2017-01-04, 07:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hur säkra är man Emelie försvann just utanför stationen? fanns de områden mellan stationen och huset där hon aldrig dök upp?

kan ju också spontant gått en omväg för hon kände för det.

Ja, alltså hon försvann strax utanför stationen iså mening att det är då man sist hör av henne med vad som kan vara en fickrigning med meddelandet till en av väninnorna som precis åkt iväg med taxin. Men hon kan blivit överfallen eller gått in i en bil om någon hon kände lite erbjöd lift i princip var som helst mellan stationen och hemmet.

Vännerna har uppget att de brukar gå igenom en park som ska ligga intill ett koloniområde. Man antar att hon går samma väg som hon brukar, även om man kanske eljest tänker att man borde undvika parken om det är folktomt men om det börjar ljusna kanske den inte upplevs som en hotfull plats?

Det finns dels ett grönområde nedanför Stora baeltvej, på ena sidan ligger en skola vad det ser ut, sedan finns ju golfklubben med större grönområde nedanför Tårnbergsvej och Lidl, som Keith Richards är inne på att hon skulle gått.
Citera
2017-01-04, 08:18
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Hittar inte tråd i flashback men här kan vara det andra offret som föregående syftade på:
http://www.bt.dk/krimi/mor-til-draebte-vivi-jeg-frygter-emilies-morder-er-den-samme
Citat:
I 2008 forsvandt den 31-årige Vivi Kristiansen, efter hun først havde været i byen med nogle venner og derefter var endt til en privatfest lidt uden for Ringsted på Midtsjælland. På et tidspunkt forlod hun festen i tidsrummet mellem klokken 21 og midnat, og siden var hun ligesom Emilie forsvundet sporløst.
Vivi blev hittad mördad, och där finns en referens till ännu ett ouppklarat mord.
Citat:
En dobbelt kvindemorder kan vise sig at gå frit omkring. Søndag blev liget af Vivi Inger Kristiansen fundet gravet ned i et skovområde ved Ringsted. For 12 år siden blev der i samme område begået et kvindemord, der stadig er uopklaret. Er det den samme morder, der står bag?
http://www.bt.dk/krimi/blev-alice-og-vivi-myrdet-af-den-samme-7
Citera
2017-01-04, 13:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Vännerna har uppget att de brukar gå igenom en park som ska ligga intill ett koloniområde. Man antar att hon går samma väg som hon brukar, även om man kanske eljest tänker att man borde undvika parken om det är folktomt men om det börjar ljusna kanske den inte upplevs som en hotfull plats?

Det talar för att vännerna bor åt samma håll som offret, varför åkte inte EM taxi tillsammans med vännerna, eller varför slog inte vännerna följe med EM?
Citera
2017-01-04, 14:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det talar för att vännerna bor åt samma håll som offret, varför åkte inte EM taxi tillsammans med vännerna, eller varför slog inte vännerna följe med EM?

Det är inte ovanligt att vänner besöker varandra.
Citera
2017-01-04, 14:05
Medlem
Vilken adress bodde EM på? Jag har missat detta, någon som vet?
Citera
2017-01-04, 14:11
Medlem
Troians avatar
Citat:

För att EM ville ta en promenad, och hennes vänner ville åka taxi.
Citera
2017-01-04, 14:43
Medlem
ArseneLupins avatar
En av väninnorna sista natten, och som säger sig vara Emilies bästa vän, skriver på ask.fm. Några utvalda poster i kronologisk ordning:
Citat:
Havde hun en kæreste? Sorry jeg spørg 🙂
Nej hun havde ikke en kæreste

Bare lige et spørgsmål - var Emilie fuld den nat hun forsvandt? Håber af hele mit hjerte at hun bliver fundet i live. <3
Emilie havde drukket tidligere på aftenen, men hun var ikke fuld nej. Mange tak

Men var der ikke noget med, at hun opladede sin mobil i toget?? Hvordan kan den så gå ud igen kort tid efter?
Det er begrænset hvor meget strøm man kan nå at få på på under 8 minutter og Emilies mobil går nogengange ud på 14 procent og sådan

Var hun ligeglad med selv at skulle gå alene? :/
Emilie ville selv gå alene. Hun nægtede at gå med os andre ind i taxaen fordi hun havde brug for at gå selv, og ingen af os så det som et problem, da vi alle tre kunne finde på det. Og vi har gjort det mange gange før
http://ask.fm/sarahmidling

Hon skrev inget mellan försvinnandet och 19 juli.
Citera
2017-01-04, 15:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
En av väninnorna sista natten, och som säger sig vara Emilies bästa vän, skriver på ask.fm. Några utvalda poster i kronologisk ordning:

http://ask.fm/sarahmidling

Hon skrev inget mellan försvinnandet och 19 juli.

Bra grävt!

Också intressant:

Citat:
Snakkede/skrev du med hende efter I havde "forladt" hinanden? Eller hvordan var den sidste samtale i mellem jer..
Emilie skrev en besked til mig få minutter efter vi skiltes. Jeg forsøgte at svare ét minut efter og min besked blev ikke leveret
Citera
2017-01-04, 15:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bra grävt!

Också intressant:

Ja, verkligen!

Med tanke på att google maps säger att det tar 12 minuter att gå mellan stationen och Lidl(Motalavej)(Ungefär där en vit skåpbil syntes stå med lyktorna på), så kan det vara så att EM inte hann så långt. Vi vet dock inte vad väninnan menar med få minuter, men jag kan tänka mig att taxiresan inte varade längre än tolv minuter. Således kan EM ha stött på sin baneman vid stationen eller mellan stationen och Lidl.

Eftersom att GM sannolikt var bilburen och gångvägen mellan stationen och Lidl inte är avsedd för bilar så lutar det åt att något hände vid stationen, det är min spontana slutsats.
Citera
2017-01-04, 15:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja, verkligen!

Med tanke på att google maps säger att det tar 12 minuter att gå mellan stationen och Lidl(Motalavej)(Ungefär där en vit skåpbil syntes stå med lyktorna på), så kan det vara så att EM inte hann så långt. Vi vet dock inte vad väninnan menar med få minuter, men jag kan tänka mig att taxiresan inte varade längre än tolv minuter. Således kan EM ha stött på sin baneman vid stationen eller mellan stationen och Lidl.

Eftersom att GM sannolikt var bilburen och gångvägen mellan stationen och Lidl inte är avsedd för bilar så lutar det åt att något hände vid stationen, det är min spontana slutsats.

Med reservation för:

1. ”min besked blev ikke leveret” betyder ”inte lästes”.

2. Batteriet tog slut.

Men jag tror nog att det betyder just ”icke levererat”, och om det stämmer att batteriet var uppe i ≈10-15 procent så borde det åtminstone räckt i de ≈tolv minuter som taxiresan tar.

Ja, det hände nog nära stationen.
Citera
2017-01-04, 15:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med reservation för:

1. ”min besked blev ikke leveret” betyder ”inte lästes”.

2. Batteriet tog slut.

Men jag tror nog att det betyder just ”icke levererat”, och om det stämmer att batteriet var uppe i ≈10-15 procent så borde det åtminstone räckt i de ≈tolv minuter som taxiresan tar.

Ja, det hände nog nära stationen.

Som sagt, om det till exempel var en iPhone 4 så kan tio-femto procent gå till noll på ett ögonblick, särskilt om det spelas musik eller annat som förbrukar elen. Har för mig att det är ett känt fel på nämnd mobiltelefon att procenten inte stämmer, men ska låta det vara osagt kanske.

Ikke leveret betyder --> Inte levererat. Kan tolkas som --> Inte läst, men också som, --> sändes inte iväg, alt. mottogs inte i mottagarens mobil. Hur som helst så lästes det inte.
Citera
2017-01-04, 15:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Som sagt, om det till exempel var en iPhone 4 så kan tio-femto procent gå till noll på ett ögonblick, särskilt om det spelas musik eller annat som förbrukar elen. Har för mig att det är ett känt fel på nämnd mobiltelefon att procenten inte stämmer, men ska låta det vara osagt kanske.

Ikke leveret betyder --> Inte levererat. Kan tolkas som --> Inte läst, men också som, --> sändes inte iväg, alt. mottogs inte i mottagarens mobil. Hur som helst så lästes det inte.

Börjar batteriet bli dåligt så kan det sista laddas ut extremt fort, särskilt vissa program verkar dra mycket. Det gäller nog alla mobiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in