2017-01-03, 01:13
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är bara lite nyfiken, hur ställer du dig till AIK värvar spelare som bosman?
Det ena gynnar klubben, det andra gör det inte.
Citera
2017-01-03, 06:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Ungefär som att du kan tänka dig att sätta på min kärring men om jag rör din är det så fel det kan bli.

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Det ena gynnar klubben, det andra gör det inte.

Jag förstår er hållning, men ni är medvetna om konsekvenserna. Det kan leda till att spelare väljer bort AIK som alternativ.
Citera
2017-01-03, 06:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Anses Guillermo Molins ha ett stort MFF-hjärta?

Läs intervjun och bedöm själv.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/molins-talar-ut-hade-salt-bilen-for-att-stanna-i-mff/
Citera
2017-01-03, 08:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Åh. Duktig. Du säger dig beta något vem som helst kan läsa sig till. Man lämnr inte AIK som bosman.

Beta-version?

Nåväl, hållningen är klar hela min mening är som sagt att ingen vet exakt vad som föreligger att lämna. Han kan ju ha fått anbud tidigare som nekats för att stanna med "löfte" om att få gå vid ett lämpligare läge. Inget som "någon" här vet.
Lite som inom min bransch, man lämnar inte under ett stort och viktigt projekt vad än en annan arbetsgivare erbjuder i princip men när det projektet är avslutat (läs: projektperioden/kontraktet är slut) går man.
Jag köper avskyn mot Bosmanspelare om de betett sig vidrigt i förhandlingar etc för att "tvinga sig bort" som just bosman men att konsekvent avsky sådana spelare blir svårt så länge man själva värvar sådana.
Citera
2017-01-03, 08:28
Medlem
catos avatar
Klubbarna väljer själva om dom ska sälja innan spelaren blir Bosman. Det här med klubhjärta fungerar som pojspelare, sen är det ett jobb som vilket jobb som helst, du spelar för det lag som betalar bäst, ger bäst utveckling mm. Att som fans bespotta spelare som väljer annan klubb efter t ex proffsspelare är bara larvigt. Uppskatta spelaren när de tillhör din klubb, vad den gör sen har du inte ett skit med att göra.
Börjar Isak bubblan spricka? Han är ett bra ämne, men har väl väldigt mycket kvar att bevisa. Att han skulle hamna i en storklubb redan nu ökar risken att han stagnerar i utvecklingen, hyfsad proffsklubb och speltid det är vad jag tror på. Nåt år kvar i Sverige skulle gynna honom men förstår om AIK är sugna på att cascha in, men 100 mille, my ASS. 😁
Citera
2017-01-03, 10:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Läs intervjun och bedöm själv.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/molins-talar-ut-hade-salt-bilen-for-att-stanna-i-mff/

Jag får en liten aning om en Borg-Zlatan grej. Vad säger ni?
Citera
2017-01-03, 10:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag får en liten aning om en Borg-Zlatan grej. Vad säger ni?

Nja...

Citat:
– Jag tror inte att det var Daniel Andersson, jag tror verkligen han ville ha mig kvar. Vi har även haft kontakt efteråt. Jag tror att det var styrelsen som inte ville ha mig kvar. De signalerna jag fick var att Danne verkligen försökte, men att det inte gick att få loss mer pengar.

Att Daniel fick gå till styrelsen för att få mer pengar till hans lön tycker jag kanske tyder på att Molins krävde en väldigt hög lön.
Citera
2017-01-03, 11:23
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Beta-version?

Nåväl, hållningen är klar hela min mening är som sagt att ingen vet exakt vad som föreligger att lämna. Han kan ju ha fått anbud tidigare som nekats för att stanna med "löfte" om att få gå vid ett lämpligare läge. Inget som "någon" här vet.
Lite som inom min bransch, man lämnar inte under ett stort och viktigt projekt vad än en annan arbetsgivare erbjuder i princip men när det projektet är avslutat (läs: projektperioden/kontraktet är slut) går man.
Jag köper avskyn mot Bosmanspelare om de betett sig vidrigt i förhandlingar etc för att "tvinga sig bort" som just bosman men att konsekvent avsky sådana spelare blir svårt så länge man själva värvar sådana.
Säg en spelare som AIK har värvat som flertalet gånger under fjolårets gång stoltserat i media med att han minsann inte tänker lämna som bosman. Du jämför äpplen med päron här.
Citera
2017-01-03, 11:24
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Klubbarna väljer själva om dom ska sälja innan spelaren blir Bosman. Det här med klubhjärta fungerar som pojspelare, sen är det ett jobb som vilket jobb som helst, du spelar för det lag som betalar bäst, ger bäst utveckling mm. Att som fans bespotta spelare som väljer annan klubb efter t ex proffsspelare är bara larvigt. Uppskatta spelaren när de tillhör din klubb, vad den gör sen har du inte ett skit med att göra.
Börjar Isak bubblan spricka? Han är ett bra ämne, men har väl väldigt mycket kvar att bevisa. Att han skulle hamna i en storklubb redan nu ökar risken att han stagnerar i utvecklingen, hyfsad proffsklubb och speltid det är vad jag tror på. Nåt år kvar i Sverige skulle gynna honom men förstår om AIK är sugna på att cascha in, men 100 mille, my ASS. 😁
Det har ju tackats nej till bud runt 80Mkr.
Citera
2017-01-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cato

Spricka vet nog ingen annan än de som sitter med vid förhandlingsbordet. Någonting är det som drar ut på tiden iallafall. Vi som AIKare hoppas väl att det som gör det komplicerat är att det är många klubbar som fortfarande är med i racet, men man vet aldrig. Dock är jag skeptisk till att ALLA spekulander hoppar av på samma gång så att AIK står där med en grymt lovande anfallare själva (tänk vilket nedköp..;-)). Marc Overmaars gick ju ut med att man inte kunde köpa en lovande anfallare från norden för 8 miljoner euro och nånstans måste han fått den infon ifrån och jag tror inte han plockar det ur luften (läs media). Näe, 100 mille kanske det inte blir. Det sjuka i kråksången är att många är så uppspelta att de skulle bli "besvikna" om AIK drog in 40 mille för AI! Så för folks egna skull kanske de bör tagga ned förväntningarna lite och låta ett överbud bli en bonus.
Citera
2017-01-03, 11:33
Medlem
Citat:
Säg en spelare som AIK har värvat som flertalet gånger under fjolårets gång stoltserat i media med att han minsann inte tänker lämna som bosman. Du jämför äpplen med päron här.

Sa han inte i intervjuer att han inte VILL lämna AIK som bosman utan vill bli köpt av en klubb (dvs han vet att de inte tar honom för att han är gratis utan visar att de verkligen vill ha honom). Kan tyckas som en skitsak men är formellt en stor skillnad. Obolo ville ju inte heller lämna AIK sa han i media men gick sedan = AIK gav han inte det han ville ha i lön. Nu minns jag inte om Obolo gick som bosman eller om det var 6 månader kvar på kontraktet och han gick för kaffepengar (har för mig det, runt 1 mille in).
Citera
2017-01-03, 12:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Man vet som sagt inte vad för bud som kommit in. Han kan ju velat gå och inbringat pengar men att buden från eventuella köpare avvisats av klubben.

Nåväl, för vår egen del har Gurras klubb köpt/är på g att köpa in fler utlänningar varvid någon skall offras. Det vore givetvis en dröm att få hem Gurra redan nu men iom hur viktig han var för dom ifjol så vete tusan om dom redan nu släpper honom.
Saker och ting kan dock ändra sig sanslöst fort därborta. Kommer han hem får vi verkligen den rollfördelningen på mitten man vill se med Gurra som städgumma och Mads mer offensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in