2017-01-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, de har inte kommit ut mycket mer än att hon blivit mördad. Vi får vänta och se vad som händer. Tror vi får veta dödsorsak så småningom även om de kommer att hålla en hel del uppgifter för sig själva.

Vilket i och för sig avslöjar ganska mycket. De har gjort fynd som inte är förenliga med varken självmord eller dråp. Om de nu faktiskt menar mord specifikt. Vad kan det vara?
Citera
2017-01-05, 20:37
Moderator
OYs avatar
Det länkades till offrets väninna som svarar på frågor över nätet, där nämner hon att EM "trengte" gå hem om jag inte missminner mig, det betyder behövde gå hem.

Varför behövde EM gå hem, var det en tillnyktringspromenad med tanke på att hon skulle till kyrkan några timmar senare?
Citera
2017-01-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt den tabellen är det uppenbart att det är 03.59 som är ankomsttiden, natten till söndag. Fast det gäller ju också natten till andra veckodagar med, så kanske att tabellen är ändrad sedan i somras.

Jag tror bestämt att den tabellen är ändrad sedan i somras.
Citera
2017-01-05, 20:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt den tabellen är det uppenbart att det är 03.59 som är ankomsttiden, natten till söndag. Fast det gäller ju också natten till andra veckodagar med, så kanske att tabellen är ändrad sedan i somras.

Ja, det vet vi än så länge ingenting om, dock så kan man ställa sig fråga, varför ändra tiderna? När jag tittar på den region där jag bor så ändras tiderna för pendlartrafiken inte särskilt ofta, men visst, det kan vara så. Dock så tycker jag nog att diskussionen bör utgå ifrån de tider som vi känner till, och tills någon kan visa att tiderna är ändrade så bör 03:59 vara utgångsbudet.

Annars så kan vi utgå ifrån att ingenting stämmer med vad som har framkommit, EM åkte kanske inte ens tåg, vännerna gick längs med banvallen och batteriprocenten var 100, typ.
Citera
2017-01-05, 20:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Jag tror bestämt att den tabellen är ändrad sedan i somras.

Jasså, det tror du, är det för mycket begärt att du presenterar vad som gör att du tror så?

Vad jag känner till så finns det ingenting som talar för att tiderna har ändrats, känner du till något som vi andra inte vet?

EDIT;

Men nu vet jag, hittade det här från 161201, kan förklara, citat;

Varje år förandrar dansk DSB sina tidtabeller. Detta kan uppfattas som störande för vissa passagerare. Men ändringarna görs för att optimera transporterna och bygger på erfarenheter från året innan. Ändringarna gäller för inlandstrafiken men också för utlandsresenärerna.

Den nya körplanen kommer att inte att skilja sig avsevärt från den existerande tidtabellen. Generellt gäller tidsjusteringar på någon eller några minuter.

http://www.jarnvagsnyheter.se/2016/12/dsb-ndrar-tidtabeller-efter-den-11-december

Jahapp, då vet vi inte vilken tid tåget kom, i alla fall inte med säkerhet tills någon har hittat en tidtabell som gällde när EM försvann.
Senast redigerad av OY 2017-01-05 kl. 20:54.
Citera
2017-01-05, 20:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
EM stod säkerligen inte och väntade på att vännerna skulle kliva in i taxin innan hon började promenera. Men de kan ha sagt hejdå vid taxin (eller någon annanstans vid stationen), det tar inte en sekund varje gång och tiden för det kan ha gjort att de andra resenärerna hann avlägsna sig från platsen. De var minst två andra resenärer som åkte samma tåg och som klev av i Kosör, de kan också varit de enda.

Det jag menade är att jag fått intryck att jag fanns där, den behövdes inte väntas på. EM bör således knappast markant blivit kvar efter andra resenärer (som dock kanske hämtas eller åker iväg i eget fordon må detvara cykel eller motorfordon).

Jag tror inte att de två andra som de inte hittat, eller inte hört av sig är de enda som klev av. Av någon anledning så fick jag intryck av att man från polisen sade att de hört av andra resenärer som klev av samma tågvi Korsör men att det är två som syns på bilder från övervakningskameror som de inte fått kontakt med. En man och en kvinna, fick intryck av att de talar om ett par, som på bilder ser ut att höra ihop (?).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-05 kl. 20:51.
Citera
2017-01-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jagvtror inte att de två andra som de inte hittat, eller inte hört av sig är de enda som klev av. Av någon anledning så fick jag intryck av att man från polisen sade att de hört av andra resenärer som klev av samma tågvi Korsör men att det är två som syns på bilder från övervakningskameror som de inte fått kontakt med. En man och en kvinna, fick intryck av att de talar om ett par, som på bilder ser ut att höra ihop (?).

Hm, och jag tycker mig minnas att de hörde av sig till polisen men gav dystra uppgifter - de hade inte sett något och de mindes inte ens att/om de hade sett EM. ?
Var det fler, så kanske det var 1 eller 2 till då de kan ha hunnit avlägsna sig innan EM sagt hejdå och gjort sig redo med hörlurar
Ser det som mycket möjligt att hon kan ha blivit sist kvar.
Citera
2017-01-05, 20:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hm, och jag tycker mig minnas att de hörde av sig till polisen men gav dystra uppgifter - de hade inte sett något och de mindes inte ens att/om de hade sett EM. ?
Var det fler, så kanske det var 1 eller 2 till då de kan ha hunnit avlägsna sig innan EM sagt hejdå och gjort sig redo med hörlurar
Ser det som mycket möjligt att hon kan ha blivit sist kvar.

Det är riktigt, så har jag också uppfattat det, ingen av de andra resenärerna hade märkt något speciellt. Men två av resenärerna har inte hört av sig men det verkar finnas något antal fler än än utöver de två. Så åtminstone fyra pers utöver EM och hennes kompisar.

Att de inte noterat något speciellt behöver dock inte betyda att hon blev sist kvar på platsen. De kan ju ha sett henne gå iväg fast inte lagt det på minnet helt enkelt, man är väl inte speciellt observant om inget märkligt sker. Man pratar med ev sällskap, eller kontaktar någon som ska hämta/möta etc.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-05 kl. 21:07.
Citera
2017-01-05, 20:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså, det tror du, är det för mycket begärt att du presenterar vad som gör att du tror så?

Vad jag känner till så finns det ingenting som talar för att tiderna har ändrats, känner du till något som vi andra inte vet?

Tagga ned

Enligt medieuppgifter ankom tåget 03:53. Det talar för att det är så.

03.59 känns å andra sidan extremt tight för att hinna:

- Gå ur tåget och på perrongen till trappan.

- Gå över spåret på bron.

- Ned för trappa och ut på parkeringen.

- Säga hej då och sina vänner hoppa in i taxin.

- Sätta i sina hörlurar.

- Skicka en bild till Sarah (som Sarah hann besvara)

Inom loppet av fyra minuter.
Senast redigerad av Troian 2017-01-05 kl. 20:59.
Citera
2017-01-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

EDIT;

Men nu vet jag, hittade det här från 161201, kan förklara, citat;

Varje år förandrar dansk DSB sina tidtabeller. Detta kan uppfattas som störande för vissa passagerare. Men ändringarna görs för att optimera transporterna och bygger på erfarenheter från året innan. Ändringarna gäller för inlandstrafiken men också för utlandsresenärerna.

Den nya körplanen kommer att inte att skilja sig avsevärt från den existerande tidtabellen. Generellt gäller tidsjusteringar på någon eller några minuter.

http://www.jarnvagsnyheter.se/2016/12/dsb-ndrar-tidtabeller-efter-den-11-december

Jahapp, då vet vi inte vilken tid tåget kom, i alla fall inte med säkerhet tills någon har hittat en tidtabell som gällde när EM försvann.

Med tanke på det så är det säkrare för oss att gå efter mitt minne än den nya tågtidtabellen
Citera
2017-01-05, 21:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Med tanke på det så är det säkrare för oss att gå efter mitt minne än den nya tågtidtabellen

Jag köper det, hittade dessutom en artikel som styrker vad du tror, finns i mitt senaste inlägg, editerat.
Citera
2017-01-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jaha, jag fick spontant för mig att det skulle vara ljusare vid den tiden. Där ser man!

Innan solens uppgång är den ändå rätt ljust även om solen inte är helt uppstigen över horisonten. När solens mittersta rand är över horisonten definierar solens uppgång. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in