2017-01-05, 16:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag tror att GM fanns i en bil vid stationen och letade efter ett lämpligt offer. Vilken typ av GM gör det, en förstagångsförbrytare tror jag inte så mycket på. Detta var ett planerat överfall från GM sida. Hade han även planerat dumpingplats innan?

Men antagligen så stod hon inte kvar på stationen så länge, utan hann påbörja sin vandring. Tidsmässigt stämmer det bäst in att angreppet dröjde åtminstone ett par minuter efter hennes väninnor åkte i väg i taxin, och då bör hon hunnit in på grusvägen.

Inget av detta utesluter i och för sig att GM:s bil fanns vid stationen.
Citera
2017-01-05, 16:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag tycker inte att det ser ut att vara via kolonilotterna. Det verkar vara traktorvägen via Tårnborgvej.

Vilken traktorväg menar du?
Citera
2017-01-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilken traktorväg menar du?

Den vägen som går rakt över fälten/ängen. Det är den rakaste vägen från Korsör Stn. En grusväg som löper parallellt med Tårnborgvej över ängarna.

Edit;
Den vägen hade i alla fall jag valt. Förtydligande
Senast redigerad av KSP 2017-01-05 kl. 16:25.
Citera
2017-01-05, 16:29
Medlem
Det finns en massa krypterade chatappar där det inte är möjligt för polisen att i efterhand samla in data om användare och deras konversationer. WhatsApp och Apple iMessages är några sådana och relativt vanliga båda två.

Det är alltså fullt möjligt att bo haft kontakter som polisen inte känner till.

Vanligtvis berättar tonårstjejer saker för varandra men om dessa kontakter varit många eller relativt oviktiga för bo så är det fullt möjligt att bo inte nämt dem för sina vänner heller.
Citera
2017-01-05, 16:31
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Den vägen som går rakt över fälten/ängen. Det är den rakaste vägen från Korsör Stn. En grusväg som löper parallellt med Tårnborgvej över ängarna.

Edit;
En promenad- och cykelväg, enligt skyltarna.

https://minfil.org/L1JxHnmcBZNQiZ8rM11xexqvA34UzBxL/92O1r1bbb5/Liten_v_g.png
Citera
2017-01-05, 16:32
Medlem
Troians avatar
Citat:

Edit;

Det är väl den som vi "alla" tror att hon tog, och även den som hon enligt media ska ha tagit?
Citera
2017-01-05, 16:33
Medlem
Det går att få info från nätleverantören om mobilen försvunnit från nätet med eller utan ping. Med ping betyder att mobilen stängts av eller batteriet tagit slut. Utan ping betyder att batteriet plockats ut (vilket inte är möjligt med nyare iPhones) eller gått sönder/slagits i spillror.

Antar polisen sitter på dem uppgifterna. Kanske därför de misstänke brott redan tidigt.
Citera
2017-01-05, 16:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Du menar att en lastbilschaufför åker och letar efter ett lämpligt offer vid Korsör station innan han skall åka vidare?

Du menar en hotellgäst vaknar extra tidigt för att resa innan all trafik kommer igång och som passar på att åka via Korsör Stn. för att hitta ett lämpligt offer före sin avresa?

Du menar att EM valde att gå den mindre bebyggda och upplysta mer öde vägen via kolonilotterna istället för att välja den väg hon normalt brukar gå?

Men herre jessus! Googla kartan! Ingen av de du nämner behöver åka specifikt till stationen men passerar i närheten av där hon rimligtvis gått...? eller tror du att EM suttit precis utanför entren på stationen och inte rört sig ur fläcken? Det borde väl någon av de som klev av tåget samtidigt observerat i såfall. Eller varför ser du det som osannolikt att GM kan ha passerat i närheten av stationen utan att nödvändigtvis befinna sig på/vid stationen och sett EM där hon promenerar ensam?

Nej, jag menar att lastbilschaufför åker förbi stationen om han åker Storabaeltsvej norrut för att svänga ut på motorvägen. Han behöver inte ge sig av enkom mot stationen, den passerar man förbi, och han kan således fått syn på henne en bit på vägen. Problemet med detta är väl svårigheten att plocka upp henne men beroende av var han får syn på henne kanske det syns i vilken riktning hon går och att det är möjligt att genskjuta henne.

Nej, jag menar att gäst eller anställd från hotellet (eller budbil som kör dit morgontidningar) passerar förbi vid stationen där EM antagligen gått någon väg. Oavsett om denne är på väg in till Korsör eller till motorvägen/e20 för attåka annanstans. (Emilie bör ha gått synlig från vägen som passerar stationen, såvitt hon inte bokat helikopter utan att vi känner till det än?).
Överfallet kanske inte alls är planerat, det är kanske inte heller fråga om en GM som är helt okänd för EM.

I en artikel nämns att man antar att EM gått genom ett parkområde där det ska ligga kolonilotter intill, detta utifrån vad jag förstod vänners uppgifter om att de brukar gå där. Om Emilie brukade gå annan väg när hon gick ensam vet jag inte.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-05 kl. 16:49.
Citera
2017-01-05, 16:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Det finns en massa krypterade chatappar där det inte är möjligt för polisen att i efterhand samla in data om användare och deras konversationer. WhatsApp och Apple iMessages är några sådana och relativt vanliga båda två.

Det är alltså fullt möjligt att bo haft kontakter som polisen inte känner till.

Vanligtvis berättar tonårstjejer saker för varandra men om dessa kontakter varit många eller relativt oviktiga för bo så är det fullt möjligt att bo inte nämt dem för sina vänner heller.

Rent allmänt sett: Ja.

Men tidpunkten och platsen känns som väldigt oläglig för att bestämma möte med någon. Den mest troliga är att GM angrep henne i närheten av stationen, eller ute på grusvägen, och att det inte var personligt riktat mot henne.
Citera
2017-01-05, 16:40
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:

Men tidpunkten och platsen känns som väldigt oläglig för att bestämma möte med någon. Den mest troliga är att GM angrep henne i närheten av stationen, eller ute på grusvägen, och att det inte var personligt riktat mot henne.
Problemet med stationsområdet är att det är svårt att överfalla någon utan att riskera att väcka uppmärksamhet. Problemet med grusvägen är att det är svårt att få in en bil för transport utan att riskera att väcka uppmärksamhet, eller att bära ut en kropp eller motsträvig tjej utan att riskera att väcka uppmärksamhet.
Citera
2017-01-05, 16:43
Medlem
Citat:

En random sexualmördare är en möjlighet. En annan är att gm var någon av hennes okända kontakter som hon chattade med. Att hon stämt träff med gm där känns osannolikt eftersom det inte annars passar in i pusslet men det räcker ju att hon chattat om sina förehavanden den natten och nämnt att hon ville promenera hem på egen hand.

I praktiken vet jag inte om det gör någon skillnad för polisutredningen. Gm är ju okänd för polisen i vilket fall.
Citera
2017-01-05, 16:44
Medlem
Vad har den danska polisen sagt ang. Emilies mobil? Har de uttryckligen sagt att de inte vet varför den dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in