Citat:
Ursprungligen postat av
sylvia.borin
"I början uppstod en del bråk, eftersom många av barnen var vana vid att lösa konflikter på det sättet.
- Vi pratade mycket om att i Sverige löser vi konflikter genom att tala med varandra, inte genom att slåss.
Sven-Olle Olssons anförande i Sjöbo kommunfullmäktige för snart 35 år sedan ekar i bakgrunden
"Vad får er att tro att människor från våldskulturer plötsligt skulle börja lösa konflikter genom att tala med varandra så fort de kommer hit?"