2017-01-02, 12:07
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är tier 10 vagnen i TD trädet. (eller 9:an kanske eftersom du länkade en prototyp)

Det är nog den här som han menar:

https://ritastatusreport.live/2016/12/29/28272/

Kommande Svensk tier 8 premium TD. Den testas på supertestservern nu och borde komma till nästa/nästnästa patch. Den kommer även ha "siege mode".

Edit: Hittade den här videon:

https://www.youtube.com/watch?v=XBxBnu0Xwvk

....visst känner man igen sig...
Senast redigerad av xyklopf 2017-01-02 kl. 12:16.
Citera
2017-01-02, 13:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Vilka har ni kvar (om någon)?

https://www.youtube.com/watch?v=y5buxcOPr5E
Insåg att jag har några kvar faktiskt. Mest av den enkla anledningen att jag filtrerat bort tier I-III i garaget så jag ser dem aldrig.

Är det f.ö. någon som kört den vi fick i julklapp (L60)? Är den skoj?
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Är inte Komarin den där camping banan ingen vill ha tillbaka, typ värds rekord i oavgjorda matcher?
Tycker den var rätt bra när den kom tillbaka omgjord. Ön i mitten var iofs inte optimal men campingen gick ju att komma runt efter att de gjorde om den.

Citat:
Ursprungligen postat av 270215
När man kollar gamla klipp på tubleros ser ju port ut att vara en spännande karta, men det är väl inte de sämsta matcherna som läggs upp där heller förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
port om den kommer tillbaka kommer göras om ordentligt för den är så ojämn, ena sidan har överläge.
Ja den var ju oerhört olika beroende på vilken sida man startade från men jag har för mig att anledningen till att de tog bort den hade med den nya fysiken/grafiken att göra, inget annat? Därför har det aldrig varit aktuellt att ta tillbaka den. Men alla andra kan ju komma tillbaka omgjorda igen. Personligen fattar jag inte att de inte kunde få North Eastern och Komarin att fungera? Likadant med Pearl River. Den var ju riktigt kul. Fast den hörde jag försvann för att tanksen ofta kom för långt bort från varandra (så det blev mer jaga runt än kriga vilket inte alltid var så skoj när det t.ex. var två Mausar som jagade varandra).
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-01-02 kl. 13:51.
Citera
2017-01-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du hållit på med julgranen/snökanonen nu till jul? Så fort du kommer en pinne högre i utsmyckningen får du ju containervis med såna, har 99+ såna bonusar "i förrådet"... Jag gillar dock inte att använda såna - så fort man aktiverar en sån bonus slår RNG ner en åt helvete...
Inte det jag menar... När man köper en vagn med sånt bonuspaket. En prem vagn alltså, Så får man i vissa fall 15 missions. Där reward är 5x XP om man vinner och ligger top tio i laget. Det är inte den Personal reserves skiten jag pratar om
Har också typ 50-60 sånadär jävlar. 50% mer XP i två timmar osv...
Men den jag pratar om sker med automatik när du köper vagnen. Det är en Mission som funkar typ 5 gånger, Du kommer inte ifrån den. Och den har varit bra för mig... Drar in en jävla massa free XP. Kostar ju guld att omvandla sen men ändå...
Sen är det bra att den inte förbrukas om man ligger under top tio då man inte tjänar så möe på det..
Citera
2017-01-03, 01:07
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Jag verkar ha tappat både mitt lag och fiendens lag på vardera sida, hur får jag tillbaka det? Så att jag ser alla tanks i varje lag på varsin sida av skärmen utan att tabba?
Citera
2017-01-03, 09:00
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Jag verkar ha tappat både mitt lag och fiendens lag på vardera sida, hur får jag tillbaka det? Så att jag ser alla tanks i varje lag på varsin sida av skärmen utan att tabba?
Prova tryck på V knappen!
Citera
2017-01-03, 10:05
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv

Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Prova tryck på V knappen!

Om inte det fungerar så finns det fem(?) små ikoner uppe i vänstra hörnet där du kan välja hur mycket du vill se. (håll ner ctrl för att få en muspekare)
Citera
2017-01-03, 12:50
Medlem
Grishnacs avatar
Fundering.....hade en spelare i ett lag igår som hade under 1k matcher, men trots det körde Obj 140 - är det verkligen möjligt att skrapa ihop så mycket XP att man kan låsa upp en T10 med mindre än 1k matcher??
Förvisso hade han +6k wn8 också, men ändå....
Citera
2017-01-03, 13:34
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Fundering.....hade en spelare i ett lag igår som hade under 1k matcher, men trots det körde Obj 140 - är det verkligen möjligt att skrapa ihop så mycket XP att man kan låsa upp en T10 med mindre än 1k matcher??
Förvisso hade han +6k wn8 också, men ändå....

Köper du guld för... jagvetinte, tio tusen kronor eller mer, så kan du utan att spela en enda match freeXPa dig genom hela träden. Lär kosta förbannat mycket pengar - men det är fullt möjligt.

Edit: eller förresten. Nu blev jag osäker, jag har uppåt en miljon i XP lagrat som ligger och skräpar men som jag sällan "löser ut" något av pga vill inte betala WG mer än nödvändigt, så jag minns inte riktigt hur det är när man har "tomt" på freeXP...
Senast redigerad av frange 2017-01-03 kl. 13:37.
Citera
2017-01-03, 13:49
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Köper du guld för... jagvetinte, tio tusen kronor eller mer, så kan du utan att spela en enda match freeXPa dig genom hela träden. Lär kosta förbannat mycket pengar - men det är fullt möjligt.

Edit: eller förresten. Nu blev jag osäker, jag har uppåt en miljon i XP lagrat som ligger och skräpar men som jag sällan "löser ut" något av pga vill inte betala WG mer än nödvändigt, så jag minns inte riktigt hur det är när man har "tomt" på freeXP...

Hur menar du nu? Du får ju inte free xp i lager bara genom att logga in - först måste du spela vagnen och låsa upp alla moduler, sen låsa upp nästa tank - först därefter blir den XP du tjänar sådan som du kan låsa upp för guld. Men det innebär ändå att du måste spela en jävla massa matcher för att låsa upp en Tier X tank.

Jag har runt 2 miljoner Xp att låsa upp, men då har jag också 19k matcher i bagaget.

Om man BARA räknar kostnaden i XP för att låsa upp varje tank så blir det 537 178 xp för hela sovjetträdet och då har jag inte räknat in alla moduler i det. Så grovt räknat kanske 700 000 XP för hela rasket då.......då måste man alltså dra in mer än 700 XP på varje match, hela tiden. Det är ju möjligt på pappret men i min värld finns det alldeles för många "one shot by arty"-matcher för att det skall fungera.
Citera
2017-01-03, 14:04
Medlem
franges avatar
Citat:
Hur menar du nu? Du får ju inte free xp i lager bara genom att logga in - först måste du spela vagnen och låsa upp alla moduler, sen låsa upp nästa tank - först därefter blir den XP du tjänar sådan som du kan låsa upp för guld. Men det innebär ändå att du måste spela en jävla massa matcher för att låsa upp en Tier X tank.

Jag har runt 2 miljoner Xp att låsa upp, men då har jag också 19k matcher i bagaget.

Om man BARA räknar kostnaden i XP för att låsa upp varje tank så blir det 537 178 xp för hela sovjetträdet och då har jag inte räknat in alla moduler i det. Så grovt räknat kanske 700 000 XP för hela rasket då.......då måste man alltså dra in mer än 700 XP på varje match, hela tiden. Det är ju möjligt på pappret men i min värld finns det alldeles för många "one shot by arty"-matcher för att det skall fungera.

Jo jag kom på det i efterhand, därav min editering. Det är som du säger.

Som sagt, jag är så van vid att ha mer eller mindre obegränsat med XP i lager så jag såg det som normalfallet
Citera
2017-01-03, 15:21
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Som jag förstått det köper väl de flesta en bra premiumtank och kör en majoritet av matcherna med den? Eller iaf till den utforskade tanken i trädet inte är stock längre. Dessutom tror jag att man kan spela ganska många matcher innan räknaren slår över till 2k (minst 1500) men ändå. Jag håller med. Ser också, lite för ofta, folk som kör tier X med 1k matcher (även med klart mer medioker WN8). Finns det något annat sätt att "gena"?
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-01-03 kl. 15:33.
Citera
2017-01-03, 15:34
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Finns det något annat sätt att gena?

Man kan köpa en premium-åtta och samla på sig friXP i stronghold/team battles.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in