Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Du menar att en lastbilschaufför åker och letar efter ett lämpligt offer vid Korsör station innan han skall åka vidare?
Du menar en hotellgäst vaknar extra tidigt för att resa innan all trafik kommer igång och som passar på att åka via Korsör Stn. för att hitta ett lämpligt offer före sin avresa?
Du menar att EM valde att gå den mindre bebyggda och upplysta mer öde vägen via kolonilotterna istället för att välja den väg hon normalt brukar gå?
Men herre jessus! Googla kartan! Ingen av de du nämner behöver åka specifikt till stationen men passerar i närheten av där hon rimligtvis gått...? eller tror du att EM suttit precis utanför entren på stationen och inte rört sig ur fläcken? Det borde väl någon av de som klev av tåget samtidigt observerat i såfall. Eller varför ser du det som osannolikt att GM kan ha passerat i närheten av stationen utan att nödvändigtvis befinna sig på/vid stationen och sett EM där hon promenerar ensam?
Nej, jag menar att lastbilschaufför åker förbi stationen om han åker Storabaeltsvej norrut för att svänga ut på motorvägen. Han behöver inte ge sig av enkom mot stationen, den passerar man förbi, och han kan således fått syn på henne en bit på vägen. Problemet med detta är väl svårigheten att plocka upp henne men beroende av var han får syn på henne kanske det syns i vilken riktning hon går och att det är möjligt att genskjuta henne.
Nej, jag menar att gäst eller anställd från hotellet (eller budbil som kör dit morgontidningar) passerar förbi vid stationen där EM antagligen gått någon väg. Oavsett om denne är på väg in till Korsör eller till motorvägen/e20 för attåka annanstans. (Emilie bör ha gått synlig från vägen som passerar stationen, såvitt hon inte bokat helikopter utan att vi känner till det än

?).
Överfallet kanske inte alls är planerat, det är kanske inte heller fråga om en GM som är helt okänd för EM.
I en artikel nämns att man antar att EM gått genom ett parkområde där det ska ligga kolonilotter intill, detta utifrån vad jag förstod vänners uppgifter om att de brukar gå där. Om Emilie brukade gå annan väg när hon gick ensam vet jag inte.