2017-01-03, 16:06
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vore kul om Alex Harvey kunde ta säsongens första pallplats på skiathlonen. Om nu Norrmännen lägger all fokus på att knäcka Usse, kan en sån som Harvey smyga med där bakom och ta flera av dem mot slutet - han slipper ju Petter och Vylegzhanin. Cologna har dessutom lite kvar till toppformen.

Ska även bli kul att se om svenskarna åker bättre över lag, nu när man slipper den höga höjden.

Räckte nästan till pallen för Harvey, men annars fick jag som jag ville - kul att de högre makterna lyssnar på en ibland.
2017-01-03, 16:06
Medlem
Underbart. Behandlingen av Ryssland är vidrig. Skönt att den dopade åkaren bara blev tvåa.
2017-01-03, 16:07
Medlem
JarlBorsens avatar
Flera gånger under fristilsdelen såg det ut som att Hellner var förbannad på Ustiugov och uppenbarligen var det något vilket man kunde se när Hellner gick i mål.
2017-01-03, 16:10
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Flera gånger under fristilsdelen såg det ut som att Hellner var förbannad på Ustiugov och uppenbarligen var det något vilket man kunde se när Hellner gick i mål.
Japp.
Hellner kan inte varit särskilt sliten i mål om han orkade skälla ut osten just efter målgång.
2017-01-03, 16:13
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Du förstår mycket väl vad jag menade.

Nej det gör jag inte. Du lägger för stor vikt på maxhastighet och det är inte den viktigaste egenskapen i längdskidor. Uthållighet är viktigare än explosivitet.
2017-01-03, 16:13
Medlem
Det är politiskt korrekt att skälla på Osten. Kan man inte visa nån jävla respekt för segrarn i loppet?
Fan va glad om du får spänna pjäxan på honom Hellner.
2017-01-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Nej det gör jag inte. Du lägger för stor vikt på maxhastighet och det är inte den viktigaste egenskapen i längdskidor. Uthållighet är viktigare än explosivitet.
Haha jo syntes ju verkligen nyss. Sundbys spurtoförmåga låg honom inte alls i fatet på upploppet.
Hur tänker du när du skriver en sån grej efter ett sånt här lopp? Hur är det med tajmingen?
2017-01-03, 16:15
Medlem
Laddad!
Ska bli kul!
2017-01-03, 16:22
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Haha jo syntes ju verkligen nyss. Sundbys spurtoförmåga låg honom inte alls i fatet på upploppet.
Hur tänker du när du skriver en sån grej efter ett sånt här lopp? Hur är det med tajmingen?

Sundby kom tvåa är det ett fiasko tycker du?

I masstartstävlingar så blir det ofta en spurtuppgörelse och det är en tråkig utveckling. Dock vidhåller jag att en skidåkare utan uthållighet aldrig blir framgångsrik oavsett hur spurtsnabb han eller hon är.
2017-01-03, 16:24
Medlem
Inte kul att gå ut först imorgon med tanke på kraftigt snöfall.. https://www.yr.no/nb/liste/time/2-2858964/Tyskland/Bayern/Swabia/Oberstdorf?i=1
Visst är det väl ok att tex svenska valla teamet "föråker" innan Stina?
2017-01-03, 16:25
Medlem
Citat:
Pellegrino då? Varför vann inte han?
2017-01-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Offtopic..
Men fan va glädjande att se "Tour de Ski 2017" överst bland heta ämnen,efter allt skit som legat överst senaste tiden!
Glädjande och glädjande. Brukar betyda att nivån sjunker i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in