2017-01-04, 16:47
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte riktigt vad du menar är skillnaden mellan "inte levererat" och "inte levererat ännu". Om det är exempelvis KIK som använts så står det väl fortfarande "S" i Sarahs mobiltelefon...
Ja, och förblir "S". Hon får aldrig meddelande om att det inte är levererat.
Citera
2017-01-04, 16:47
Moderator
OYs avatar
På tal om vita skåpbilar, företaget(K&L A/S) spm ligger norr om motorvägen på Servicevej 6 använder vita skåpbilar. Verkar vara ett företag som mycket väl kan ha jour. Ett långskott, men tänkte att det är lika bra att nämna då all fakta kan vara bra att ha i minnet.

EM har sannolikt passerat företaget när hon gick hemåt.
Citera
2017-01-04, 16:51
Medlem
Troians avatar
Har kollat lite närmare på kartan i Google Maps, och blir ganska övertygad om att något hänt tidigt, betydligt närmare stationen än hennes hem.

Den naturliga vägen är väl över fältet(?) och gångvägen under motorvägen, men jag undrar om hon kom ens så långt. Samtidigt känns det som hon råkade ut för något i närheten av en bilväg.

Strax innan tunneln under motorvägen finns det någon typ av fastighet som ligger i närheten av en gata som heter Servicevej. Vet vi något om vad det är för typ av ställe?

Tidigare har man efterlyst en tjej som sätts gående i Korsør. Hon identifierades sedan, och det var inte EM. Men tydligen sågs i alla fall hon till, så lite rörelse på byen verkar det ändå varit. Men ingen verkar ha sett till EM.
Citera
2017-01-04, 16:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Ja, och förblir "S". Hon får aldrig meddelande om att det inte är levererat.

Fast hon (Sarah) har väl inte heller sagt att hon fått ett meddelande om att hennes meddelande till EM inte levererades?

Sarah säger bara att hennes meddelande till EM inte kom fram.
Citera
2017-01-04, 17:02
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Fast hon (Sarah) har väl inte heller sagt att hon fått ett meddelande om att hennes meddelande till EM inte levererades?

Ja, det har du rätt i. Då kan det vara gammal hederlig SMS med leveranskvitto.
Citera
2017-01-04, 17:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Ja, det har du rätt i. Då kan det vara gammal hederlig SMS med leveranskvitto.

Sorry, förstår inte varför det inte kan vara KIK eller Facebook Messenger? Har för mig även iMessage fungerar på liknande sätt?

Citat:
Emilie skrev en besked til mig få minutter efter vi skiltes. Jeg forsøgte at svare ét minut efter og min besked blev ikke leveret

Det vill säga:

”Emilie skrev ett meddelande till mig några minuter efter att vi skildes åt. Jag försökte att svara en minut senare, och mitt meddelande levererades inte”.

Leveranskvitto på SMS är det väl ingen som använder...
Citera
2017-01-04, 17:10
Medlem
Citat:
Det är inte 4 eller 7 kilometer från stationen till EM:s hem. Sök på Google maps.

Från: Korsør St., 4220 Korsør, Danmark
Till: Jens Baggesens Gade 19, 4220 Korsør, Danmark
Transportmedel: Gående

I alla fall en av vännerna verkar inte bo åt riktigt samma håll. Vet inte var den andra vännen bodde.

Okej, jag har tittat på google maps, HELA vägen hem till henne. Den rakaste vägen vore vara;

Rakt ut från stationen på andra sidan vägen finns en (traktorstig?) mindre väg som leder över ängar och mark.
På slutet av den når man bron/tunnel under motorvägen.
***Här finns den första möjliga övemfallsplatsen utan insyn

Efter motorvägstunneln kommer man fram till Motalavej samt en rondell vid en 7Eleven mack (öppen 24/7?).
Här vid macken kan jag tänka mig finns en del personer som rör sig dygnet runt.
***Här finns den andra platsen för en GM får syn på EM och förföljer henne i bil

Väg 265 är en motorvägsled (70-sträcka?) med bra gångväg vid sidan av. Ingen nära bebyggelse, ganska öde.
***Här kan ett överfall begås utan insyn, den tredje platsen

Väg 265 slutar och Tårnborgvej tar vid med en hel del villor precis invid vägen. I slutet av vägen vid rondellen finns en Statoil mack (öppet 24/7?)
***Här kan en GM ha fått syn på EM och förföljer henne i en bil

Tårnborgvej fortsätter fram till den 3:je rondellen där man kan välja att gå vid Amerikakajen eller att fortsätta Tårnborgvej fram.
***Här hade jag valt Amerikakajen för vyns skull (trevligare promenadsträcka)

Tårnborgvej slutar och bron över vattnet tar vid som EM måste passera för att komma till sin hemadress.

Direkt efter bron väljer man Caspar Brands Plan en kortare sträcka för att svänga in på Jens Baggesens Gade.

Om man orkar läsa ovan, finns det (som jag ser det) 3 platser där ett överfall är lämpligt att genomföra varav den mest lämpade torde vara den första - direkt efter stationen alternativt strax före motorvägstunneln. Vet inte om man kan köra bil på traktorleden, det kanske man kan om man vill, men jag tror inte att GM har gjort detta då det skulle skapa onödig uppmärksamhet.

Överfallet kan också ha skett i början av väg 265, där det inte finns någon bebyggelse i närheten. Denna plats tror jag är var hon överfölls förutsatt att det är öppet dygnet runt! Jag tror GM har fått syn på henne vid 7ELEVEN och förföljt henne i bil
Senast redigerad av KSP 2017-01-04 kl. 17:15.
Citera
2017-01-04, 17:12
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Sorry, förstår inte varför det inte kan vara KIK eller Facebook Messenger? Har för mig även iMessage fungerar på liknande sätt?

Det vill säga:

”Emilie skrev ett meddelande till mig några minuter efter att vi skildes åt. Jag försökte att svara en minut senare, och mitt meddelande levererades inte”.

Jag använder leveranskvitto på SMS.

Jo, Sarah kan ha använt Messenger eller Kik, jag mindes fel om vad hon hade skrivit.
Citera
2017-01-04, 17:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det vill säga:

Nä, jag gör det inte (vad jag vet) men om mina meddelanden jag sänder inte kommer fram så kan det komma upp en typ sv "attention" skylt som om man klickar på den informerar om att meddelandet inte kunde levereras till mottagaren. Det blir också olika färg på meddelanden som går fram jämfört med de som inte gör det.
Citera
2017-01-04, 17:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Text

Jag håller i stort med dig, och lutar åt att angreppet skedde snarare nära stationen än Jens Baggesens Gade, just eftersom att ingen sett till henne under natten.

Platsen just innan man går in i tunneln under motorvägen känns som särskilt intressant.
Citera
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:

Exakt, det kan vara en uppgift som hon fått av polisen.

Vägen...
Det bör ju inte vara så stor möjlighet för en flickjägare att hitta ett villebråd på den lilla grusvägen klockan 4 på morgonen. (Om nu någon hade struntat i körförbudet.)
https://minfil.org/92O1r1bbb5/Liten_v_g.png
Så kan Emelie ha tagit den stora vägen? Eller hann hon fram till ghettot på Motalavej? Hur lång tid skulle den promenaden ha tagit?
https://minfil.org/8bOar1b5b0/Motalavej2.png
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, jag gör det inte (vad jag vet) men om mina meddelanden jag sänder inte kommer fram så kan det komma upp en typ sv "attention" skylt som om man klickar på den informerar om att meddelandet inte kunde levereras till mottagaren. Det blir också olika färg på meddelanden som går fram jämfört med de som inte gör det.

Det har du rätt i. Brukar väl komma efter en vecka, eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in