2017-01-04, 02:36
Medlem
JefCostellos avatar
Sju kortfilmer om de sju dödssynderna. Sju regissörer, bl a Demy, Chabrol och Godard. Det är vad jag drar igång nu, vet dock inte om jag orkar se hela inatt. Taskig VHS-rip dessutom men den får duga. Les sept péchés capitaux (The Seven Deadly Sins, 1962) heter filmen.
Senast redigerad av JefCostello 2017-01-04 kl. 02:38.
Citera
2017-01-04, 06:34
Blir stranger than fiction 2006, en underbart fin film på många sätt. Med Will ferrel emma thompson dustin hoffman mfl
Citera
2017-01-04, 06:41
Medlem
enlevandemans avatar
Hur orkar folk se gamla filmer som är svart/vita? Finns ju inget tråkigare och mer depressivt att se på. Även äldre filmer med färger fast dålig kvalité är ju också avskyvärda.

Ska se lite av Jack Reacher, känner på mig att den kommer suga brutalt så kommer slå av inom 15 min om den inte fångat mitt intresse.
Citera
2017-01-04, 06:45
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Hur orkar folk se gamla filmer som är svart/vita? Finns ju inget tråkigare och mer depressivt att se på. Även äldre filmer med färger fast dålig kvalité är ju också avskyvärda.

Ska se lite av Jack Reacher, känner på mig att den kommer suga brutalt så kommer slå av inom 15 min om den inte fångat mitt intresse.

Finns ju ton med bra gamla filmer. 12 angry men sunset boulvevard psycho its a wonderful life metropolis casablanca för att nämna några. Även bra komedier chaplin bröderna marx buster keaton. Att säga filmer är dåliga bara pga de är gamla är ju naivt och trångsynt
Citera
2017-01-04, 06:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hyfsad frisk nu från förklylningen. Egentid hemma och är ledig.

http://www.imdb.com/title/tt3393786/
Citera
2017-01-04, 06:57
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Finns ju ton med bra gamla filmer. 12 angry men sunset boulvevard psycho its a wonderful life metropolis casablanca för att nämna några. Även bra komedier chaplin bröderna marx buster keaton. Att säga filmer är dåliga bara pga de är gamla är ju naivt och trångsynt

Psycho var hyfsad i svart och vitt, men den hade varit massor bättre i färg. Jag hatar avsaknad färg och förstår inte hur man orkar fortsätta se utan att somna. Färger väcker sinnet och det gör inte svart och vitt. Tror säkert filmen kan vara bra om det hade vart färg. Men nu blir det lite offtopic så om någon kan förklara för mig på ett bra sätt hur fan man kan se på skiten. Skriv i PM.

Ja, jag slutade se på Jack Reacher. Ska testa se The Accountant nu istället.
Citera
2017-01-04, 07:08
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Suck.. Vad är det att orka?

OnT: Ger mig på Nocturnal Animals (2016)
Citera
2017-01-04, 08:03
Blackmetal rekmommenderade When a Woman Ascends the Stairs så blir att se den nu. Får hoppas att den är värd sin tid
Citera
2017-01-04, 09:20
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Blackmetal rekmommenderade When a Woman Ascends the Stairs så blir att se den nu. Får hoppas att den är värd sin tid
Hoppas den passar in på vad du var ute efter. Är själv ett stort fan av den.
Citera
2017-01-04, 13:48
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Tänkte se Ai qing wan sui (1994). Tror den kan vara en av Tsais bästa, höga förhoppningar.
Gillade den väldigt mycket, sätter den nog som topp 2 efter The Hole ändå. Antagligen världens bästa regissör på unika scener innehållande frukt & grönt. Känner att hans tidigare filmer är bland hans bästa, Stray Dogs är undantaget av de jag sett.
Citera
2017-01-04, 15:32
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Gillade den väldigt mycket, sätter den nog som topp 2 efter The Hole ändå. Antagligen världens bästa regissör på unika scener innehållande frukt & grönt. Känner att hans tidigare filmer är bland hans bästa, Stray Dogs är undantaget av de jag sett.
Ett uttalande som är väldigt svårt att argumentera emot
https://www.youtube.com/watch?v=oDsfzPje-wI&

OnT: Fortsätter på 2016-spåret -> Elle (2016)
Citera
2017-01-04, 20:11
Medlem
Nu blir det Sympathy for Mr Vengeance, sen har jag avverkat denna trilogi. Fröken hämnd är min favorit av de två tidigare.

http://www.imdb.com/title/tt0310775/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in