2017-01-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Du talar om fysikens lagar, ha! Titta på hur mycket av 9/11 som går emot fysikens lagar.
Jag låter tiden utvisa vem av oss som har rätt och fel. Orkar som sagt inte ödsla alltför mycket energi på sånt här.

Ok, den officiella versionen är vedertagen, du påstår att den inte stämmer, då ligger det på dig att bevisa vad som inte stämmer.... Många har påstått samma sak som du i drygt 15 år nu men ännu har ingen klarat att få fram ett enda hållbart bevis. Är inte det märkligt tycker du, när så många påstår sig se alla möjliga fel och tjoar om att de har massor med bevis...

Fysikens lagar och 9/11 har vi diskuterat massor med gånger i tråden, och inga konspirationstroende har lyckats bevisa sina påståenden att 9/11 skulle bryta mot fysikens lagar. Alltså tomma påståenden eller rena lögner....

Precis allt som skedde under 9/11 följde fysikens lagar till punkt och pricka, annars hade det ju varit nåt magiskt paranormalt. Finns inga märkligheter eller skumt alls, däremot häpnadsväckande stora kollapser etc.
Citera
2017-01-04, 12:23
Moderator
Ett antal inlägg som diskuterar orsaken bakom 911 och vilkas som är ansvariga är flyttade till en egen tråd där saken kan diskuteras utan att drunkna bland inlägg om tornens kollaps.

(FB) Vad låg bakom 911 och vilka var ansvariga? (utruten tråd)

/Moderator
Citera
2017-01-04, 13:18
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Att folk fortfarande tror på den Officiella 9/11 storyn är rätt märkligt.
---.
Man kanske kan säga att det är lika märkligt som att det finns olika politiska partier? ...eller att olika människor bor i olika länder, eller tillhör olika religioner? Med tanke på att både skilsmässor, självmord och intersexualitet förekommer så ofta som det gör så är det ju inte förvånande att människor tänker olika om de mest triviala saker här i livet, för att inte tala om de viktigare ämnena... (som t.ex. 9/11).

Konsten att begripa sig på dessa olikheter tar sig också lika många uttryck, varav ett sätt kan vara att dela upp "för" resp. "emot"sidorna i tre olika kontrahenter istället, "för", "mittemellan" och "emot", där det tredje perspektivet kan ges en mängd olika namn beroende av sammanhang...

Jag tror mer och mer på att oavsett vilka argument den ena sidan av en meningsskiljaktlighet har, så har den motstående sidan ett nästan lika starkt motargument, varför det alltid finns en svart sida som balanserar den vita...som i schack, där det bara finns en vinnare och en förlorare...(bortsett från remi)... konsten ligger IMO i att inse att det i nästan varje konflikt finns ett tredje alternativ som erbjuder en alternativ och konstruktiv position, och denna position intas antingen genom erkännande av misstag och felsteg eller genom lärande, erövrad insikt och förståelse...

Angående meningsskiljaktligheterna mellan "truthers" och "debunkers" så finns det alltså alltid ett tredje alternativ att tillgå, t.ex. genom att hänföra respektive grupps ståndpunkt i en viss fråga till antingen "tidig...", "sen..." eller "postkonventionell... medvetenhetsprofil", och därefter klarlägga sin egen uppfattning i frågan...

T.ex. så utgör ju den uppenbarligen i både stål och cement inbakade revolvern som återfanns i ruinerna efter WTC 6, och vilken nu finns att bese på New York Police Museum en 9/11detalj som går att se på åtminstone två sätt... antingen som ett bevis för den höga smälttemperaturen som kunde smälta stål eller som ett bevis för varför man inte bör lita på NYPD. Vad som är sant eller inte ang. revolverklumpen går väl knappast att ta reda på utan en helt ny 9/11undersökning...
Citera
2017-01-04, 13:18
Medlem
Vilka här har inte sett Loose2change? Den filmen är ju ett empiriskt bevis..

WTC Borde inte ha kollapsat såvida det inte fanns sprängmedel, ren fakta redan bevisat.
Det utfördes övningar i wtc veckor innan 9/11. Och gissa vem som var högsta chef över det här företaget som utförde "övningarna"? George Bush brorsa!

I building 7 brann det bara lite på en våning och sen kollapsade den, osannolikt utan sprängmedel. Det fanns utredningar och dokument i den byggnaden om Wall Street osv som folk ville ha bort.
En sprängmedelsexpert från Holland sa att det endast kan vara sprängmedel, och han dog sen i en "bilolycka", märkligt va?

I Pentagon finns det inga bevis att det var ett plan överhuvudtaget som kraschade i pentagon. Och speciellt inte en boeing 747(Eller vad det heter). I filmen som finns från bensinstation ser man itne bra men man ser ju tydligt att det inte är ett pasasgerarplan.

I Shankswille fanns det ju inte ens kroppar eller vrakdelar bara ett stort hål!!
Citera
2017-01-04, 13:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland

...[ Helt ok text borttagen ]....

T.ex. så utgör ju den uppenbarligen i både stål och cement inbakade revolvern som återfanns i ruinerna efter WTC 6, och vilken nu finns att bese på New York Police Museum en 9/11detalj som går att se på åtminstone två sätt... antingen som ett bevis för den höga smälttemperaturen som kunde smälta stål eller som ett bevis för varför man inte bör lita på NYPD. Vad som är sant eller inte ang. revolverklumpen går väl knappast att ta reda på utan en helt ny 9/11undersökning...

NYPD har inte påstått att den var innesluten i smält stål - det står tydligt på skylten du länkar att den är innesluten i betong. Iofs står det även att betongen skulle blivit så het så den smält som lava vilket förstås inte är möjligt eftersom då skulle pistolen också ha smält...
Citera
2017-01-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Vilka här har inte sett Loose2change? Den filmen är ju ett empiriskt bevis..

WTC Borde inte ha kollapsat såvida det inte fanns sprängmedel, ren fakta redan bevisat.
Det utfördes övningar i wtc veckor innan 9/11. Och gissa vem som var högsta chef över det här företaget som utförde "övningarna"? George Bush brorsa!

I building 7 brann det bara lite på en våning och sen kollapsade den, osannolikt utan sprängmedel. Det fanns utredningar och dokument i den byggnaden om Wall Street osv som folk ville ha bort.
En sprängmedelsexpert från Holland sa att det endast kan vara sprängmedel, och han dog sen i en "bilolycka", märkligt va?

I Pentagon finns det inga bevis att det var ett plan överhuvudtaget som kraschade i pentagon. Och speciellt inte en boeing 747(Eller vad det heter). I filmen som finns från bensinstation ser man itne bra men man ser ju tydligt att det inte är ett pasasgerarplan.

I Shankswille fanns det ju inte ens kroppar eller vrakdelar bara ett stort hål!!

Oj.... det var länge sedan någon thruther var så korkad att de vågade dra upp Loose Change igen, oavsett version...

Så vad har du för diagnos som trots att LC redan sen dag ett avslöjats vara knökfylld med lögner faktafel galna felaktiga slutsatser och undanhållande av kända fakta och bevis....? Hur har du kunnat missa allt detta...?

Alla dina påståenden ovan är galet fel, men det blir såklart så när du okritiskt sväljer påståendena på konspirationssidorna, utan att kolla upp fakta först....

Nej, det brann inte bara lite på en våning i sjuan, hur helvetes muppkorkad är du? Det finns ju för fan massor av bilder där man klart o tydligt ser att det brinner på mycket mer än på bara en våning, är du blind...?

I Pentagon hittade man massor med vrakdelar av flygplanet, och lämningar efter människorna på planet, finns ju gott om bilder på detta. Och hur fan kan många thruthers gapa om att det skulle vara fel motor man hittade i Pentagon om det enligt dig inte fanns några bevis som helst på att ett plan störtat där....? Ni konspirationstroende är ju så korkade att ni inte ens klarar att vara eniga i ert eget gäng, utan ni svamlar t o m emot er själva hela tiden...

I Shanksville hittade man både kroppar och gott om vrakdelar, samt motorerna, så ännu en lögn från dig.

Vad är det som gör att konspirationstroende tokstollar kan missa eller ignorera all seriös och kontrollerbar info som bevisar att påståendena på konspirationssidorna är bluff båg och lögner....?

Att som du sitta och bräka om att det bara brann lite på en våning o sjuan, när det finns ett gäng bilder som visar att det brinner på många fler våningar, är ju som att du skriver IDIOT med tusch i din egen panna....
Citera
2017-01-04, 14:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej det är det verkligen inte - tvärtom har ingen kunnat bevisa att något som helst sprängmedel vare sig förekom eller behövde förekomma.

Citat:
Nej det gjorde det inte - åtminstone inte med George Bush brorsa - antar att du menar Marwin Bush?...
Marwin Bush satt i styrelsen i Securacom/Stratasec som hade ansvar för säkerheten i WTC fram till 1998 då man förlorade kontraktet till EJ Electric. Marwin Bush avgick dessutom ur styrelsen och sålde sina aktier ett år innan 9-11.
Han hade inte ett skit med någon övning att göra..

Citat:
I building 7 brann det bara lite på en våning och sen kollapsade den, osannolikt utan sprängmedel. Det fanns utredningar och dokument i den byggnaden om Wall Street osv som folk ville ha bort. En sprängmedelsexpert från Holland sa att det endast kan vara sprängmedel, och han dog sen i en "bilolycka", märkligt va?
Vilken våning var det - bara så jag vet vilka andra våningar vi kan visa bilder på?

Citat:
Jo det finns gott om både vrakrester och likdelar - t.o.m. människor som ännu satt sönderbrända fastspända i flygplansstolar... Däremot går det nästan inte att se ett skit på övervakningsfilmen - och det går verkligen inte att avgöra att det inte skulle varit ett passagerarplan..

Citat:
Fel igen - man hittade bland annat 1500 kroppsdelar och alla passagerare identifierades trots att fynden endast totalt motsvarade ca 8 % av deras kroppar.
Man hittade även bland annat den svarta lådan (båda datalådan och den separata röstinspelningslådan)
Citera
2017-01-04, 14:12
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
NYPD har inte påstått att den var innesluten i smält stål - det står tydligt på skylten du länkar att den är innesluten i betong. Iofs står det även att betongen skulle blivit så het så den smält som lava vilket förstås inte är möjligt eftersom då skulle pistolen också ha smält...
Tittar man på ett av föremålen så ser det ju definitivt ut som resterna av en smält pistol/revolver... pipan är kvar men handtaget borta...
Citera
2017-01-04, 14:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tittar man på ett av föremålen så ser det ju definitivt ut som resterna av en smält pistol/revolver... pipan är kvar men handtaget borta...

Kan väl lika väl vara sönderslagen? Vad får dig att att dra slutsatsen att den skulle ha smält?

Nu vet ju både du och jag att även jag är anhängare av den teoretiska möjligheten att mycket höga temperaturer kan ha uppstått då exempelvis aluminium smält och kommit kontakt med gips, vatten etc - men jag ser verkligen inte att det skulle behövts för denna pistols öde...
Citera
2017-01-04, 14:48
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Kan väl lika väl vara sönderslagen? Vad får dig att att dra slutsatsen att den skulle ha smält?

Nu vet ju både du och jag att även jag är anhängare av den teoretiska möjligheten att mycket höga temperaturer kan ha uppstått då exempelvis aluminium smält och kommit kontakt med gips, vatten etc - men jag ser verkligen inte att det skulle behövts för denna pistols öde...
Ang. just detta WTC 6fynd så går det helt enkelt inte att ha någon välgrundad åsikt utan en riktig undersökning så jag har följaktligen inte dragit några slutsatser än vad gäller den, men att du skulle vara anhängare av att några "höga temperaturer" uppstått vid WTC har jag inga belägg för... vanligt aluminium smälter ju vid 660 grader medan flygplansaluminiumlegering 2024 smälter vid 500 grader... vanliga kontorsbränder kan ju uppnå högre temperaturer än det...

Eller menar du att du äntligen har blivit anhängare av tanken att temperaturen vid WTC på vissa ställen kunde ha uppgått till 1500 grader C.???
Senast redigerad av studentroland 2017-01-04 kl. 15:09.
Citera
2017-01-04, 15:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ang. just detta WTC 6fynd så går det helt enkelt inte att ha någon välgrundad åsikt utan en riktig undersökning så jag har följaktligen inte dragit några slutsatser än vad gäller den, men att du skulle vara anhängare av att några "höga temperaturer" uppstått vid WTC har jag inga belägg för... vanligt aluminium smälter ju vid 660 grader medan flygplansaluminiumlegering 2024 smälter vid 500 grader... vanliga kontorsbränder kan ju uppnå högre temperaturer än det...

Eller menar du att du äntligen har blivit anhängare av tanken att temperaturen vid WTC på vissa ställen kunde ha uppgått till 1500 grader C.???

Jag har under flera år skrivit här i trådarna att aluminium kan reagera med exempelvis gips eller rost och bilda oerhört intensiva explosionsartade reaktioner på klart över 1000 grader, samt att aluminium kan reagera med vatten och bilda knallgas. Jag trodde du visste att jag skrivit det men då vet du nu om inte annat.

För övrigt är 2024 bara en av många aluminiumlegeringar som används i flygplan - den vanligaste legeringen som avses med flygplansaluminium tror jag är 7000-serien, främst 7075. Men det spelar mindre roll och det kanske du redan visste.
Citera
2017-01-04, 16:39
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Jag har under flera år skrivit här i trådarna att aluminium kan reagera med exempelvis gips eller rost och bilda oerhört intensiva explosionsartade reaktioner på klart över 1000 grader, samt att aluminium kan reagera med vatten och bilda knallgas. Jag trodde du visste att jag skrivit det men då vet du nu om inte annat.

För övrigt är 2024 bara en av många aluminiumlegeringar som används i flygplan - den vanligaste legeringen som avses med flygplansaluminium tror jag är 7000-serien, främst 7075. Men det spelar mindre roll och det kanske du redan visste.
Att du skrivit att smält flygplansaluminium (t.ex. leg. 7075, smältpnkt 480 C.) kunnat reagera med betong och rost i byggnaden har jag uppmärksammat, t.ex. här, men att du någonsin ifrågasatt de energimängder som krävdes för att pulverisera tornen har jag inte förstått (än?)... det krävdes t.ex. 10 gånger mer energi för att pulverisera betongen i tornen än vad kollapsen i sig kunde åstadkomma...

... inte heller har jag uppmärksammat någon hänvisning till de flagor av sprängmedel som hittats i dammet från 9/11... aluminiumet som förekom i de flagorna är ju av en helt annan kvalitet än vanligt smält flygplansaluminium t.ex., vilket noggrant förklaras och visas med bilder här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in