2017-01-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men mobilen dog ju inte redan på stationen. Kompisen fick ju meddelandet från EMs mobil efter ett par eller några minuter efter de åkt i taxin. Vad är rimligt att anta hon hinner gå på exempelvis 5 minuter, 400- 600 meter kanske? Då är hon vid E 20 vestermotorvej var hon kanske blir sedd, och ev vilken riktning hon går åt (mot?) . Hon kanske hunnit fram till höjd med Lidl, där ser det ju ut att ligga en del andra typiska "ladu butiker" var det antagligt är folktomt mellan dem även om de kan ligga hyfsat nära bostadsområden.

Enligt google maps tar det hela 13 minuter att promenera till Lidl.

Vi vet att de anlände till stationen kl03:53 och att mobilen varit avstängd allra senast kl04:03. Det ger ett tidsfönster på maximalt 10 minuter för bo att promenera och bli kidnappad. Säg att bo senast sågs vid liv runt kl03:56 vid stationen när taxin åkte iväg lämnar det som mest 7 minuter åt promenaden.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2017-01-05 kl. 18:13.
Citera
2017-01-05, 18:00
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Är det polisen som har gått ut med någon info?
Om EM hade iPhone o "send last location" var på så skickar mobilen den sista positionen innan mobilen dör av batteribrist, jag vet dock inte om det även gäller när mobilen dör av andra anledningar?
.......denna okunskap...
Citat:
Lidt efter afskeden på parkeringspladsen den aften modtog Emilies bedste veninde en besked fra Emilie på Facebook Messenger, mens hun sad i taxaen. Det var et screenshot af en tekstbesked. Veninden svarede omkring kl. 4.03, men kunne se, at den aldrig blev leveret og læst. Det er også heromkring, at politiet har opsnappet de sidste signaler fra Emilie Mengs telefon. Om den gik ud, eller om nogen slukkede den, er uvist.

http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem

Artikeln förtäljer inte om det är ovisst för journalisten, eller för polisen.
Citera
2017-01-05, 18:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Det tar Google nio minuter att gå från gångstigens början till motorvägen.

Fast det ser ganska flackt ut. Hur snabbt eller söligt går Google, normal promenadtakt är väl ca 7km/timme? Hon kanske går i rask takt, inte så man går över i att jogga men att få upp pulsen (om prommisen är för att bränna maten och alkoholen) då kanske hon håller 8km/timme.
Citera
2017-01-05, 18:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att förtydliga: Enligt medieuppgifter i bland annat Aftonbladet (som hänvisar till Berlingske), så:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23899578.ab

Det verkar alltså inte som att hon lämnade platsen inom någon eller ett par sekunder efter att taxin började rulla iväg – så i den bemärkelsen lämnade hon inte omedelbart. Men det finns inte heller något som direkt tyder på att hon stod kvar för att vänta på något/någon. Tvärtom tycker jag att kombinationen uppladdad mobiltelefon, hörlurar in i öronen och meddelandet som skickades till Sarah tyder på att hon var inställd på en promenad hem.

Jag inbillar mig nog att taxin var på plats, och att de inte behövde vänta på den. Men det är lite av en gissning. Tåget från Köpenhamn och Slagelse kommer vid fyratiden, tåget innan två timmar tidigare. Känns som ganska så troligt att taxibilarna står och väntar på stationen då tåget kommer in en tidig söndagmorgon.

Enligt denna artikeln så ska Emilie skickat ett meddelande som besvarades av Sarah klockan 04:03:

http://ekstrabladet.dk/112/emilies-hjerteveninde-jeg-mangler-dig-mere-og-mere/6454402

(Där fick vi förresten klarhet i vilken applikation/system som användes. Inte KIK, inte SMS...utan Facebook Messenger.)

Lutar åt att något hände mellan ≈03.56 och ≈04.03. Frågan är då om hon ens hann fram till Servicevej/"Kodakhuset"? Med hög säkerhet inte till området kring Jysk och Lidl i alla fall. Kanske hände det i närheten av där den lilla grusvägen går in, ungefär mittemellan Korsør St. och E20? I så fall kan man kanske ha säkrat däckspår...

Jag vill inte vara kaxig, kan möjligtvis ha sett fel, men de uppgifter som jag får fram säger att tåget anlände stationen 03:59, kanske fler än jag kan ta och kolla upp det så att tidsuppgifterna stämmer i diskussionen?

Det var efter midnatt, söndag morgon, lätt att man missar att titta på söndagens tider och inte lördagen bara för att det var lördag natt.
Citera
2017-01-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Enligt google maps tar det hela 13 minuter att promenera till Lidl.

Vi vet att de anlände till stationen kl03:53 och att mobilen varit avstängd allra senast kl04:03. Det ger ett tidsfönster på maximalt 10 minuter för bo att promenera och bli kidnappad. Säg att bo senast sågs vid liv runt kl03:56 vid stationen när taxin åkte iväg lämnar det som mest 7 minuter åt promenaden.

Hur beräknar Google gånghastighet, jag misstänker de räknar med god marginal så inte heller pensionärer ska känna sig lurade men jag tror många knatar på avsevärt snabbare.
Citera
2017-01-05, 18:21
Medlem
Citat:
Fast det ser ganska flackt ut. Hur snabbt eller söligt går Google, normal promenadtakt är väl ca 7km/timme? Hon kanske går i rask takt, inte så man går över i att jogga men att få upp pulsen (om prommisen är för att bränna maten och alkoholen) då kanske hon håller 8km/timme.

Ja i teorin är det möjligt att bo hunnit till motorvägen. Och kanske hela vägen till Lidl om hon joggat..

Men hur kommer det sig i så fall att polisens hunder bara markerat på ett enda ställe precis vid början av grusvägen?
Senast redigerad av FinaSpirulina 2017-01-05 kl. 18:28.
Citera
2017-01-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Ja i teorin är det möjligt att bo hunnit till motorvägen och kanske hela vägen till Lidl.

Men hur kommer det sig i så fall att polisens hunder bara markerat på ett enda ställe precis vid början av grusvägen?

Hon kanske gått där men spåren är övertrampade så hundrarna tappar spåret där. Eller så har hon inte gått vidare där utan blivit upplockad eller bortrövad i början av grusvägen.
Citera
2017-01-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väl den som vi "alla" tror att hon tog, och även den som hon enligt media ska ha tagit?

Ja det är samma väg antar jag.
Citera
2017-01-05, 18:29
Medlem
Citat:
Hon kanske gått där men spåren är övertrampade så hundrarna tappar spåret där. Eller så har hon inte gått vidare där utan blivit upplockad eller bortrövad i början av grusvägen.

Det är vad jag tror.
Citera
2017-01-05, 18:32
Medlem
Citat:
Men herre jessus! Googla kartan! Ingen av de du nämner behöver åka specifikt till stationen men passerar i närheten av där hon rimligtvis gått...? eller tror du att EM suttit precis utanför entren på stationen och inte rört sig ur fläcken? Det borde väl någon av de som klev av tåget samtidigt observerat i såfall. Eller varför ser du det som osannolikt att GM kan ha passerat i närheten av stationen utan att nödvändigtvis befinna sig på/vid stationen och sett EM där hon promenerar ensam?

Nej, jag menar att lastbilschaufför åker förbi stationen om han åker Storabaeltsvej norrut för att svänga ut på motorvägen. Han behöver inte ge sig av enkom mot stationen, den passerar man förbi, och han kan således fått syn på henne en bit på vägen. Problemet med detta är väl svårigheten att plocka upp henne men beroende av var han får syn på henne kanske det syns i vilken riktning hon går och att det är möjligt att genskjuta henne.

Nej, jag menar att gäst eller anställd från hotellet (eller budbil som kör dit morgontidningar) passerar förbi vid stationen där EM antagligen gått någon väg. Oavsett om denne är på väg in till Korsör eller till motorvägen/e20 för attåka annanstans. (Emilie bör ha gått synlig från vägen som passerar stationen, såvitt hon inte bokat helikopter utan att vi känner till det än?).
Överfallet kanske inte alls är planerat, det är kanske inte heller fråga om en GM som är helt okänd för EM.

I en artikel nämns att man antar att EM gått genom ett parkområde där det ska ligga kolonilotter intill, detta utifrån vad jag förstod vänners uppgifter om att de brukar gå där. Om Emilie brukade gå annan väg när hon gick ensam vet jag inte.

De fetade;

Jag menar att hon antagligen inte gått den vägen, utan den promenadväg/grusväg som är rakt ut vid stationen. Det är den vägen hon normalt brukar ta.

Om ett överfall har skett mellan klockan 03,53 - 04,03 (då hennes mobil dog) plus/minus några minuter bör GM befunnit sig strax vid/på Korsör Stn.
Citera
2017-01-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Problemet med stationsområdet är att det är svårt att överfalla någon utan att riskera att väcka uppmärksamhet. Problemet med grusvägen är att det är svårt att få in en bil för transport utan att riskera att väcka uppmärksamhet, eller att bära ut en kropp eller motsträvig tjej utan att riskera att väcka uppmärksamhet.

Om vi antar att mobilen dog pga överfallet så måste det ha skett alldeles invid stationen. Detta vet vi dock inte ännu, men polisen bör veta varför hennes mobil dog.

Om ett överfall har skett vid stationen så har GM tagit en mycket stor risk, vilken typ av GM gör det?
Citera
2017-01-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ja det är fullt möjligt men EM har knappast blivit överfallen på eller precis utanför stationen. De har ju fått tag på alla som klev av där utom två, och ingen verkar noterat något anmärkningsvärt.

Här tror jag att du har fel. Våldtäktsmän med bil gör just detta, överfaller vid stationer och andra platser där ensamma kvinnor kan tänkas befinna sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in