2017-01-04, 17:18
Medlem
Att promenera från Korsör Stn. till Motalavej och 7Eleven macken tar 16 min. Hon har hunnit till början av väg 265 inom 20 minuter. Där hennes mobil dog/stängdes av/gick sönder och vännens meddelande inte lästes/kom fram
Citera
2017-01-04, 17:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, jag har tittat på google maps, HELA vägen hem till henne. Den rakaste vägen vore vara;

Rakt ut från stationen på andra sidan vägen finns en (traktorstig?) mindre väg som leder över ängar och mark.
På slutet av den når man bron/tunnel under motorvägen.
***Här finns den första möjliga övemfallsplatsen utan insyn

Efter motorvägstunneln kommer man fram till Motalavej samt en rondell vid en 7Eleven mack (öppen 24/7?).
Här vid macken kan jag tänka mig finns en del personer som rör sig dygnet runt.
***Här finns den andra platsen för en GM får syn på EM och förföljer henne i bil

Väg 265 är en motorvägsled (70-sträcka?) med bra gångväg vid sidan av. Ingen nära bebyggelse, ganska öde.
***Här kan ett överfall begås utan insyn, den tredje platsen

Väg 265 slutar och Tårnborgvej tar vid med en hel del villor precis invid vägen. I slutet av vägen vid rondellen finns en Statoil mack (öppet 24/7?)
***Här kan en GM ha fått syn på EM och förföljer henne i en bil

Tårnborgvej fortsätter fram till den 3:je rondellen där man kan välja att gå vid Amerikakajen eller att fortsätta Tårnborgvej fram.
***Här hade jag valt Amerikakajen för vyns skull (trevligare promenadsträcka)

Tårnborgvej slutar och bron över vattnet tar vid som EM måste passera för att komma till sin hemadress.

Direkt efter bron väljer man Caspar Brands Plan en kortare sträcka för att svänga in på Jens Baggesens Gade.

Om man orkar läsa ovan, finns det (som jag ser det) 3 platser där ett överfall är lämpligt att genomföra varav den mest lämpade torde vara den första - direkt efter stationen alternativt strax före motorvägstunneln. Vet inte om man kan köra bil på traktorleden, det kanske man kan om man vill, men jag tror inte att GM har gjort detta då det skulle skapa onödig uppmärksamhet.

Överfallet kan också ha skett i början av väg 265, där det inte finns någon bebyggelse i närheten. Denna plats tror jag är var hon överfölls förutsatt att det är öppet dygnet runt! Jag tror GM har fått syn på henne vid 7ELEVEN och förföljt henne i bil

Fast frågan är om hon gick raka spåret förbi Motalavej, området är visst ökänt som rejält stökigt och något man väl undviker att ge sig in i om man inte absolut måste?
Därav att jag och Keith Rinchars ovan spekulerar i om hon gick österom eller väster om den eljest rimligaste vägen?
Citera
2017-01-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Exakt, det kan vara en uppgift som hon fått av polisen.

Vägen...
Det bör ju inte vara så stor möjlighet för en flickjägare att hitta ett villebråd på den lilla grusvägen klockan 4 på morgonen. (Om nu någon hade struntat i körförbudet.)
https://minfil.org/92O1r1bbb5/Liten_v_g.png
Så kan Emelie ha tagit den stora vägen? Eller hann hon fram till ghettot på Motalavej? Hur lång tid skulle den promenaden ha tagit?
https://minfil.org/8bOar1b5b0/Motalavej2.png

Se min nästa post 16-20 minuter från stationen
Citera
2017-01-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det har du rätt i. Brukar väl komma efter en vecka, eller så?

Nej (vad menar du?). Meddelande om att det inte gått fram får man på en gång. Då får man försöka sända om vid senare tillfälle.
En annan variant är sms där det sv någon anledning sker fördröjning från det att det når mottagarens tjänstleverantör och sedan når mottagaren. Men de smsen ser ut som vanligt hos den som sänder (syns inte på något sätt att mottagare än inte fått den fastän ser ut som "gådd" hos sändare).
Citera
2017-01-04, 17:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Okej, jag har tittat på google maps, HELA vägen hem till henne. Den rakaste vägen vore vara;

Rakt ut från stationen på andra sidan vägen finns en (traktorstig?) mindre väg som leder över ängar och mark.
På slutet av den når man bron/tunnel under motorvägen.
***Här finns den första möjliga övemfallsplatsen utan insyn

Efter motorvägstunneln kommer man fram till Motalavej samt en rondell vid en 7Eleven mack (öppen 24/7?).
Här vid macken kan jag tänka mig finns en del personer som rör sig dygnet runt.
***Här finns den andra platsen för en GM får syn på EM och förföljer henne i bil

Väg 265 är en motorvägsled (70-sträcka?) med bra gångväg vid sidan av. Ingen nära bebyggelse, ganska öde.
***Här kan ett överfall begås utan insyn, den tredje platsen

Väg 265 slutar och Tårnborgvej tar vid med en hel del villor precis invid vägen. I slutet av vägen vid rondellen finns en Statoil mack (öppet 24/7?)
***Här kan en GM ha fått syn på EM och förföljer henne i en bil

Tårnborgvej fortsätter fram till den 3:je rondellen där man kan välja att gå vid Amerikakajen eller att fortsätta Tårnborgvej fram.
***Här hade jag valt Amerikakajen för vyns skull (trevligare promenadsträcka)

Tårnborgvej slutar och bron över vattnet tar vid som EM måste passera för att komma till sin hemadress.

Direkt efter bron väljer man Caspar Brands Plan en kortare sträcka för att svänga in på Jens Baggesens Gade.

Om man orkar läsa ovan, finns det (som jag ser det) 3 platser där ett överfall är lämpligt att genomföra varav den mest lämpade torde vara den första - direkt efter stationen alternativt strax före motorvägstunneln. Vet inte om man kan köra bil på traktorleden, det kanske man kan om man vill, men jag tror inte att GM har gjort detta då det skulle skapa onödig uppmärksamhet.

Överfallet kan också ha skett i början av väg 265, där det inte finns någon bebyggelse i närheten. Denna plats tror jag är var hon överfölls förutsatt att det är öppet dygnet runt! Jag tror GM har fått syn på henne vid 7ELEVEN och förföljt henne i bil

Shell/7-eleven Tårnborgvej Korsör

Man: 6:00 - 22:00
Tir: 6:00 - 22:00
Ons: 6:00 - 22:00
Tor: 6:00 - 22:00
Fre: 6:00 - 22:00
Lør: 7:00 - 22:00
Søn: 7:00 - 22:00

Cirkle K Tårnborgvej Korsör

mandag
06.00 - 22.00
tirsdag
06.00 - 22.00
onsdag
06.00 - 22.00
torsdag
06.00 - 22.00
fredag
06.00 - 22.00
lørdag
07.00 - 22.00
søndag
07.00 - 22.00

Statoil 1-2-3 Kongebroen Korsör

0-24
Senast redigerad av OY 2017-01-04 kl. 17:31.
Citera
2017-01-04, 17:28
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Att promenera från Korsör Stn. till Motalavej och 7Eleven macken tar 16 min. Hon har hunnit till början av väg 265 inom 20 minuter. Där hennes mobil dog/stängdes av/gick sönder och vännens meddelande inte lästes/kom fram
OK. Frågan är om detta kan innebära "få minuter" i danskan?

Motalavej är, som sagt, ett problemområde:
http://www.vdonline.dk/Korsoer/Trygheden-daler-paa-Motalavej/artikel/7559

Här är området filmat inifrån:
https://www.youtube.com/watch?v=HQx76a-YesQ
Man ser Shell i bakgrunden.

Man kan ju tänka sig att Emelie inte borde gått in där.
Citera
2017-01-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast frågan är om hon gick raka spåret förbi Motalavej, området är visst ökänt som rejält stökigt och något man väl undviker att ge sig in i om man inte absolut måste?
Därav att jag och Keith Rinchars ovan spekulerar i om hon gick österom eller väster om den eljest rimligaste vägen?

Jag tror som sagt att hon gick här. Hon kände till staden och om hon ändock valde att gå hem så verkar hon inte vara den rädda/fega typen.
Citera
2017-01-04, 17:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej (vad menar du?). Meddelande om att det inte gått fram får man på en gång. Då får man försöka sända om vid senare tillfälle.
En annan variant är sms där det sv någon anledning sker fördröjning från det att det når mottagarens tjänstleverantör och sedan når mottagaren. Men de smsen ser ut som vanligt hos den som sänder (syns inte på något sätt att mottagare än inte fått den fastän ser ut som "gådd" hos sändare).

Skickar man ett sms till exempelvis en avstängd telefon så får man en ping om det fortfarande inte levererats efter en viss tid. Tror det brukar vara en vecka, beroende på inställningarna hos den som skickat.

Men strunt samma vilken teknik som använts. Poängen är att Sarah mycket väl kan ha sett att meddelandet inte gick fram, och förutsatt att mobilen inte dog på grund av att batteriet tog slut så bör hon då inte kommit så långt när hon angreps.
Citera
2017-01-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Shell/7-eleven Tårnborgvej Korsör

Man: 6:00 - 22:00
Tir: 6:00 - 22:00
Ons: 6:00 - 22:00
Tor: 6:00 - 22:00
Fre: 6:00 - 22:00
Lør: 7:00 - 22:00
Søn: 7:00 - 22:00

Cirkle K Tårnborgvej Korsör

mandag
06.00 - 22.00
tirsdag
06.00 - 22.00
onsdag
06.00 - 22.00
torsdag
06.00 - 22.00
fredag
06.00 - 22.00
lørdag
07.00 - 22.00
søndag
07.00 - 22.00

Statoil 1-2-3 Kongebroen Korsör

0-24

Okej, statoil macken vid den sista rondellen har öppet dygnet runt. Tack
Citera
2017-01-04, 17:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
OK. Frågan är om detta kan innebära "få minuter" i danskan?

Motalavej är, som sagt, ett problemområde:
http://www.vdonline.dk/Korsoer/Trygheden-daler-paa-Motalavej/artikel/7559

Här är området filmat inifrån:
https://www.youtube.com/watch?v=HQx76a-YesQ
Man ser Shell i bakgrunden.

Man kan ju tänka sig att Emelie inte borde gått in där.

Jag tror nog att det var hennes plan. Bor man i närheten, och kanske gått där sedan man var barn, så känner man sig nog trygg.

Artiklar i media om otrygghet tenderar att vara överdrivna.
Citera
2017-01-04, 17:52
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Jag tror nog att det var hennes plan. Bor man i närheten, och kanske gått där sedan man var barn, så känner man sig nog trygg.

Fast i artikeln (från 2014) framhölls att det bara blivit värre och värre där, till skillnad från ett problemområde i Slagelse, där utvecklingen gått åt rätt håll.
Men det kvittar, hon borde ha rört sig alldeles i närheten i alla fall. Och om nu GM varit motorburen så är det ju strax norr om ghettot som mötet tidigast bör ha skett.

Kanske vid Kodakhuset? Där kan man parkera. Bra plats för sexköpare? 10 minuters promenad från station.
http://kodakhuset.dk/
Citera
2017-01-04, 18:00
Medlem
Citat:

Fast hon bodde inte i närheten av Motalavej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in