Citat:
Ursprungligen postat av
endumbonde
Det mesta talar väl för att EM blev överfallen av en okänd GM? Sen hittas liket 6 mil bort efter flera månader.
En obesvarad fråga som vi kanske aldrig får svar på är om hon dödades omedelbart eller först en tid därefter.
När det gäller gärningsmannen så tror jag bästa spåret är att likets dumpades såpass långt bort och på det sätt som det gjordes. Det förutsätter tillgång till bil och lokalkännedom samt att hålla sig skärp/lugn trots dådet.
Vilket då gör att man frågar sig. Var det första gången för mördaren? En naturlig konsekvens av den frågan är ifall man då letat efter fler lik i just det området där EM hittades?
Dessa frågor är de viktiga som man måste få svar på.
Okänd GM tror jag också på och en som har tidigare erfarenhet, inte en förstagångsförbrytare.
Omständigheter på FP, hur kroppen såg ut, vilka skador hade hon, har hon varit bunden med tejp/rep e.d.
är viktiga spår som ger svar på många frågor om GM själv.
Första jag tänker på med att GM dumpat kroppen så lång bort är att han känner till det området. Arbetar/bor eller har bott och arbetat där.
GM bör också känna till tågstationen i Korsör, kanske han arbetar/bor eller har arbetat/bott i Korsör.
Har GM använt mycket/lite våld? Har han ejakulerat? Har han paketerat kroppen? Var hon naken/påklädd? Saknas något, väska eller mobil, kläder?
.