2017-01-05, 21:15
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
UnoX macken intill Storabaeltsvej är dygnetrunt öppen truckstop (ser ut som en mack med parkering där långtradadarchaffisar kan övernatta, - oklart om den är bemannad emler bara pumpstation för betalkort etc) . Därifrån kan man antingen köra söderut och svänga ut på vestmitorvejen eller åka norrut, förbi stationen och ansluta till vestmotorvej via Tårnborgvej.
Möjligtvis att man väljer att åka förbi stationen om där finns kiosk med möjlighet att köpa frukost? Intill UnoX macken finns ett cafe men den är bara öppen 10-20. Vill man ha något att äta tidigare må man bege sig annanstans.

Det finns många som väljer att åka på tider när det är mindre trafik om de ska åka långt (även om man inte är chaufför). Om man fortsätter norrut från E20/Vestmotorvejen mot- Tårnborgsvej - Storabältsvej (alldeles förbi stationen) - och vidare Stiberjsvej så finns där en hotell- och konferensanläggning som ser ut att ligga väldigt vackert intill vattnet. En gäst som checkat ut tidigt för att hinna köra en bit innan värsta trafiken drar igång?

vadå försökte hon tjäna lite extra pengar på ett truckstop, o ngt gick fel...
Citera
2017-01-05, 21:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Innan solens uppgång är den ändå rätt ljust även om solen inte är helt uppstigen över horisonten. När solens mittersta rand är över horisonten definierar solens uppgång. Tror jag.

Jo, det förefaller att vara SMHI:s definition på soluppgång, kan se ut såhär tror jag.

http://www.smhi.se/polopoly_fs/1.14932.1398237020!/image/vinterskargard-2011-01-22.jpg_gen/derivatives/Original_1004px/vinterskargard-2011-01-22.jpg

Inte särskilt mörkt.
Citera
2017-01-05, 21:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
vadå försökte hon tjäna lite extra pengar på ett truckstop, o ngt gick fel...

När hon går från stationen så korsar hon Storabeältvej, där antagligen många långtradarchaffisar kör eftersom ca 500 meter västerut finns ett UnoX Truck, med hyfsat stor parkering som är tillgänglig för lastbilar 24 timmar om dygnet. En "naturlig rutt" oavsett om de kommer norrifrån längs motorvägen och ska tanka eller om de har tankat/vilat. Vid stationen har de knappt växlat upp fart, man sitter rätt högt i de flesta lastbilar, man ser ganska långt. Hon syns nog på långt håll från en lastbil/långtradare.

Samtidigt som GM kan finnas bland dessa så är det kanske så att risken för upptäckt skulle anses stor just där?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-05 kl. 21:40.
Citera
2017-01-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, det förefaller att vara SMHI:s definition på soluppgång, kan se ut såhär tror jag.

http://www.smhi.se/polopoly_fs/1.14932.1398237020!/image/vinterskargard-2011-01-22.jpg_gen/derivatives/Original_1004px/vinterskargard-2011-01-22.jpg

Inte särskilt mörkt.

Precis, solen lyser upp himlen rätt så bra. Så kolmörkt var det definitivt inte. Snarare morgonljust.

Kan förklara varför hon inte tvekade att hem.

Oanades om det "Rovdjur" som också råkade vara ute vid den tiden.

Vem vet hur många nätter han har suttit där och väntat på en oskyldig flicka? Som ensam kliver av morgontåget. Utgår från att det är en han.
Citera
2017-01-05, 21:42
Medlem
Citat:
Precis, solen lyser upp himlen rätt så bra. Så kolmörkt var det definitivt inte. Snarare morgonljust.

Vem vet hur många nätter han har suttit där och väntat på en oskyldig flicka? Som ensam kliver av morgontåget. Utgår från att det är en han.

Om han satt där och väntade. Jag är inte lika övertygad om just detta.
Citera
2017-01-05, 21:49
Medlem
Citat:

Nja, jag vet inte om jag tror att han suttit där o väntat flera nätter direkt. Snarare att det är någon som "gärna håller utkik", tar tillfälle när det uppenbarar sig, tagit tillfällen i akt...
Citera
2017-01-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om han satt där och väntade. Jag är inte lika övertygad om just detta.

Skulle tro att det rör sig om en Anders Eklund-typ. En som tar chansen när den ges, men inte aktivt letar.
Citera
2017-01-05, 22:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Här tror jag att du har fel. Våldtäktsmän med bil gör just detta, överfaller vid stationer och andra platser där ensamma kvinnor kan tänkas befinna sig.

Jag undrar lite vad du får denna källa ifrån. Eller är det bara vad du tror är statistiskt vederlagt?
Senast redigerad av Netherworld 2017-01-05 kl. 23:01.
Citera
2017-01-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nja, jag vet inte om jag tror att han suttit där o väntat flera nätter direkt. Snarare att det är någon som "gärna håller utkik", tar tillfälle när det uppenbarar sig, tagit tillfällen i akt...

Osannolikt.

Lustmördare agerar inte så. De drivs att ett sjukt behov av att mörda. Ungefär som en abstinent knarkare söker efter sitt fix så letar de efter nästa offer att mörda.

En normal människa mördar inte bara för att tillfället uppenbarar sig. Och en lustmördare orkar inte vänta på att ett tillfälle ska uppenbara sig. De skapar sina tillfällen själva.

Omständigheterna i det här fallet talar tydligt för att det är ett planerat brott av en lustmördare.
Citera
2017-01-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Osannolikt.

Lustmördare agerar inte så. De drivs att ett sjukt behov av att mörda. Ungefär som en abstinent knarkare söker efter sitt fix så letar de efter nästa offer att mörda.

En normal människa mördar inte bara för att tillfället uppenbarar sig. Och en lustmördare orkar inte vänta på att ett tillfälle ska uppenbara sig. De skapar sina tillfällen själva.

Omständigheterna i det här fallet talar tydligt för att det är ett planerat brott av en lustmördare.

Nej, inte osannolikt men mm, planerat brott.
Hur hade du tänkt dig att mördaren skapade tillfället själv? Genom att ha suttit på perongen natt efter natt o väntat?
EM valde att gå - tillfället kom för GM och han tog tillfället när det uppenbarade sig.
Citera
2017-01-05, 22:28
Medlem
Har inte kommit upp nåt nytt om fallet de senaste dagarna. Jag antar att vi får vänta och se vad som händer. Förhoppningsvis löses fallet.
Citera
2017-01-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Osannolikt.

Kan du specifiera vilka omständigheter i detta fall som specifikt pekar på en lustmördare? Och inte exempelvis ett mord som sker för att dölja ett sexualbrott där en bekant till henne tagit sig för stora friheter? Det är väl så att man än så länge vet särdeles lite omständigheter i det här fallet?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-05 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in