2017-01-03, 21:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den som använder en sax eller något som skadar på avstånd skadar inte sig själv. Det gör någon som använder en kniv utan parerstång.

Ett lieblad? På en av bilderna från vad jag uppfattar som BOs bostad fotas baksidan av vad jag förstår som en gäststuga eller bastu med själva boningshuset i bakgrunden (timrade hus med röda vindskivor) på väggen på uthuset/bastun hänger något redskap som ser ut som en gammal lie.
Citera
2017-01-03, 21:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ett lieblad? På en av bilderna från vad jag uppfattar som BOs bostad fotas baksidan av vad jag förstår som en gäststuga eller bastu med själva boningshuset i bakgrunden (timrade hus med röda vindskivor) på väggen på uthuset/bastun hänger något redskap som ser ut som en gammal lie.
Iofs, men det är långsökt. Om SP utförde morden och gjorde illa sig själv så mycket att han måste opereras använde han sannolikt en kniv utan parerstång.
Citera
2017-01-03, 21:50
Medlem
Skrivs mycket om jakt, kan det vara ett motiv ?
Jaktmark,osams, sp uppfattat något hemifrån om att kl inte vill ha dem jagande på hans mark?
Bara rena spekulationer ,men någon slags koppling ska ju enligt åk finnas
Citera
2017-01-03, 21:52
Medlem
Citat:
Den som använder en sax eller något som skadar på avstånd skadar inte sig själv. Det gör någon som använder en kniv utan parerstång.
NU tänkte jag, att om han stod nära inpå sina offer så borde mördaren få offrens blod på sig själv.
Något sådant har inte rapporterats i media. Det har inte heller sagts att bevis från offren finns
på hans egna kläder. Han kan ha haft mera kläder i sin stora väska, och kan ha bytt till nya fräscha kläder. Men var finns då de gamla ?
Bevisen -han fanns i byn- bevisligen. Teknisk bevisning.Vittnen.Telefon.
Det finns skoavtryck och fingeravtryck i stugan. Blod från mördaren.
Blodspår som leder från stugan.
Man har inte hittat offrets blod på mördarens kläder- eller?
Citera
2017-01-03, 21:53
Medlem
Citat:
Iofs, men det är långsökt. Om SP utförde morden och gjorde illa sig själv så mycket att han måste opereras använde han sannolikt en kniv utan parerstång.

Ja. Om han inte gjort illa sig på annat sätt, att skadan inte inträffat vid mordet. Håller han i ett lieblad utan skaftet, ungefär som en sabel utan handtaget så kan man nog göra sig illa på det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-03 kl. 21:55.
Citera
2017-01-03, 21:53
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Jaktmark,osams, sp uppfattat något hemifrån om att kl inte vill ha dem jagande på hans mark?
Rättelse: Finns inget som tyder på att Simon vart vidare intresserad av jakt. Hans far däremot. Sen har åklagaren aldrig sagt att koppling "ska" finnas, utan att det inkommit tips om eventuell koppling. Troligtvis samma tips som skrivits om här i tråden, och dom är svaga.
Citera
2017-01-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor

Ägde KL mark?
Citera
2017-01-03, 21:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
NU tänkte jag, att om han stod nära inpå sina offer så borde mördaren få offrens blod på sig själv.
Något sådant har inte rapporterats i media. Det har inte heller sagts att bevis från offren finns
på hans egna kläder. Han kan ha haft mera kläder i sin stora väska, och kan ha bytt till nya fräscha kläder. Men var finns då de gamla ?
Läs mitt tidigare inlägg. 100% har han haft blod på kläderna, men hävdat att detta är från hans handskada. Men DNA-analysen är inte klar, så än så länge kan man inte motbevisa honom.
Citera
2017-01-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Läs mitt tidigare inlägg. 100% har han haft blod på kläderna, men hävdat att detta är från hans handskada. Men DNA-analysen är inte klar, så än så länge kan man inte motbevisa honom.

Ja, har han huggit dem med ens en mycket liten kniv så har han nog fått stänk på sig.
Citera
2017-01-03, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Resultaten från NFC väntas under veckan. Tills dess vet vi inte vems blod som finns var.
Citera
2017-01-03, 22:07
Medlem
Citat:
ok- vi får vänta tills mera info ges. Men ingenting har sagts om att han själv skulle varit nerblodad. Tex den kvinnan som körde honom i sin bil kl 9, hon blev tillfrågad om hon sett hans blodiga hand. Det hade hon inte då han höll trunken i sitt knä, och dolde handen.
Men om han använt en kniv vid mordet så borde hans kläder vara riktigt fläckiga
och hon borde ha reagerat.
Han kan ha bytt kläder - i den andra stugan. Men var finns de nerblodade kläderna.
Citera
2017-01-03, 22:13
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Han har ju definitivt haft blod på kläderna med tanke på den handskada han haft. Innan DNA-analysen är klar så kan man ju inte veta med säkerhet om där även finns blod från brottsoffren, men jag är övertygad om att så är fallet. Och det är nog även åklagaren. När analysen är klar så presenteras detta faktum för Simon och han kommer förhoppningsvis berätta hur det hela gick till.

Tillägg: Förutsatt att han inte haft ombyte med sig i väskan och dumpat dom andra plaggen, men även då ska det mycket till att inte få med sig spår från BO.

Jag har för mig att jag läste att man i hans väska hittade blodiga kläder, att det också skulle vara med bland polisens material. Isåfall måste han ju ha haft ombyte med sig tänker jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in