2017-01-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Hej!

Jag skulle behöva lite tips. Tidigare spelade jag med 4-3-3 och en offensiv. Funkade ok men Messi och Hazard blev inte sä involverade som dom borde.

La om nu till 4-3-2-1.. Asså tycker ni inte att de blir väldigt långt från mittfält till anfallare? Så känns det nästan som om mina 3 anfallare snubblar på varandra. De blir också jävligt tjockt med försvarare. Har jag missat något här? Tips välkomnas!

Jag förstår inte heller 4-3-2-1. Det är en tight formation där man knappt får utrymme mellan spelarna för passningar. Jag har verkligen försökt denna men den funkar inte alls för mig.
Citera
2017-01-04, 18:30
Medlem
Vilken kvartett tror ni skulle funka bäst?
IF Marquinhos, POTGS Sidibe, MOV Matuidi, SIF Lemar: https://www.futbin.com/17/squad/993720

Eller: SBC Toprak, IF Hector, Vidal, Douglas Costa: https://www.futbin.com/17/squad/953019

Försökte trycka in så många av mina 6 SBC-spelare i en trupp nu när jag sålt alla mina lag, för att kunna spela i helgen. Så köpte bara in Borja Valero, Astori, Zouma och Kanté, med SBC Kurzawa på LB också. Trodde inte de skulle funka så bra men det gick i stort sett bättre än mina tidigare lag. Så planerar ha detta som fitness-lag framöver. Skall ha IF Kante och Kurzawa i mitt förstalag så fick ändra om lite i lagen över. Kanske ointressant info för er de sista här kom jag på... hehe.

Aja. Vore tacksam för input, eller något jag kan ändra. Är medveten om 8 i kemi på 3 spelare, det är max det jag kan stå ut med. Laget fungerar lika bra ändå känner jag.
Citera
2017-01-04, 19:37
Medlem
Mrwomanizers avatar
Så sjukt gött med att jag sitter på flera malmöspelare, ca 80 st och deras pris har gått i tacket efter att Zlatan vann BPLPOTM.
NU är det bara att vänta till när de släpper SBC:en =)
Citera
2017-01-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag förstår inte heller 4-3-2-1. Det är en tight formation där man knappt får utrymme mellan spelarna för passningar. Jag har verkligen försökt denna men den funkar inte alls för mig.

Tack då byter jag tillbaka till 433(4). En annan grej, hur är WL när man har krav på lag till kvalet? Är det bättre motstånd osv då?
Citera
2017-01-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Bara basic skills är lönt. Sånt som man gör i sömnen. Skottfint typ. Allt snyggt man tränat sig på genom åren är ingen mening använda sig av längre. Detta gynnar alla som normalt sett inte är duktiga på skills vilket jag kan tycka är trist.
Haha aa just det för en rainbow flick eller hocus pocus in till en triple reverse elastico i riktig fotboll är så jävla lönt
Citera
2017-01-04, 20:21
Medlem
4231 narrow är en helt fantastisk formation om man gillar att rulla boll och inte köra genomskärare mot snabba anfallare. Spelar med en stark stor anfallare för att ha tyngd i boxen, antingen Giroud eller D.Costa och 5 passningsskickliga anfallare. Riktigt kul att spela ut motstånd i division 1 med rolig, spelande fotboll!
Ett tips till er alla som tröttnar på att te.x ha 2 anfallare som Vardy och 7 chem Martial och springa omkring lite och chansskjuta och hoppas på returer. Blir tråkigt i längden skulle jag själv tycka iallafall.
Citera
2017-01-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
4231 narrow är en helt fantastisk formation om man gillar att rulla boll och inte köra genomskärare mot snabba anfallare. Spelar med en stark stor anfallare för att ha tyngd i boxen, antingen Giroud eller D.Costa och 5 passningsskickliga anfallare. Riktigt kul att spela ut motstånd i division 1 med rolig, spelande fotboll!
Ett tips till er alla som tröttnar på att te.x ha 2 anfallare som Vardy och 7 chem Martial och springa omkring lite och chansskjuta och hoppas på returer. Blir tråkigt i längden skulle jag själv tycka iallafall.

Mja jag försöker variera spelet med Hazard, Aguero, Messi där fram med De Bruyne som offensiv. Chansar sällan. Vet var jag har Aguero och vilka skott han borde ta. Ibland rullar jag boll och letar luckor och ibland ut på kanten. Känns som 4321 inte bjuder på något annat än just rulla boll. Jag hade tröttnat på samma spel hela tiden
Citera
2017-01-04, 20:31
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Så sjukt gött med att jag sitter på flera malmöspelare, ca 80 st och deras pris har gått i tacket efter att Zlatan vann BPLPOTM.
Vänta eller sälja är frågan? Kan ju ha osis att den inte kräver några MFF-spelare alls.
Citera
2017-01-04, 20:39
Medlem
41212 (2)
Lloris
Valencia - koscielny - Smalling - Baines
Emre can(SBC)
Dembele - Kanté
De bruyne
Zlatan(Mov) - Lukaku

Subs : Vardy, Rooney, Arnautovic

Budget 200 k.

Vad skulle ni förbättra? Och vilket spelsätt rekommenderas? kontringar går inte riktigt med så långsamma spelare. Något jag har så jävla svårt att försvara emot är när motståndarna passar ut på kanten väntar in spelarna, sedan kör de handbollsspel utanför mitt straffområde och håller L2 knappen så man inte får tag i bollen sedan nåt instick sedan mål. Har försökt avvaktande, hjälpa till med R1 springa hem med cms för att förstärka men får inte tag i bollen. Har även väldigt svårt när folk bara går igenom försvaret och vänder hela tiden. De vänder bort backarna hur enkelt som helst medans deras backar hugger direkt jag ens håller i bollen samt blockerar alla passningar.

Går mellan div 2-5 hela tiden. (Ja det diffar så mycket)

Jag vinner också 10x fler matcher 2-5 på morgonen. Kan det vara EAs servrar som spökar på dagarna?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Macklin 2017-01-04 kl. 20:42.
Citera
2017-01-04, 21:15
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
41212 (2)
Lloris
Emre can(SBC)
Dembele - Kanté
De bruyne
Zlatan(Mov) - Lukaku

Budget 200 k.

Vad skulle ni förbättra? Och vilket spelsätt rekommenderas? kontringar går inte riktigt med så långsamma spelare. Något jag har så jävla svårt att försvara emot är när motståndarna passar ut på kanten väntar in spelarna, sedan kör de handbollsspel utanför mitt straffområde och håller L2 knappen så man inte får tag i bollen sedan nåt instick sedan mål. Har försökt avvaktande, hjälpa till med R1 springa hem med cms för att förstärka men får inte tag i bollen. Har även väldigt svårt när folk bara går igenom försvaret och vänder hela tiden. De vänder bort backarna hur enkelt som helst medans deras backar hugger direkt jag ens håller i bollen samt blockerar alla passningar.

Jag vinner också 10x fler matcher 2-5 på morgonen. Kan det vara EAs servrar som spökar på dagarna?

Tack på förhand!

Walker/Bellerin på högerback, Shaw på vänsterback. Byta de bruyne mot IF eriksen och lukaku mot IF Gray. Kan vara bra med speed om du tänkte lira med Zlatan

Lloris mot Begovic eller Butland också. Annars håller jag personligen med om Koscielny istället för Bailly men den kan du byta också!
Citera
2017-01-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
41212 (2)
Lloris
Emre can(SBC)
Dembele - Kanté
De bruyne
Zlatan(Mov) - Lukaku

Budget 200 k.

Tack på förhand!

Något jag märkt, och också försökt med själv med viss framgång är att försvara med jagande spelare och låta backlinjen vara AI styrd. Kanske kan funka?
Citera
2017-01-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer

Ute i europa talar man om Malmö.

Sälj nu. Antingen vinner inte Zlatan och du gör en stor förlust. Eller så vinner han och alla jävlar dumpar Malmospelarna samtidigt vilket också leder till prisfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in