2017-01-05, 00:19
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Ursäkta att jag blandar mig i här...
Näe, Quarrel är inte dum. Det jag tror att medlemmen avser är att Wikipedia, om det nu är det som åsyftas, anses vara ett icke trovärdigt underlag för faktainhämtning. I akademiska sammanhang t ex. är det inte ok att hänvisa till fakta som härrör från Wiki... möjligen för att en uppslagsbok som bygger på medverkan från "vem som helst" inte kan toppstyras. Därmed inte sagt att det som där publiceras är osant.
Jag brukar tänka så här: Wiki är ok, som en första inhämtning av "fakta" - innan jag går vidare och får mer kött på benen på annat håll.

Teorin om inbrottsförsöket är faktiskt rätt intressant, med undantag för att jag inte tror att KL skulle ha stått handfallen med en 20 årig liten räka. Så pass att han måste blanda in en grannfru i 70-års åldern.

Så om en någon attackerar en förskoleklass med motorsåg och avrättar hela bunten efter att ha planerat detta dåd under flera månader så är det inte någon förvärrande omständighet? Lika lite som om du blev rånad och misshandlad av tolv gärningsmän och där du mitt i tumultet råkade bli nersparkad och till följd utav detta råkar knuffa till en antagonist så att denna trillade baklänges i en stentrappa och dör av sina skador skulle vara förmildrande. Bara för att det inte uttryckligen står i lagen. Varför har vi då rättegångar? Det är ju bara att läsa i lagboken. Suck.
Citera
2017-01-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren

Teorin om inbrottsförsöket är faktiskt rätt intressant, med undantag för att jag inte tror att KL skulle ha stått handfallen med en 20 årig liten räka. Så pass att han måste blanda in en grannfru i 70-års åldern.

Kan det inte varit så att MGM gjorde sig illa innan, gick till huset där KL bodde, och eftersom KL visste att grannen VN var gammal sjuksköterska eller liknande så var det lämpligt att gå dit för att se över hans skada, MGM dock har sagt till KL innan att han har blivit drabbad av en minnesförlust. KL vill hjälpa den stackars killen med en trasig hand och minnesförlust och därav går över till VN. Vet vad som skrivits tidigare i tråden givetvis, men jag bara skriver ut mina spekulationer
Citera
2017-01-05, 00:26
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Så om en någon attackerar en förskoleklass med motorsåg och avrättar hela bunten efter att ha planerat detta dåd under flera månader så är det inte någon förvärrande omständighet? Lika lite som om du blev rånad och misshandlad av tolv gärningsmän och där du mitt i tumultet råkade bli nersparkad och till följd utav detta råkar knuffa till en antagonist så att denna trillade baklänges i en stentrappa och dör av sina skador skulle vara förmildrande. Bara för att det inte uttryckligen står i lagen. Varför har vi då rättegångar? Det är ju bara att läsa i lagboken. Suck.
Jaha, det var om nåt sånt jag skrev?
Fan, det måste vara nåt fel pä mitt tangentbord. Sorry!
Citera
2017-01-05, 00:26
Medlem
Citat:
Det var JAG som råkade ta en wikitext för att visa på tillämpningen av lagen, men det var ju dumt sorry. Det en kan göra är att läsa de olika fallbeskrivningar som visar på tillämning av lagen som brukar finnas att läsa i lagboken.
My bad. Förlåt. Kan vi gå vidare? Med motiv! Jag vill ha rtt motiv som håller. Please. ( trots att jag håller med om att det mest troligt rör sig om en psykiskt sjuk ytterst förvirrad gm som irrar sig dit) men vad ska vi då diskutera i tråden? Psykvårdens förfall? Tråkigt.
Citera
2017-01-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Kan det inte varit så att MGM gjorde sig illa innan, gick till huset där KL bodde, och eftersom KL visste att grannen VN var gammal sjuksköterska eller liknande så var det lämpligt att gå dit för att se över hans skada, MGM dock har sagt till KL innan att han har blivit drabbad av en minnesförlust. KL vill hjälpa den stackars killen med en trasig hand och minnesförlust och därav går över till VN. Vet vad som skrivits tidigare i tråden givetvis, men jag bara skriver ut mina spekulationer
Kanske. Där bryter psykosen ut i full blom och han tar sköterskans sax och hugger dem till döds.
Citera
2017-01-05, 01:59
Medlem
Kan någon vara vänlig och länka facebookprofil på SP?
Citera
2017-01-05, 02:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikaam

/... SP påbörjar planerat inbrott i grannhuset - planerat, för någon hade visst sett honom i krokarna var det dagen före tror jag - läst i tråden. Kanske på beställning av kompis (en som nämndes tidigare i tråden och som jag inte hittar längre på Facebook?) för att finansiera kommande resan? Blir påkommen av BO2. Stöds av det ngn i tråden sa tidigare om att rutan är krossad men liksom inte rensad så att nån kunnat ta sig in där. .../

Inbrottstjuvar kliver inte genom den krossade glasrutan. De slår sönder rutan tills de hittar öppningsmekanismen på insida av fönsterkarmen. Är det obekant på vilken sida / höjd den sitter så kan hålet i rutan bli stort.
Citera
2017-01-05, 02:09
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:

Givetvis är det skillnad på dessa båda men det har ju med graden av uppsåt att göra. Det är bl.a. den som bestämmer straffsatsen. Du blandar äpplen och päron.
Citera
2017-01-05, 03:13
Medlem
Citat:

Låter väldigt rimligt faktiskt..!

Sen kan han ha flippat på att dom ringde 112 , han kanske av någon anledning inte tyckte det va en bra idé helt "enkelt".

Åklagaren har väl bara sagt att det Kan finnas motiv, inte att dom är säkra på det.
Citera
2017-01-05, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pata79
Åklagare kommer aldrig få honom dömd för mord om det inte finns info i mobil dator eller motsvarande som styrker att han skulle ha ihjäl dessa människor. Dråp hamnar det på, om åklagaren inte hittar något väldigt smaskigt....

Försvårande omständigheter, kvinnan befinner sig i
sitt hem, där ska hon kunna känna sig trygg.

Mannen har GM ställt till så han(enligt rykte)är svår att identifiera.

Han bör haft tid att besinna sig.
Dubbeldråp??

Det som räddar honom från en livstidsdom blir hans låga ålder.
Skulle gissa på 16-18års fängelse, om han nu döms till det, lite
troligare kanske med RPV med SUP.
Citera
2017-01-05, 06:35
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:

Om han gjort sig illa innan morden, så borde ju KL eller VN nämnt hans svåra sårskada i samtalet till SOS, men vad som framkommit har dom sagt i samtalet att dom fått besök av en man med minnesförlust.
Citera
2017-01-05, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Om han gjort sig illa innan morden, så borde ju KL eller VN nämnt hans svåra sårskada i samtalet till SOS, men vad som framkommit har dom sagt i samtalet att dom fått besök av en man med minnesförlust.

Dom kanske inte hann säga så mycket mer.
Dessutom vet vi inte exakt vad som sas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in