2017-01-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvaAdamsson90
Tror du att du vet mer än Gud?

Hoppas du inte försöker säga att det skulle finnas något bra i cancersjuka barn.
Citera
2017-01-03, 13:14
Medlem
Citat:
Tror du att du vet mer än Gud? Tänk om dina akvariefiskar skulle börja döma dig.
Tänk om jag behandlade mina akvariefiskar illa? Jag gav några mat, några inte. Jag lät dom vara sjuk fastän jag kan hjälpa dom. O.s.v. Har dom då inte rätt att döma mig, anser du?
Citera
2017-01-03, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tänk om jag behandlade mina akvariefiskar illa? Jag gav några mat, några inte. Jag lät dom vara sjuk fastän jag kan hjälpa dom. O.s.v. Har dom då inte rätt att döma mig, anser du?
Du missar poängen.

Fiskarna vet inte dessa saker. På samma sätt vet inte du vad det här livet går ut på.
Citera
2017-01-03, 14:01
Medlem
Citat:
Fiskarna vet inte dessa saker. På samma sätt vet inte du vad det här livet går ut på

Tänk om fiskarna fick en tillfällig intelligensboost och förstod att han behandlade dom som skit.
Citera
2017-01-03, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honva
Tänk om fiskarna fick en tillfällig intelligensboost och förstod att han behandlade dom som skit.
Tänk om fiskarna förstod att han inte jävlades med dom. Han behandlade dom för sjukdom.
Citera
2017-01-03, 14:18
Medlem
Citat:
Tänk om fiskarna förstod att han inte jävlades med dom

Men det gjorde han ju.
Citera
2017-01-03, 14:36
Medlem
Citat:

Om Gud talar om för hela världen att dem ska hjälpa dem fattiga, minns du att jag skrev till dig igår i ett inlägg, ( fast du kanske har FB sämsta minne ) behandla andra människor som ni vill att dem ska behandla dig.

Om någon svälter och du har mat i överflöd, du har pengar och du kan gå in på ICA och handla, det är det bara för dig att börja dela med dig.

Vad ni halvkorkade ateister tror är att Gud ska ge dessa mat, medan du kan sitta på aschlet och inte göra något.
Citera
2017-01-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honva
Hoppas du inte försöker säga att det skulle finnas något bra i cancersjuka barn.

Vad menar du med det ? Menar du att det finns bara " dåliga saker " i cancersjuka barn, att dem inte har " något bra i " sig ?
Citera
2017-01-03, 14:40
Medlem
Citat:
Du missar poängen.

Fiskarna vet inte dessa saker. På samma sätt vet inte du vad det här livet går ut på.
Poängen var att det var en falsk analogi.
Om vi är fiskarna i ditt exempel så vet inte du heller vad livet går ut på.
Citera
2017-01-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vad menar du med det ? Menar du att det finns bara " dåliga saker " i cancersjuka barn, att dem inte har " något bra i " sig ?

Cancern naturligtvis.

Citat:
medan du kan sitta på aschlet och inte göra något

Lite som Gud själv gör då.
Citera
2017-01-03, 14:42
Medlem
Citat:

Om du säger till dina akvariefiskar att dem ska dela med sig - vissa får mat och andra inte.
Dem som får mat ska dela med dem som inte får mat.
Om du talar om för dina akvariefiskar att dem ska hjälpa dem sjuka och dem skiter i det, vems fel är det ?
Citera
2017-01-03, 14:44
Medlem
Citat:
Om Gud talar om för hela världen att dem ska hjälpa dem fattiga, minns du att jag skrev till dig igår i ett inlägg, ( fast du kanske har FB sämsta minne ) behandla andra människor som ni vill att dem ska behandla dig.

Om någon svälter och du har mat i överflöd, du har pengar och du kan gå in på ICA och handla, det är det bara för dig att börja dela med dig.

Vad ni halvkorkade ateister tror är att Gud ska ge dessa mat, medan du kan sitta på aschlet och inte göra något.
Finns många kristna som är rikare än mig. Hur mycket jag delar med mig har du ingen aning om.
Jag antar att du har kvar pengar på ditt konto när månaden är slut?
Jag tror inte Gud ska göra någonting. Däremot, om Gud finns, då kan han se till att ingen svälter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in