2017-02-20, 19:24
Medlem
JefCostellos avatar
Lite nazism till kvällskaffet har ingen dött av. Utökar mitt lebensraum en aning med Der Untergang (2004). Große Erwartungen!
Citera
2017-02-20, 19:28
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Lite nazism till kvällskaffet har ingen dött av. Utökar mitt lebensraum en aning med Der Untergang (2004). Große Erwartungen!
Första gången? Njut!
Citera
2017-02-20, 19:54
Das Boot en film jag velat se länge, stora förväntningar så blir spännande
Citera
2017-02-20, 20:09
Medlem
Tänkte se Throne of Blood vilket blir andra Kurosawa jag ser. Jag känner att hans filmografi är en stor lucka hos mig.

http://www.imdb.com/title/tt0050613/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2017-02-20, 20:54
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Tänkte se Throne of Blood vilket blir andra Kurosawa jag ser. Jag känner att hans filmografi är en stor lucka hos mig.

http://www.imdb.com/title/tt0050613/?ref_=fn_al_tt_1

Många fina rullar du har framför dig.
Hoppas Macbeth-filmatisering går hem, en av mina favoriter av den långa japanen.
Citera
2017-02-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Många fina rullar du har framför dig.
Hoppas Macbeth-filmatisering går hem, en av mina favoriter av den långa japanen.

Den var helt klart bra, jag var förvånad över hur lite våld det var men det var å andra sidan det jag uppskattade mest med den. Jag ska helt klart se mer av honom men jag känner mig mer lockad av hans ickesamurai filmer och de är knepigare för mig att hitta så vi får se när det blir av men jag fick helt klart mersmak iaf!
Citera
2017-02-21, 07:05
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Hur ser du den och har du undertexter? Jag vill verkligen se den där men jag klarar inte av den där typen av engelska och har inte hittat någon fysisk utgåva eller tårent som har undertexter som är i synk.
Jag såg den utan undertext, har inte så stora problem med det men inte optimalt. Filmen i övrigt var den sämsta av Hitchcock av dom 18 st jag sett hittills.
Citera
2017-02-21, 14:03
Medlem
Hwals avatar
Blir en fin kväll ikväll, skall möta en gammal kollega för ett par öl klockan 19 och sedan så tar vi oss turen till Cinemateket för att se Stalker (1979). Aldrig sett den förut så det skall bli kul, det är också min första Tarkovsky och jag känner mig nästan lite nervös.
Senast redigerad av Hwal 2017-02-21 kl. 14:08.
Citera
2017-02-21, 14:41
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Blir en fin kväll ikväll, skall möta en gammal kollega för ett par öl klockan 19 och sedan så tar vi oss turen till Cinemateket för att se Stalker (1979). Aldrig sett den förut så det skall bli kul, det är också min första Tarkovsky och jag känner mig nästan lite nervös.
Låter som en helt perfekt kväll. Tror dessutom Stalker är en ganska bra introduktion till Tarkovsky.

OnT: Tänkte se The Dying Swan (1917)
Citera
2017-02-21, 14:51
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Låter som en helt perfekt kväll. Tror dessutom Stalker är en ganska bra introduktion till Tarkovsky.

OnT: Tänkte se The Dying Swan (1917)

Känns så här på förhand som ett väldigt bra val som första film efter att ha läst en del kommentarer osv på letterboxd/filmtipset. Hoppas på det bästa.
Citera
2017-02-21, 15:05
Medlem
Jag såg Mirror först, stort misstag då det antagligen är hans konstigaste film. Hade jag fått leva om mitt liv hade jag nog sett den sist. Alla övriga filmer utom Nostalgia kändes lite tama i jämförelse med den.
Citera
2017-02-21, 16:11
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Vad tyckte du om den? Jag känner att det antagligen är hans svagaste film men jag gillade den ändå. Fick inget riktigt grepp om karaktärerna på något djupare plan men Malick lyckas ändå alltid göra mig nöjd på något vänster.
Måste erkänna att jag aldrig såg klart hela filmen. Tänkte fortsätta ikväll om jag har tid. Kände ungefär som du. Svårt att få någonting ur den. Möjligtvis att Bardem's karaktär ger något intressant men Affleck hör verkligen inte hemma i en Malick film.

Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Hoppas att det blir en häftig upplevelse. Stalker är fortfarande bland det bästa jag sett och allt Tarkovsky bara växer i värde med tiden för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in