2017-01-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
GM i detta fallet med EM kan mycket väl vara en NB (Lisa Holm fallet). Skillnaden är att GM här hade tillgång till bil OCH tid till att dumpa kroppen.

Bil hade NB som han fraktade LH i (även om inga spår hittades i bilen efter henne) och tiden var ju lite svårare pga att han hade fru och broder som väntade hemma. Så ha den mördare verkar haft gott om tid , men tänker lite så här... ett överfall /våldtäckt som gått överstyr så borde man vilja göra sig av med kroppen direkt , paniken ångesten vad man gjort? Ett planerat mord så vet man mer konsekvenserna av sitt handlande och agerar mer lungt.... inte så bråttom att gömma/dumpa offret utan man kör en bra bit med ett lik i bilen eller?
Citera
2017-01-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Bil hade NB som han fraktade LH i (även om inga spår hittades i bilen efter henne) och tiden var ju lite svårare pga att han hade fru och broder som väntade hemma. Så ha den mördare verkar haft gott om tid , men tänker lite så här... ett överfall /våldtäckt som gått överstyr så borde man vilja göra sig av med kroppen direkt , paniken ångesten vad man gjort? Ett planerat mord så vet man mer konsekvenserna av sitt handlande och agerar mer lungt.... inte så bråttom att gömma/dumpa offret utan man kör en bra bit med ett lik i bilen eller?

Ursäkta för stavfel och dåligt skrivet...sängläge m mobil och sjuk men hoppas jag gör mig lite förstådd iallafall 😕
Citera
2017-01-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och om ankomsttiden var 03:59 så kan man tänka sig att det tog cirka en minut att stiga av tåget och gå till taxiplats/parkering/gata, mickla med lurarna samt säga hej då. Om vi utgår ifrån att mobilen dog när EM frihetsberövades så bör det således ha skett kring stationen eller ganska snart efter det att EM gick in på grusvägen om det var det hållet hon gick.

EM hann således inte lämna stationsområdet(parkeringsplatsen).

Ja, GM befann sig i en bil vid stationsområdet. Tror jag
Citera
2017-01-05, 20:07
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Om vi nu skall utgå från artiklarna i tråden så fick väninnan ett meddelande från EM klockan 04,03 varav hon skickade svar som aldrig kom fram till EM. Någonting har hänt med EM's mobil klockan 04,03.

Hon hade (enligt olika obekräftade uppgifter) lite batteri kvar i sin mobil, men att den skulle dö på grund av att batteriet lagt av redan efter ett par minuter (uppgifter finns att hon laddat sin mobil på tåget en kort stund) tror jag inte på, utan EM har nog stött på GM runt klockan 04,03
Tror jag också. Det ger väl en promenad på kanske 5-6 minuter? När man tittar på bilderna över området, så ser det ganska öppet ut. Men vid den här tiden på dygnet måste gm ha haft hjälp av mörkret också. Solen började väl precis gå upp då har jag för mej? Sen är gatlyktorna ganska många och har förmodligen ett starkt sken. Då brukar det vara svårt att se vad som händer utanför ljuskäglan. Gm kan ha haft skydd av mörkret.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, det är naturligtvis ett alternativ att hon hunnit ta sig till Servicevej. Det är också ett relativt ödsligt område. Vi kan väl enas om att överfallet skett mellan Korsör Stn. och Servicevej vid motorvägstunneln.

Om det skett ett överfall, jag skulle inte utesluta att hon kan klivit in i en bil där hon är bekant med GM. Isåfallär det möjligt att överfall sker närpå var som helst.

Dock södra sidan vid Servicevej ser dock lämpligare ut i det att det förmodligen är mer öde. Jag tänker mig att det ändå passerar hyfsat med trafik på Stora bältvej, tradare som svänger in från E20 för att tanka på UnoX fortsätter väl sedan fram och ut mot E20 igen? Upptäcktsrisken precis framför stationen är väl rätt markant om det är så öppet?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, GM befann sig i en bil vid stationsområdet. Tror jag

Ja, jag lutar faktiskt också åt det hållet med det vi har resonerat oss fram kring, dock förutsatt att mobilen dog när hon stötte på sin baneman.

Tidningsbudsteorin har jag kvar, men är inte alldeles övertygad just för tillfället.

Tänk vad gemensam brainstorming kan vara vitaliserande.
Citera
2017-01-05, 20:08
Medlem
Citat:

Om GM är van så har han en viss erfarenhet av denna bransch sedan tidigare. Han vet vad han gör och är förberedd med tillbehör som han behöver. Den största risken för ett misslyckande GM är under överfallet, men när väl kvinnan är inne i bilen så är han lugn. det är han som har kontrollen.

Är detta en oerfaren GM så tror jag inte att han vågat köra med EM i 65km innan han dumpade kroppen. Förstår du skillnaden vad jag menar?
Citera
2017-01-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag lutar faktiskt också åt det hållet med det vi har resonerat oss fram kring, dock förutsatt att mobilen dog när hon stötte på sin baneman.

Tidningsbudsteorin har jag kvar, men är inte alldeles övertygad just för tillfället.

Tänk vad gemensam brainstorming kan vara vitaliserande.

Fast GM kan fortfarande arbeta som yrkeschaufför. Kanske en anledning till att han befann sig i Korsör.
Citera
2017-01-05, 20:12
Medlem
Det mesta talar väl för att EM blev överfallen av en okänd GM? Sen hittas liket 6 mil bort efter flera månader.

En obesvarad fråga som vi kanske aldrig får svar på är om hon dödades omedelbart eller först en tid därefter.

När det gäller gärningsmannen så tror jag bästa spåret är att likets dumpades såpass långt bort och på det sätt som det gjordes. Det förutsätter tillgång till bil och lokalkännedom samt att hålla sig skärp/lugn trots dådet.

Vilket då gör att man frågar sig. Var det första gången för mördaren? En naturlig konsekvens av den frågan är ifall man då letat efter fler lik i just det området där EM hittades?
Citera
2017-01-05, 20:13
Medlem
Citat:
Om GM är van så har han en viss erfarenhet av denna bransch sedan tidigare. Han vet vad han gör och är förberedd med tillbehör som han behöver. Den största risken för ett misslyckande GM är under överfallet, men när väl kvinnan är inne i bilen så är han lugn. det är han som har kontrollen.

Är detta en oerfaren GM så tror jag inte att han vågat köra med EM i 65km innan han dumpade kroppen. Förstår du skillnaden vad jag menar?

Absolut det är så jag menar men utryckte mig säkert dumt😕 Tror inte det är en oerfaren person som gjort detta... isåfall så tror jag att kroppen inte skulle körts så långt i en bil tex utan då i ren panik istället lämnat kroppen där på platsen!! En mer erfaren person har agerat lugnare och kört omkring med en död person för att sedan dumpa den på ett ställe som jag tror " mördare känner till.
Citera
2017-01-05, 20:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Tror jag också. Det ger väl en promenad på kanske 5-6 minuter? När man tittar på bilderna över området, så ser det ganska öppet ut. Men vid den här tiden på dygnet måste gm ha haft hjälp av mörkret också. Solen började väl precis gå upp då har jag för mej? Sen är gatlyktorna ganska många och har förmodligen ett starkt sken. Då brukar det vara svårt att se vad som händer utanför ljuskäglan. Gm kan ha haft skydd av mörkret.

Det var nog inte speciellt mörkt, solen var inte helt uppe men hade börjat gå upp. Det var vid fyratiden i juli absolut inte så mörkt att det är "kolsvart" utanför gatlyktorna. Gatlyktorna har kanske t. o. m. börjat släckas ned . GM behöver nog inte skydd av mörker. Han kan nog komma nära ändå om hon går med musik i hörlurar.
Citera
2017-01-05, 20:18
Medlem
Citat:
Absolut det är så jag menar men utryckte mig säkert dumt😕 Tror inte det är en oerfaren person som gjort detta... isåfall så tror jag att kroppen inte skulle körts så långt i en bil tex utan då i ren panik istället lämnat kroppen där på platsen!! En mer erfaren person har agerat lugnare och kört omkring med en död person för att sedan dumpa den på ett ställe som jag tror " mördare känner till.

Och känner till ? Jag bor själv i en stad nu men är uppvuxen i en lite håla på landet i Jämtland! Personen kan ju tex vara som någon skrev lastbilschaffis och vara uppvuxen där MW försvann/mördades ... skulle jag vilja gömma någon i mina gamla hemtrakter så inga problem .. känner till varje liten stig och övergivna hus från barndomen 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in