2017-01-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Det gick mindre än tio minuter från att vännerna skildes tills mobilen dog, det var det jag ville förtydliga.

Okej. En sannolik hypotes är väl just nu att mobilen dog på grund av överfall på henne. Batteri hade hon kvar så det skulle ha varat till längre än klockan 04,03.

GM bör alltså ha slagit till så fort taxin lämnat platsen, då såg han sitt tillfälle. Tror jag.
Citera
2017-01-05, 15:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Emilie var kvar tills vännerna såg henne genom bakrutan på taxin som rullade iväg. Hon gick alltså inte omedelbart hemåt. Vi vet inte hur länge de väntade på taxin.

För att förtydliga: Enligt medieuppgifter i bland annat Aftonbladet (som hänvisar till Berlingske), så:

Citat:
Vid 04-tiden fångade tågstationens övervakningskameror hur tjejerna sa hej då, de tre vännerna tog en taxi medan 17-åriga Emilie ville promenera hem i den ljusa sommarnatten. Hennes vänner såg genom bakrutan på taxin hur Emilie fixade med mobiltelefonens hörlurar medan de rullade från stationen, skriver danska Berlingske.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23899578.ab

Det verkar alltså inte som att hon lämnade platsen inom någon eller ett par sekunder efter att taxin började rulla iväg – så i den bemärkelsen lämnade hon inte omedelbart. Men det finns inte heller något som direkt tyder på att hon stod kvar för att vänta på något/någon. Tvärtom tycker jag att kombinationen uppladdad mobiltelefon, hörlurar in i öronen och meddelandet som skickades till Sarah tyder på att hon var inställd på en promenad hem.

Jag inbillar mig nog att taxin var på plats, och att de inte behövde vänta på den. Men det är lite av en gissning. Tåget från Köpenhamn och Slagelse kommer vid fyratiden, tåget innan två timmar tidigare. Känns som ganska så troligt att taxibilarna står och väntar på stationen då tåget kommer in en tidig söndagmorgon.

Enligt denna artikeln så ska Emilie skickat ett meddelande som besvarades av Sarah klockan 04:03:

Citat:
Det sidste livstegn fra Emilie var en besked på Facebooks Messenger til en af veninderne. Veninden svarede 04.03, men den blev aldrig leveret. Signalet på Emilies telefon gik ud lidt efter klokken fire.

http://ekstrabladet.dk/112/emilies-hjerteveninde-jeg-mangler-dig-mere-og-mere/6454402

(Där fick vi förresten klarhet i vilken applikation/system som användes. Inte KIK, inte SMS...utan Facebook Messenger.)

Lutar åt att något hände mellan ≈03.56 och ≈04.03. Frågan är då om hon ens hann fram till Servicevej/"Kodakhuset"? Med hög säkerhet inte till området kring Jysk och Lidl i alla fall. Kanske hände det i närheten av där den lilla grusvägen går in, ungefär mittemellan Korsør St. och E20? I så fall kan man kanske ha säkrat däckspår...
Citera
2017-01-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att förtydliga: Enligt medieuppgifter i bland annat Aftonbladet (som hänvisar till Berlingske), så:

Det verkar alltså inte som att hon lämnade platsen inom någon eller ett par sekunder efter att taxin började rulla iväg – så i den bemärkelsen lämnade hon inte omedelbart. Men det finns inte heller något som direkt tyder på att hon stod kvar för att vänta på något/någon. Tvärtom tycker jag att kombinationen uppladdad mobiltelefon, hörlurar in i öronen och meddelandet som skickades till Sarah tyder på att hon var inställd på en promenad hem.

Jag inbillar mig nog att taxin var på plats, och att de inte behövde vänta på den. Men det är lite av en gissning. Tåget från Köpenhamn och Slagelse kommer vid fyratiden, tåget innan två timmar tidigare. Känns som ganska så troligt att taxibilarna står och väntar på stationen då tåget kommer in en tidig söndagmorgon.

Enligt denna artikeln så ska Emilie skickat ett meddelande som besvarades av Sarah klockan 04:03:

http://ekstrabladet.dk/112/emilies-hjerteveninde-jeg-mangler-dig-mere-og-mere/6454402

(Där fick vi förresten klarhet i vilken applikation/system som användes. Inte KIK, inte SMS...utan Facebook Messenger.)

Lutar åt att något hände mellan ≈03.56 och ≈04.03. Frågan är då om hon ens hann fram till Servicevej/"Kodakhuset"? Med hög säkerhet inte till området kring Jysk och Lidl i alla fall. Kanske hände det i närheten av där den lilla grusvägen går in, ungefär mittemellan Korsør St. och E20? I så fall kan man kanske ha säkrat däckspår...

Om nu mobilen dog på grund av att batteri hade laddat ur, kan EM mött sin GM överallt mellan Korsör Stn. och sitt hem.

En mycket stor sannolikhet är väl att överfallet på henne gjorde att mobilen dog, men detta hoppas jag att polisens tekniska har svaret på. Jag tror i alla fall att om nu hennes batteri hade mer eller mindre 10%, (olika uppgifter angående % på mobilen) så hade detta räckt i 25-30 minuter kanske ända hem.
Citera
2017-01-05, 15:49
Medlem
Citat:

Om hon väntade på någon så hade det förmodligen skett kommunikation och då borde polis fått den informationen

Eller någon som bor nära stationen som KSP hade en teori om? kanske villorna som det ser ut att vara på kartan? Beräkna hur långt hon kan ha kommit på maximalt 10 minuter.

Och hur tidigt körs posten ut i korsör i det området?
Citera
2017-01-05, 15:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Du menar att EM valde att gå den mindre bebyggda och upplysta mer öde vägen via kolonilotterna istället för att välja den väg hon normalt brukar gå?

Var har du läst om vilken väg EM brukar gå, och vilken väg är det? Tårnborgvej?
Citera
2017-01-05, 15:51
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Du menar att en lastbilschaufför åker och letar efter ett lämpligt offer vid Korsör station innan han skall åka vidare?

Du menar en hotellgäst vaknar extra tidigt för att resa innan all trafik kommer igång och som passar på att åka via Korsör Stn. för att hitta ett lämpligt offer före sin avresa?

Du menar att EM valde att gå den mindre bebyggda och upplysta mer öde vägen via kolonilotterna istället för att välja den väg hon normalt brukar gå?
Citat:
Var har du läst om vilken väg EM brukar gå, och vilken väg är det? Tårnborgvej?
Här står att Emilie brukade gå via kolonilotterna, http://ekstrabladet.dk/112/blondetroeje-og-maend-med-taske-her-staar-politiet-i-emilie-sagen/6208734. Klicka på 2 på kartan.
Citera
2017-01-05, 15:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Om nu mobilen dog på grund av att batteri hade laddat ur, kan EM mött sin GM överallt mellan Korsör Stn. och sitt hem.

Om vi bara tar mobiltelefonen i beaktande, så ja – absolut. Men ju längre hon gått, desto större sannolikhet att någon sett henne, och det finns inga uppgifter om att någon sett henne efter det att hennes vänner rullade i väg i taxin. Det är ju också en omständighet som talar för att det skedde snarare nära stationen, än nära hennes hem.

Citat:
En mycket stor sannolikhet är väl att överfallet på henne gjorde att mobilen dog, men detta hoppas jag att polisens tekniska har svaret på. Jag tror i alla fall att om nu hennes batteri hade mer eller mindre 10%, (olika uppgifter angående % på mobilen) så hade detta räckt i 25-30 minuter kanske ända hem.

Jag håller med. Grundtesen kan inte vara att hennes mobiltelefon var värdelös, och laddades ur efter typ åtta minuter.
Citera
2017-01-05, 15:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Här står att Emilie brukade gå via kolonilotterna, http://ekstrabladet.dk/112/blondetroeje-og-maend-med-taske-her-staar-politiet-i-emilie-sagen/6208734. Klicka på 2 på kartan.

Ok. Det är väl den vägen som är "den mindre bebyggda och upplysta mer öde vägen via kolonilotterna"?

Citat:
Ping
Citera
2017-01-05, 16:02
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ok. Det är väl den vägen som är "den mindre bebyggda och upplysta mer öde vägen via kolonilotterna"?
Ja. På flygfoton syns lotterna: http://map.krak.dk/m/nh8Yq, och på gatuvy syns vägen skick: https://goo.gl/maps/QerAmkTBKNz.
Citera
2017-01-05, 16:06
Medlem
Citat:

Jag tycker inte att det ser ut att vara via kolonilotterna. Det verkar vara traktorvägen via Tårnborgvej.
Citera
2017-01-05, 16:06
Medlem
Troians avatar
På bilder ser det ut som att för att ta sig från perrongen till utanför stationen så ska man uppför en trappa, gå på en bro, ned genom stationshuset och ut på en parkering, för att finna en taxi. Beroende på var de satt i tåget så bör det tagit kanske...två minuter? Förutsatt att tåget kom in 03.53 så kanske de sade adjö någon gång runt 03.56, och därefter ska hon skickat en bild till Sarah, och Sarah ett svar som inte kom fram. Det bör alltså gå att få en rätt så exakt uppfattning av när det hände; klockan 04:00 +/- 3 minuter, men antagligen efter 03:58 då hon ska hunnit fixa klart med hörlurarna, ta en skärmbild och skicka till Sarah.
Citera
2017-01-05, 16:09
Medlem
Citat:
På bilder ser det ut som att för att ta sig från perrongen till utanför stationen så ska man uppför en trappa, gå på en bro, ned genom stationshuset och ut på en parkering, för att finna en taxi. Beroende på var de satt i tåget så bör det tagit kanske...två minuter? Förutsatt att tåget kom in 03.53 så kanske de sade adjö någon gång runt 03.56, och därefter ska hon skickat en bild till Sarah, och Sarah ett svar som inte kom fram. Det bör alltså gå att få en rätt så exakt uppfattning av när det hände; klockan 04:00 +/- 3 minuter, men antagligen efter 03:58 då hon ska hunnit fixa klart med hörlurarna, ta en skärmbild och skicka till Sarah.

Jag tror att GM fanns i en bil vid stationen och letade efter ett lämpligt offer. Vilken typ av GM gör det, en förstagångsförbrytare tror jag inte så mycket på. Detta var ett planerat överfall från GM sida. Hade han även planerat dumpingplats innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in