2017-01-03, 07:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tack för länken!

GM kan ha varit utan fordon, sett EM/gått efter henne, dragit in henne en bit från vägen och begått övergrepp och mord. Sedan gömt kroppen provisoriskt för att kunna hämta sitt fordon, lastat in kroppen och begett sig till dumpningsplatsen.

Nja, däremot tror jag han exempelvis kan ha sett henne gå in ensam i exempelvis grönområde och genskjutit henne och att han då ställt ifrån sig bilen, men att han ändå haft den ställd i närheten.
Citera
2017-01-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, däremot tror jag han exempelvis kan ha sett henne gå in ensam i exempelvis grönområde och genskjutit henne och att han då ställt ifrån sig bilen, men att han ändå haft den ställd i närheten.

Ja, jag tror att GM kan ha gjort så som du beskriver, och då avslutades EM's liv i samband med våldtäkt. Eller att GM förde henne in i ett fordon under hot eller med våld med turen att ingen såg. Vet inte vilket som är troligast, att GM begår brottet utomhus eller i ett fordon.
Citera
2017-01-03, 15:15
Medlem
Polisen har fått massor av hjälp av allmänheten i jakten på den som mördade 17-åriga Emilie Meng från Korsør.
Citat:
– Folk berättar om sådant som de har sett, om händelser, personer eller fordon de har observerat eller som de tror kan ha med detta att göra.
Vi har fått in en bra bit över 200 tips, säger spaningsledaren Søren Ravn till Ekstrabladet.

– Mycket kan vi rätt snabbt sortera bort men resten måste vi ju gå igenom och utreda.
Trots flödet av tips har polisen inget nytt att meddela om hur brottsutredningen framskrider. Inte ens den troliga dödsorsaken har utredarna offentliggjort.
Emilies familj har ännu inte fått hem dotterns kropp och har därför inte haft möjlighet att börja förbereda begravningen.
En av anledningarna är att 17-åringen antas ha legat över fem månader i vatten innan hon hittades. I det läget återstår väldigt lite av kroppen vilket försvårar och fördröjer rättsmedicinarnas arbete.

– Vi har sagt hela tiden att det märks på kroppen att hon har legat död länge, säger Søren Ravn till Ekstrabladet.
– Därför kommer också undersökningen att ta lång tid. Men i den här sortens fall arbetar ju inte tiden direkt till vår fördel.
Utredningsledaren vill inte säga hur det går med genomgången av de cirka 200 telefonnummer som polisen tidigare sagt kan vara intressanta i förundersökningen...

http://www.expressen.se/kvallsposten/over-200-tips-om-mordet-pa-emilie-17/
http://ekstrabladet.dk/112/her-er-politiets-opfordring-i-emilie-sagen/6474657
Citera
2017-01-03, 15:21
Medlem
Jag vet att detta tagits upp tidigare i tråden, men vill ändock spinna vidare på tanken om att den enda yrkeschauffören som vi vet har sett EM vid Korsör Stn. är taxichauffören. Han om någon hittar i området kring Korsör. Han känner säkert också till avfarten vid Broby - nära där kroppen hittades.

I en artikel idag (någon som kan länka åt mig?) finns uppgifter om att polisen nu går igenom mobiler som befunnit sig vid Korsör Stn samt vid Broby under tiden för EM's försvinnande. Taxichauffören var väl medveten om att EM gick ensam.

Nu är jag övertygad om att polisen redan kollat upp honom i ett tidigt skede, men nu när vi vet var kroppen fanns så kanske hans mobil dyker upp vid Broby? Kanske är det så enkelt?

Edit; Kan ju vara en annan taxichaufför som också sett EM skiljas från sina vänner (taxistolpe?)
Senast redigerad av KSP 2017-01-03 kl. 15:23.
Citera
2017-01-03, 16:49
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
...

Nu är jag övertygad om att polisen redan kollat upp honom i ett tidigt skede, men nu när vi vet var kroppen fanns så kanske hans mobil dyker upp vid Broby [Borup]? Kanske är det så enkelt?

Edit; Kan ju vara en annan taxichaufför som också sett EM skiljas från sina vänner (taxistolpe?)

Ja, han ska vara kollad.

Tjejgänget ringde tydligen efter taxin, kanske under tågresan.

Kan väl finnas någon enstaka förare på vänt en helgnatt någonstans i en sådan småstad? Han borde vara identifierad isf.

Hur stor är parkeringsplatsen vid stationen? Är det fri parkering?
Citera
2017-01-03, 16:59
Medlem
konstits avatar
Jag har tappat tråden lite, men ju mer jag ser på terrängen känns uppgifterna om att hon ev. setts vid en rondell i Korsör som osannolikt. Det är sommar, om inte varmt i alla fall ljummet, ljust eller i alla fall inte mörkt... Jag har svårt att se hur hon kan försvinna på sydsidan av motorvägen då där finnes mycken bebyggelse. Även i ett industriområde vill där vara aktivitet vid 4-tiden, och i bostadsområdena vill många ha öppet fönster om natten.

Alltså, om det var en för Emilie okänd gärningsman ville någon hört ett skrik eller två om det skedde söder om motorvägen, eller så har hon "försvunnit" söder om motorvägen, då hjälpt av någon hon känns, eller i alla fall uppfattat som en bekantskap.

En av vägarna från stationen ned mot själva byn ligger något avsides och en mindre skog döljer där vägen från bostadsområdet väster om... Om hon gick där, vilket inte är osannolikt (ungefär lika långt, men kan möjligen kännas som kortare) gissar jag att någon erbjudit lift och resten är som korvspad, försatt att hon bragtes om livet samma morgon, och att hon slängdes i sjön kort efter... Det är alltså längs med vägen mellan de öppna fälts och den lilla skogen man skall leta spår, kanske hennes mobil ligger där i ett dike ?
Citera
2017-01-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag har tappat tråden lite, men ju mer jag ser på terrängen känns uppgifterna om att hon ev. setts vid en rondell i Korsör som osannolikt. Det är sommar, om inte varmt i alla fall ljummet, ljust eller i alla fall inte mörkt... Jag har svårt att se hur hon kan försvinna på sydsidan av motorvägen då där finnes mycken bebyggelse. Även i ett industriområde vill där vara aktivitet vid 4-tiden, och i bostadsområdena vill många ha öppet fönster om natten.

Alltså, om det var en för Emilie okänd gärningsman ville någon hört ett skrik eller två om det skedde söder om motorvägen, eller så har hon "försvunnit" söder om motorvägen, då hjälpt av någon hon känns, eller i alla fall uppfattat som en bekantskap.

En av vägarna från stationen ned mot själva byn ligger något avsides och en mindre skog döljer där vägen från bostadsområdet väster om... Om hon gick där, vilket inte är osannolikt (ungefär lika långt, men kan möjligen kännas som kortare) gissar jag att någon erbjudit lift och resten är som korvspad, försatt att hon bragtes om livet samma morgon, och att hon slängdes i sjön kort efter... Det är alltså längs med vägen mellan de öppna fälts och den lilla skogen man skall leta spår, kanske hennes mobil ligger där i ett dike ?

EM kan ha gjort ljud ifrån sig eller så hann hon inte skrika alternativt hotades med exempelvis en kniv för att hon skulle hålla tyst.
Citera
2017-01-03, 17:41
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
EM kan ha gjort ljud ifrån sig eller så hann hon inte skrika alternativt hotades med exempelvis en kniv för att hon skulle hålla tyst.
Ja, jag kan tänka mig att GM varit snabb och att överfallet skett tillräckligt långt från människor för att någon skulle ha hört något. (Dvs inte på stan eller nära bostadshus - men kanske vid motorvägen.)
Citera
2017-01-03, 18:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ja, jag kan tänka mig att GM varit snabb och att överfallet skett tillräckligt långt från människor för att någon skulle ha hört något. (Dvs inte på stan eller nära bostadshus - men kanske vid motorvägen.)

Går hon med hörlurar och lyssnar på musik kanske hon dessutom blir nedslagen innan hon hinner uppfatta att någon kommer upp intill henne. Fast jag har lite svårt att föreställa mig att det skett nära stationen, syns det inte för bra från vägen då? Jag lutar mer åt att det skett vid parken då (om det avses med skogsområdet).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-03 kl. 18:43.
Citera
2017-01-03, 18:57
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Går hon med hörlurar och lyssnar på musik kanske hon dessutom blir nedslagen innan hon hinner uppfatta att någon kommer upp intill henne. Fast jag har lite svårt att föreställa mig att det skett nära stationen, syns det inte för bra från vägen då? Jag lutar mer åt att det skett vid parken då (om det avses med skogsområdet).
Japp, hörlurarna hjälper ju GM att gå snabbare tillväga.

Om överfallet skedde nära E20, så kan bruset från denna ha överröstat hennes eventuella skrik. Men annars skulle hon kunna ha tagit den större, raka vägen öster om Lidl, för att slippa gå in i Motala-ghettot, och kring den borde det ha varit tämligen tomt på folk så dags.
Senast redigerad av KeithRichards 2017-01-03 kl. 19:00.
Citera
2017-01-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Finns det en flashback-tråd om det fallet?

Hittar inte tråd i flashback men här kan vara det andra offret som föregående syftade på:
http://www.bt.dk/krimi/mor-til-draebte-vivi-jeg-frygter-emilies-morder-er-den-samme
Citera
2017-01-04, 04:45
Medlem
Hunden007s avatar
hur säkra är man Emelie försvann just utanför stationen? fanns de områden mellan stationen och huset där hon aldrig dök upp?

kan ju också spontant gått en omväg för hon kände för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in