2017-01-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tror inte heller på kniv. Av polisens varningar och offrens skador att döma var det en Jason Vorhees som dom jagade i skogarna.

En hötjuga. Machete. Värja. Spjut.

Eller en helt vanlig vedyxa.

Om mördaren inte hörs under larmsamtalet då huggen/sticken faller får jag inte ihop att han skurit sig själv illa.
Om om det är en kniv utan parerskydd, var får han tag i en förskärare om han står i dörren?

Det kanske inte är kniv, med tanke på polisens varningar. Men om jag minns rätt så har polisen sagt att redan vid första åsynen fick de uppfattningen om att det är ett, attans! Nu hittar jag inte ordet..... Hur som, GM kan ha gjort offren illa tilltygade med en kniv, gått loss rejält Är då mördaren på fri fot är det väl inte konstigt om polisen varnar med tanke på andra människor som fanns på plats samt omgivning?

EDIT: en adrenalinstinn mördare som inte kände att han blev skadad, därav tystnad från mördaren?
Senast redigerad av helsan 2017-01-03 kl. 23:44.
Citera
2017-01-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vet inte om detta egentligen är så intressant för tråden men har du någon möjlighet att fråga henne så vi får klarhet och slipper undra?

Om det inte är så intressant för tråden, vad är det intressant för? Jag har inte läst riktigt allt i tråden, vad är intressant med vart hon jobbar?
Senast redigerad av helsan 2017-01-03 kl. 23:52.
Citera
2017-01-03, 23:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Precis, även köksknivar. På länken jag gav ovan så finns ett exempel på ett fall som känns relevant:

"A case history involving serial murderer William Macdonald, the "Sydney Mutilator" of Australia, describes wounds to Macdonald. "He cut his own hand badly, and had to go to a hospital to have it stitched, claiming he had cut himself on a breadknife."

Ja många köksknivar har en kant på baksudan av eggen som förhindrar att man slinter fram med den hand man håller kniveb förutom att handtaget är lätt format, men inte alla typer av 🔪. En typ som den på bilden slinter man väl inte lätt med.
Citera
2017-01-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobusTrott
1. Polisen misstänker kniv, så varför spekulera om värja etc? http://www.expressen.se/nyheter/hammare-tros-inte-vara-mordvapnet/

2. Var har du läst att mördaren inte hörs? Åklagaren sa att han uppfattar att mördaren inte säger något. Men han kan ju ha hörts.
http://www.aftonbladet.se/a/z2mJv/mordade-mannens-larmsamtal-det-ar-en-man-har-som-sager-att-han-tappa

3. Behöver ju inte vara förskärare. De flesta fällknivar är väl utan parerskydd t.ex, och hade han med sig mordvapnet så känns någon slags fällkniv högst rimlig.

Töms man på blod på 10-15 minuter av knivhugg från en fällkniv och är det svårt att identifiera en. Tja. Det kanske tyder på en ganska lång och kraftig kniv i så fall.
Citera
2017-01-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Om det inte är så intressant för tråden, vad är det intressant för? Jag har inte läst riktigt allt i tråden, vad är intressant med vart hon jobbar?

Om hon exempelvis har någon koppling till SP, exemoelvis om hon skulle jobbat på psykiatriavdelningen?
Citera
2017-01-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om hon exempelvis har någon koppling till SP, exemoelvis om hon skulle jobbat på psykiatriavdelningen?

Ursäkta, vilken dam är det det gäller nu? Jag uppfattar det som att fuckblash fråga gällde grannfrun, är det korrekt?
Citera
2017-01-04, 00:01
Medlem
Citat:
Töms man på blod på 10-15 minuter av knivhugg från en fällkniv och är det svårt att identifiera en. Tja. Det kanske tyder på en ganska lång och kraftig kniv i så fall.

Nja, jag har en fällkniv som är avsedd för camping, den har visserligen inte särskilt brett blad utan mer avpassat för att filea fisk tror jag men längden är som en mindre förskärare. Men det skulle kunna vara fråga om en matt/takläggarkniv, där man skjuter ut knivbladet från skaftet.

Men hugger man på rätt ställe behövs väl inte stor kniv.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-04 kl. 00:04.
Citera
2017-01-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursäkta, vilken dam är det det gäller nu? Jag uppfattar det som att fuckblash fråga gällde grannfrun, är det korrekt?

Jo. Men intresset antar jag har att göra med om hon jobbar med något som kan kopplas till SP.
Citera
2017-01-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo. Men intresset antar jag har att göra med om hon jobbar med något som kan kopplas till SP.

Men om SP och grannfrun har en koppling, varför mördas den andra grannfrun då?
Citera
2017-01-04, 00:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Hugger du aggressivt upprepade gånger mot hals och huvud så kan du åsamka både och. Behövs ingen större kniv heller.
Citera
2017-01-04, 00:15
Medlem
Citat:
Men om SP och grannfrun har en koppling, varför mördas den andra grannfrun då?

Ingen aning. Han kanske inte hade initialt syfte att döda någon. Men jag antar att de som undrar över var KLs fru arbetar funderar över någon koppling som gjort att han ens begett sig dit.
Citera
2017-01-04, 00:17
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Jag har inte en susning och ärligt talat så bryr jag mig inte heller men eftersom att det togs upp och att någon, du t.ex., kan finna det intressant så är det ju bra om det kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in