2017-01-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Området norr om motorvägen är bästa överfallsplatsen eftersom det saknas bebyggelse där. På stigen kan man inte köra med bil. Sannolik brottsplats är antingen stationsområdet eller Tårnborgvejen innan bebyggelsen börjar.

Detta tror jag också. Överfallet har skett mer eller mindre direkt efter att väninnornas taxi lämnade platsen. GM har m.a.o. haft span på EM sedan hon kom ut ur stationen.

Edit;

Jag menar intill där grusvägen tar vid på andra sidan Korsör station.
Senast redigerad av KSP 2017-01-05 kl. 18:43.
Citera
2017-01-05, 18:39
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uphellyaa
http://www.expressen.se/kvallsposten/over-200-tips-om-mordet-pa-emilie-17/

"Emilies familj har ännu inte fått hem dotterns kropp och har därför inte haft möjlighet att börja förbereda begravningen.
En av anledningarna är att 17-åringen antas ha legat över fem månader i vatten innan hon hittades. I det läget återstår väldigt lite av kroppen vilket försvårar och fördröjer rättsmedicinarnas arbete.
– Vi har sagt hela tiden att det märks på kroppen att hon har legat död länge, säger Søren Ravn till Ekstrabladet."
Det där låter som journalistens egna slutsats. Om jag förstått saken rätt ska dammen där hon hittades vara i en mosse. Och mosslik har väl dom flesta hört talas om?

Om inte:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mosslik

Exempel:
Citat:
Dronning Gunhild, den 20 oktober 1835 påträffades en kvinnokropp i Juthe mosse, nära säteriet Haraldskkjar. Kvinnan var fäst med träkrokar i det som tidigare varit sjöns botten och över kroppen hade grenar fästa med träkrokar placerats. Hon var iklädd rester av yllekläder och med ett hårnät över sitt bruna hår. Fyndet kom först att identifieras som den norska drottningen Gunhild, som enligt en sägen skulle ha lockats till Danmark och dränkts av Harald Blåtand. Jens Jacob Worsaae var den som kunde visa att kvinnan inte stammade från vikingatiden och att det rörde sig om ett äldre mosslik.
Citat:
Ardenflickan, i juni 1942 påträffades en kvinnokropp i Bredmosse vid Storarden. Man trodde först att det handlade om ett mord och polis tillkallades, men efter undersökning visade sig kvinnan vara forntida, troligen från järnålderns mitt. Hennes hår var mörkblont och samlat i två flätor, som legat i en krans på hjässan och varit omlindade med yllesnören. Över håret hade hon burit en flätad mössa, fasthållen av hakband. Under kroppen låg ett av två delar hopsytt stycke ylletyg, vid vänstra sidan ett stycke finare väv och vid huvudet en rutig duk.
Citera
2017-01-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Ja i teorin är det möjligt att bo hunnit till motorvägen. Och kanske hela vägen till Lidl om hon joggat..

Men hur kommer det sig i så fall att polisens hunder bara markerat på ett enda ställe precis vid början av grusvägen?

markeringen? var finns info om detta, länk?

Edit;
Menar du blodet som hittades vid stationen som senare inte visade sig vara mänskligt?
Senast redigerad av KSP 2017-01-05 kl. 18:46.
Citera
2017-01-05, 18:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Här tror jag att du har fel. Våldtäktsmän med bil gör just detta, överfaller vid stationer och andra platser där ensamma kvinnor kan tänkas befinna sig.

Fast hon var inte ensam vid stationen just. Även om hon skiljs från sina vänner där så finns andra människor vid stationen så själva överfallet bör rimligtvis inte inträffat just där. Även om GM mycket väl kan ha fått syn på henne där, ingen skulle väl uppmärksamma det som konstigt att någon sitter i en bil och ser ut att vänta vid en tågstation, och hållt uppsikt åt vilken riktning hon går.
Citera
2017-01-05, 18:47
Medlem
Citat:
Här tror jag att du har fel. Våldtäktsmän med bil gör just detta, överfaller vid stationer och andra platser där ensamma kvinnor kan tänkas befinna sig.

Att överfalla en ung flicka kan gå blixtsnabbt. Som i Lisa Holm fallet. Skulle tro att hon kände sig mer trygg och var mer oförberedd i närheten av station än ensam efter landsvägen. Han kan ha frågat om när tåget kom in och utgett sig för att han skulle möta någon ....?
Citera
2017-01-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Det där låter som journalistens egna slutsats. Om jag förstått saken rätt ska dammen där hon hittades vara i en mosse. Och mosslik har väl dom flesta hört talas om?

Om inte:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mosslik

Exempel:

När hon hittades sades dock att det inte gick att se om det var en man eller kvinna på grund av att kroppen var i långt f amskriden förruttnelse.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-05 kl. 18:55.
Citera
2017-01-05, 18:53
Medlem
Citat:
markeringen? var finns info om detta, länk?

Edit;
Menar du blodet som hittades vid stationen som senare inte visade sig vara mänskligt?

Tror hon bestämt träff /lift med någon eftersom hon avböjde att dela taxi. Den tiden på morgonen och att hon även skulle upp till kyrkan känns lite konstigt att man föredrar en promenad på ett par kilometer 😕 04 på morgonen .
Citera
2017-01-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att överfalla en ung flicka kan gå blixtsnabbt. Som i Lisa Holm fallet. Skulle tro att hon kände sig mer trygg och var mer oförberedd i närheten av station än ensam efter landsvägen. Han kan ha frågat om när tåget kom in och utgett sig för att han skulle möta någon ....?

Fast varför skulle hon dröja sig kvar på stationsområdet till såväl vännerna åkt iväg och typ stannat och vinka iväg de andra människorna som klev av i Korsör för att bli ensam kvar på platsen... så "sjovt" har jag svårt att tänka mig en tågstation är en söndagmorgon kring fyra... såvitt man inte väntar på någon.
Citera
2017-01-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ja precis vad jag tror. Jag tror att GM letat efter ett lämpligt offer vid Korsör sin. och när tillfälle gavs gick han till attack. Jag är övertygad om att detta var ett planera illdåd av GM.

Det som intresserar mig är varför GM åkte så lång för att dumpa kroppen. Normalt sett sker ju överfall och dumping nära GM comfort zones. I det här fallet skiljer sig överfallsplats och FP med 65km. vilket avviker det normala, sett ur våldtäktsfall av gemene GM.
Citera
2017-01-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hon var inte ensam vid stationen just. Även om hon skiljs från sina vänner där så finns andra människor vid stationen så själva överfallet bör rimligtvis inte inträffat just där. Även om GM mycket väl kan ha fått syn på henne där, ingen skulle väl uppmärksamma det som konstigt att någon sitter i en bil och ser ut att vänta vid en tågstation, och hållt uppsikt åt vilken riktning hon går.

GM har slagit till när rätt tillfälle gavs. Oavsett så har GM planerat att överfalla någon. Sedan om det är precis före grusvägen eller invid bilvägen på vägen till grusvägen spelar mindre roll. Överfallet har antagligen skett relativt fort efter att EM kom ut på parkeringsområdet utanför stationshuset.
Citera
2017-01-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tror hon bestämt träff /lift med någon eftersom hon avböjde att dela taxi. Den tiden på morgonen och att hon även skulle upp till kyrkan känns lite konstigt att man föredrar en promenad på ett par kilometer 😕 04 på morgonen .

Jag tänker fifty fifty att det kan vara så. Jag kan i och för sig förstå iden med promenaden, om hon känner sig lite seg och däst som man kan göra efter en utekväll, en promenix kan ge bättre sömn även om det blir en timme kortare?
Citera
2017-01-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Jag har varit inne på det till en början, men då jag är lite (läs ganska mycket äldre) än EM, så är det de facto inget konstigt. Många i tråden skulle kunna göra det trots arbete om några timmar.

Jag har svårt att tänka mig att hon planerat möte med någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in