Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Det är inte 4 eller 7 kilometer från stationen till EM:s hem. Sök på Google maps.
Från: Korsør St., 4220 Korsør, Danmark
Till: Jens Baggesens Gade 19, 4220 Korsør, Danmark
Transportmedel: Gående
I alla fall en av vännerna verkar inte bo åt riktigt samma håll. Vet inte var den andra vännen bodde.
Okej, jag har tittat på google maps,
HELA vägen hem till henne. Den rakaste vägen vore vara;
Rakt ut från stationen på andra sidan vägen finns en (traktorstig?) mindre väg som leder över ängar och mark.
På slutet av den når man bron/tunnel under motorvägen.
***Här finns den första möjliga övemfallsplatsen utan insyn
Efter motorvägstunneln kommer man fram till Motalavej samt en rondell vid en 7Eleven mack (öppen 24/7?).
Här vid macken kan jag tänka mig finns en del personer som rör sig dygnet runt.
***Här finns den andra platsen för en GM får syn på EM och förföljer henne i bil
Väg 265 är en motorvägsled (70-sträcka?) med bra gångväg vid sidan av. Ingen nära bebyggelse, ganska öde.
***Här kan ett överfall begås utan insyn, den tredje platsen
Väg 265 slutar och Tårnborgvej tar vid med en hel del villor precis invid vägen. I slutet av vägen vid rondellen finns en Statoil mack (öppet 24/7?)
***Här kan en GM ha fått syn på EM och förföljer henne i en bil
Tårnborgvej fortsätter fram till den 3:je rondellen där man kan välja att gå vid Amerikakajen eller att fortsätta Tårnborgvej fram.
***Här hade jag valt Amerikakajen för vyns skull (trevligare promenadsträcka)
Tårnborgvej slutar och bron över vattnet tar vid som EM måste passera för att komma till sin hemadress.
Direkt efter bron väljer man Caspar Brands Plan en kortare sträcka för att svänga in på Jens Baggesens Gade.
Om man orkar läsa ovan, finns det (som jag ser det) 3 platser där ett överfall är lämpligt att genomföra varav den mest lämpade torde vara den första - direkt efter stationen alternativt strax före motorvägstunneln. Vet inte om man kan köra bil på traktorleden, det kanske man kan om man vill, men jag tror inte att GM har gjort detta då det skulle skapa onödig uppmärksamhet.
Överfallet kan också ha skett i början av väg 265, där det inte finns någon bebyggelse i närheten. Denna plats tror jag är var hon överfölls förutsatt att det är öppet dygnet runt! Jag tror GM har fått syn på henne vid 7ELEVEN och förföljt henne i bil