2017-01-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det kan varit väldigt få som åkte just det tåget, att någon av dem som åkte tåget blir sist är väl inte konstigt?
Sedan undrar jag, behövde inte tjejerna vänta på taxin? Vart klev de in i taxin o kan tiden det tog att ta sig till taxi/in i taxin gjort att EM blev ensam kvar i så fall?

Ja, detta är väl ett sakligt antagande. EM blev kvar ensam vid stationen och GM såg sin chans som han väntat på.
Citera
2017-01-05, 19:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, det stämmer nog (jag har inte koll på hur fort EM promenerade) men om GM stoppade/samtalade henne (frågade efter väg e.d.) någonstans utanför stationsbyggnaden (200-600meter?) så har hon inte hunnit att gå speciellt långt.
Jag gissar till grusvägen max.

600 meter från stationen så är du ju invid vestermotorvejen/e20... GM kan köra ut från parkeringen, ut vid Tårnborgvej och möta upp och genskjuta henne på sydsidan av grönområdet, parken eller vad man ska kalla det.
Citera
2017-01-05, 19:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vill inte vara kaxig, kan möjligtvis ha sett fel, men de uppgifter som jag får fram säger att tåget anlände stationen 03:59, kanske fler än jag kan ta och kolla upp det så att tidsuppgifterna stämmer i diskussionen?

Det var efter midnatt, söndag morgon, lätt att man missar att titta på söndagens tider och inte lördagen bara för att det var lördag natt.

Jag vet inte hur danska tågtabeller fungerar, men det där kan vara lite luddigt ibland, i alla fall i Sverige. Går tågen exempelvis:

06.10
07.10
08.10
...
22.10
23.10

På vardagar, men ett tåg extra natten mot lördag, så är det inte helt intuitivt att skriva lördagstabellen:

00.10
09.10
10.10
...

00.10-tåget kan istället ur ett "tidtabellsperspektiv" räknas till fredagen, i ovanstående exempel. Man kan tänka sig något liknande i det här fallet. Vill man roa sig på lördagskvällen så är det i medvetandet troligen "lördag" (men rent faktiskt söndag) då man åker hem, och tåg på natten kan därför hamna på lördagstabellen.

Uppgiften 03.53 har förekommit i artiklar. Den kan ju vara fel, men det är inte så säkert att tidtabellen är helt tydlig heller. Dessutom kan ju tabellen varit en annan i somras.
Citera
2017-01-05, 19:42
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Det kan varit väldigt få som åkte just det tåget, att någon av dem som åkte tåget blir sist är väl inte konstigt?
Sedan undrar jag, behövde inte tjejerna vänta på taxin? Vart klev de in i taxin o kan tiden det tog att ta sig till taxi/in i taxin gjort att EM blev ensam kvar i så fall?
Taxin ska ha varit beställd och stod och väntade på tjejerna.

Dom behövde ju gå den där gångbron. Låt säja att dom klev in i taxin 03.57? Alltså fyra minuter senare. Det blir ganska god marginal.
Citera
2017-01-05, 19:43
Medlem
Jag kan mycket väl tänka mig att denna GM tidigare rört sig (i sin bil) på Korsör station och/eller andra stationer sent på kvällarna/tidigt på morgnarna och letat efter offer. Kanske har inget bra tillfälle givits under tidigare spaningar? Jag skulle som polis kolla andra och Korsörs kameror över parkeringar vid stationer omkring Korsör och Borup där kroppen hittades.

Någon har tidigare i tråden nämnt att publika kameror inte får spara filmer i Danmark, så jag vet inte om det är möjligt, men jag tror att man då skulle kunna hitta den misstänkta GM bil.

Finns olösta våldtäkter i Korsör - Broby området där kvinnor blivit överfallna vid stationer?
Citera
2017-01-05, 19:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fast, är det inte udda om den som ska promenera väntar in så att gänget som ska åka taxi kommer in i den först? Därav tänker jag mig att taxin stod där när de kom, antingen den var bokad eller stod i taxifålla/vid stolpe. De står alltså inte och väntar på taxin som jag uppfattar det.
Citera
2017-01-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
600 meter från stationen så är du ju invid vestermotorvejen/e20... GM kan köra ut från parkeringen, ut vid Tårnborgvej och möta upp och genskjuta henne på sydsidan av grönområdet, parken eller vad man ska kalla det.

Ja, det är naturligtvis ett alternativ att hon hunnit ta sig till Servicevej. Det är också ett relativt ödsligt område. Vi kan väl enas om att överfallet skett mellan Korsör Stn. och Servicevej vid motorvägstunneln.
Citera
2017-01-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ja precis vad jag tror. Jag tror att GM letat efter ett lämpligt offer vid Korsör sin. och när tillfälle gavs gick han till attack. Jag är övertygad om att detta var ett planera illdåd av GM.

Det som intresserar mig är varför GM åkte så lång för att dumpa kroppen. Normalt sett sker ju överfall och dumping nära GM comfort zones. I det här fallet skiljer sig överfallsplats och FP med 65km. vilket avviker det normala, sett ur våldtäktsfall av gemene GM.

Men själva överfallet styrs och av utbudet av för gärningsmannen lämpliga offer i kombination med riskminimering.

Det brottets karaktär med olika överfallsplats och dumpningsplats ter sig för mig som att gm vid överfallet var utanför sin egen comfort zone. Det pekar mot att bo var speciell för gm. Kanske var hon en planerad måltavla för hans brott.
Citera
2017-01-05, 19:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte hur danska tågtabeller fungerar, men det där kan vara lite luddigt ibland, i alla fall i Sverige. Går tågen exempelvis:

06.10
07.10
08.10
...
22.10
23.10

På vardagar, men ett tåg extra natten mot lördag, så är det inte helt intuitivt att skriva lördagstabellen:

00.10
09.10
10.10
...

00.10-tåget kan alltså ur ett "tidtabellsperspektiv" räknas till fredagen, i ovanstående exempel. Man kan tänka sig något liknande i det här fallet. Vill man roa sig på lördagskvällen så är det i medvetandet troligen "lördag" (men rent faktiskt söndag) då man åker hem, och tåg på natten kan därför hamna på lördagstabellen.

Uppgiften 03.53 har förekommit i artiklar. Den kan ju vara fel, men det är inte så säkert att tidtabellen är helt tydlig heller. Dessutom kan ju tabellen varit en annan i somras.

Absolut, men jag litar inte på media som i ett nyhetsinslag talar om ett Drakenplan men visar en bild på ett Viggen. Preicis som du säger så kan folk tänka på lördagsnatten och också titta på lördagstiderna trots att det är veckodagen söndag som tågresan gjordes.

Om man tar tåget hem efter midnatt lördag natt så är man på söndagen och således måste man titta på tidtabellen för söndagar. Jag kan enbart få fram ankomsttiden 03:59 genom DSB:s reseplanerare.

Nu på söndag 170108 ser det ut så såhär, citat;

Stå på toget på
Se mere

Slagelse St. fra spor 3 (afg.)
IC 8409 03:51 (Afg.) 03:59 (Ank.)
med IC 8409 mod Aalborg St.
Toget har lav indstigning
Mulighed for internet
Ankomst til
Se mere
Korsør St. i spor 3 (ank.)

Jag ska låta vara osagt att fler operatörer kör sträckan ungefär samtidigt men håller det för väldigt osannolikt, vi snackar om landsbygden.

EDIT;Länk till DSB reseplanerare, ser i princip ut som en svensk dito, inga konstigheter.

http://www.rejseplanen.dk/

EDIT;Normalt sett så menar man med lördag natt, natten mellan lördag och söndag, det är i alla fall min världsbild, är jag udda?
Senast redigerad av OY 2017-01-05 kl. 19:56.
Citera
2017-01-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Taxin ska ha varit beställd och stod och väntade på tjejerna.

Dom behövde ju gå den där gångbron. Låt säja att dom klev in i taxin 03.57? Alltså fyra minuter senare. Det blir ganska god marginal.

Om vi nu skall utgå från artiklarna i tråden så fick väninnan ett meddelande från EM klockan 04,03 varav hon skickade svar som aldrig kom fram till EM. Någonting har hänt med EM's mobil klockan 04,03.

Hon hade (enligt olika obekräftade uppgifter) lite batteri kvar i sin mobil, men att den skulle dö på grund av att batteriet lagt av redan efter ett par minuter (uppgifter finns att hon laddat sin mobil på tåget en kort stund) tror jag inte på, utan EM har nog stött på GM runt klockan 04,03
Citera
2017-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Men själva överfallet styrs och av utbudet av för gärningsmannen lämpliga offer i kombination med riskminimering.

Det brottets karaktär med olika överfallsplats och dumpningsplats ter sig för mig som att gm vid överfallet var utanför sin egen comfort zone. Det pekar mot att bo var speciell för gm. Kanske var hon en planerad måltavla för hans brott.

Våldtäktsmän utför sina brott på platser de känner sig väl betrodda i. Yngre och nybörjare brukar befinna sig i en radie av 1-5km från sin bostad. Äldre och mer erfarna har ett större område som de känner sig bekväma i. GM som åker långt (65km för en våldtäktsman är väldigt långt) gör det oftast med anledning av att de är ute efter ett specifikt offer som passar in på deras önskemål/fantasier/ritualer. Denna typen av GM är också beredd på att begå högre risker än den mer normale våldtäktsmannen. Denna typ är också förberedd med rep/tejp/vapen mm.

GM i detta fallet vet vi inte vilken typ han tillhör ännu, men att hans comfort zone är Korsör och Borup är väl ett vettigt antagande.
Citera
2017-01-05, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om vi nu skall utgå från artiklarna i tråden så fick väninnan ett meddelande från EM klockan 04,03 varav hon skickade svar som aldrig kom fram till EM. Någonting har hänt med EM's mobil klockan 04,03.

Hon hade (enligt olika obekräftade uppgifter) lite batteri kvar i sin mobil, men att den skulle dö på grund av att batteriet lagt av redan efter ett par minuter (uppgifter finns att hon laddat sin mobil på tåget en kort stund) tror jag inte på, utan EM har nog stött på GM runt klockan 04,03

Och om ankomsttiden var 03:59 så kan man tänka sig att det tog cirka en minut att stiga av tåget och gå till taxiplats/parkering/gata, mickla med lurarna samt säga hej då. Om vi utgår ifrån att mobilen dog när EM frihetsberövades så bör det således ha skett kring stationen eller ganska snart efter det att EM gick in på grusvägen om det var det hållet hon gick.

EM hann således inte lämna stationsområdet(parkeringsplatsen).

EDIT; Dock så kan mobilen ha dött innan EM råkar ut för något, det bör man kanske också ha i åtanke.
Senast redigerad av OY 2017-01-05 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in