Citat:
Ursprungligen postat av
EvaAdamsson90
Jag har gjort det, men du kan inte förstå utan Guds Ande.
Läs:1 Korinthierbrevet 2:14Svenska Folkbibeln (SFB)
14 En oandlig människa tar inte emot det som tillhör Guds Ande. Det är dårskap för henne, och hon kan inte förstå det, eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt.
Men, du refererar inte till någon levande ande, om du är lite noggrann så bör du kunna förstå att du däremot refererar till en skriven text, som skrevs av männiiskor med särskild uppfattning o bl.a naturelementen.
Kanske, väljer du nedvetet att säga ande, där logikern tar fram kemiboken.., och säger det med mer precisa ordalag, dvs hur saker fenomen och skeenden går till och förvecklar sig.. att hänvisa till en familjeskildring med fler o fler hämningslystna viljor.. är inadekvat.
Påvisa först ANDEN, i NUET.. det är i nuet.. alla forumsdeltagare befinner sig. Det du hänvisar tillm gällde där.. och då kunde folk inte ens läsa och kontrollera att författarna var verkligen sanningsenliga, dvs avsaknad av källkritik., och det i tid., då du aldrig levde, men du tycks försanthålla det helt förbehållslöst? Genom rykten tror du nu alltså på "anden" och kan komma medtorftig hänvisning till en bok? enbart?
Det finns åtskillga miljoner bra böcker , skrivna i världen...där många haft vidsynta erfarenheter.. och dessutom bjuder på
evidens. för VARTENDA påstående.. skrivet sådant.
medan ande, var populärt... är det sanning,, ska det föras i evidens på ett kick. En sanning är uppenbar för ALLA.
anden, är inte där.. men den är en oral sammansättning som srtikuleras flitigt... för det känns bra , för dem som orerar och ljudar... oh föreställer sig, men en föreställd sanning,, är ingen sanning, tyvärr.
jag kan föreställa mig flyga,, men vet att jag behöver skapa myt.., för att övertyga, att det är sant at jag kan.
men maskiners existens för att nå längre än till grannens tomt, är 100% ÄKTA sanningstalande påstående.. utan baktankar. de för dig till skön avkoppling... med sann/genuin erfarenhet.
anden... som ord.. saknar ännu motsvarighet i denna världen, men människan är bra på att skapa, du frårge cred åt förfäderna som skapade kommunikationsförmpgan, att systematisera.. koda alla ljuden intill artikulation som blev mer o mer avancerad.
ande.. är dock mer en känsla som tillhör någon vilja.. som saknar uttrycksförmåga enl de koder som ger gehör..
hittills är ju anden "helt genomskinlig" , människan är raka motsatsen, full av biologisk massa.
redan där.. anar jag oråd...