna).

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Just det ja. Malmö FFs tränare i år är ju Magnus Pehrsson.

Hade jag nästan glömt bort.

Tyvärr kan vi inte glömma att vi har JL på vår egen bänk...

I övrigt skrivs det nu om Gurra på flertal ställen, jag brukar inte dras med i sådant där alltför mycket men jisses vad mycket det skulle betyda att få hem honom redan nu.

I övrigt kan jag tycka att det är synd om Seb nu med alla artiklar om att han skall skeppas iväg. Visst har jag varit en stark kritiker till honom och jag ser inte varför vi skall låta honom vara kvar om vi får in Gurra/en annan central mittfältare med tanke på att han då knappast lär få spela och att man behöver låta Sabah få sina chanser.
Dock känns det väl hårt att det skrivs att vi vill sälja honom ungefär som nåt som katten släpat in, naturligtvis behöver vi sälja spelare och han har ändå tidigare visat klass och kan inbringa lite pengar och att man då sonderar terrängen är ju självklart men det borde skötts snyggare.

Emils kommentar om att han hellre stannar och vinner sm-guld än blir proffs värmer också. Han säger ju själv att iom att han är välutbildad har han något att falla tillbaka på när karriären är över på ett annat sätt än många andra. Dessutom spelar givetvis sjukdomen in i bilden.
Citera
2017-01-05, 13:57
Medlem
Danieloss avatar
AFC tappar ännu en spelare - Abdul Razak går till IFK Göteborg. Sjukt att ett lag som går upp en division ska behöva tappa halva laget!
Citera
2017-01-05, 14:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Lär sig svenska spelare ingenting av andra spelares "äventyr" i det landet?
Att han lämnar CSKA var väl väntat men varför Belgien? (jaja, pengarna)

Så du menar att han ska tacka nej till ett topperbjudande pga. att andra svenskar misslyckats i Belgien? Låter som ett helt befängt argument i mina öron.
Citera
2017-01-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potnik
Med Adu borta skulle jag formera laget just nu såhär:

Rosenberg - Cibicki
Eikrem - Rakip - Christiansen - Berget
Safari - Bengtsson - Brorsson - Tinnerholm
Wiland

Cibicki, Brorsson och Rakip ett år äldre. Tycker inte att Lewicki, Arnasson och Jeremejejj är bättre.

6 st spelare i denna elva är Malmö-pågar. Trots alla CL-pengar så forsätter Malmö ändå att satsa på lokala spelare.
Om vi skall vara petiga är det bara 4 st. som är från Malmö. Safari är från Lund och Brorsson är från Höllviken. Å andra sidan har vi också Svanberg och Lewicki, bägge från Malmö, som lika gärna kan vara startspelare i år (jag tror till exempel att Lewicki går före Rakip). Oavsett vilket, så kan andra lag i allsvenskan bara drömma om att ha så många kvalitativa spelare med lokal anknytning.
Citera
2017-01-05, 15:05
Medlem
civilians avatar
Samuel Holmén har köpt hus i Borås. Intressant.
Citera
2017-01-05, 15:21
Medlem
DonDrapers avatar
Abdul Razak klar för Blåvitt.
Citera
2017-01-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Abdul Razak klar för Blåvitt.

Lustig utveckling av situationen sedan han under märkliga omständigheter aldrig dök upp hos Gais, trots att de själva gått ut med det på hemsidan, inför förra säsongen. Hamnade istället i AFC, spelade upp dem till Allsvenskan och nu klar för Blåvitt.

http://www.gais.se/abdul-razak-ar-redo-for-gais/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in