Citat:
Ursprungligen postat av
T.H.F.C.
"I början uppstod en del bråk, eftersom många av barnen var vana vid att lösa konflikter på det sättet.
- Vi pratade mycket om att i Sverige löser vi konflikter genom att tala med varandra, inte genom att slåss. Vi fick också lära dem att gå på toaletten. De hade aldrig sett en toalett innan. De visste inte hur man gjorde när man satt ner."
Vana vid att lösa konflikter genom att slåss. Vilken enorm tillgång för Sverige att få hit dessa underbara barn! Så duktigt av personalen att lära dem att gå på toaletten.
Männen på fotot ser alla tre ut att vara minst 20 år gamla.