2017-01-02, 22:35
Medlem
Det stod i nån tidning att något verkar ha förargat GM och att han slagit sönder ett fönster med före han knuffade barnet , finns det möjligtvis någon som sett detta och ifall det va något på andra sidan fönstret . jag misstänker att han kan ha sett någon eller några tex sitt ex eller nåt med ny ,kan ju kommit från en konflikt just .
Citat:
Uppdatering klockan 14:10.

Barnet , en femårig pojke, har åkt med ambulans till sjukhus. Skadorna betecknas som lindriga.

Polismännen kommer att skriva anmälan avseende skadegörelse och misshandel.
Ingen är gripen för brottet i nuläget.
https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2017-01-02-1312-Skadegorelse-Stockholm/
Citera
2017-01-02, 22:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Var i Farsta C inträffade det hela, har det framgått?
Citera
2017-01-02, 22:59
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Det stod i nån tidning att något verkar ha förargat GM och att han slagit sönder ett fönster med före han knuffade barnet , finns det möjligtvis någon som sett detta och ifall det va något på andra sidan fönstret . jag misstänker att han kan ha sett någon eller några tex sitt ex eller nåt med ny ,kan ju kommit från en konflikt just .

https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2017-01-02-1312-Skadegorelse-Stockholm/

Det var egentligen ingen fönster som han slog sönder utan glasskivan som fungerar som sida på rulltrappan.
Citera
2017-01-02, 23:00
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Var i Farsta C inträffade det hela, har det framgått?

Jag läste någonstans att det var rulltrappan nära McDonalds.

Edit. Det var i DN.

Citat:
– Det var vid två korsande rulltrappor. Hade han sparkat sönder rutan på andra sidan i stället hade glassplittret regnat ner över McDonald's serveringsområde.
Senast redigerad av sajebis 2017-01-02 kl. 23:06.
Citera
2017-01-02, 23:01
Medlem
jah_man2s avatar
Det här har jag fått förklarat av bekanta jag pratat med under kvällen;
Killen kraschade glaset på rulltrappan som finns bakom McDonalds servering där gamla informationsdisken låg. Han fortsatte upp för rulltrappan och sprang igenom en korridor som leder till den delen av centrum där Burger King ligger. Där finns ytterligare en rulltrappa som leder ner till entrén till bl.a BK. I början av den rulltrappan ska han tydligen ha knuffat en liten kille på väg ner.

Det här är vad jag såg; Jag kom gående från Godismonstret mot BK och ser en massa människor i änden på rulltrappan. Några människor försöker hjälpa lillkillen medan en yngre tjej är förtvivlad. Sekunden senare kommer väktarna fram till tjejen. En annan person skriker åt henne på bruten svenska att han minsann såg att det var hon som knuffade och att han skulle vittna. När en av väktarna är på väg fram mot honom så lägger han benen på ryggen och sticker ut genom entrén på torget.

Jag gick vidare och mötte ambulanspersonal på min väg mot puben.

För er som bryr er om nationalitet så kan jag säga att tjejen inte hade ett nordiskt utseende och killen hade helskägg och såg ut att komma från mellanöstern.

Det fanns gott om vittnen på Burger King så jag tror nog att att det klaras upp snabbt.
Citera
2017-01-02, 23:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Det var egentligen ingen fönster som han slog sönder utan glasskivan som fungerar som sida på rulltrappan.

Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Jag läste någonstans att det var rulltrappan nära McDonalds.
Kräver en rätt bra pärla för att splittras skulle jag tro, han måtte haft något tillhygge.
Och tack, då vet jag vilken plats som avses.
Citera
2017-01-02, 23:07
Medlem
Citat:
En okänd man har först sparkat sönder ett fönster i en rulltrappa i Farsta centrum så det regnat glassplitter över människor.
Därefter har han knuffat en femåring i rulltrappan.

Citat:
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/w2wOo/femaring-skadad--knuffades-i-rulltrappan-av-okand-garningsman
Ja det kanske skulle stå i tbanehallen om det hänt där , iallafall i Centrumet enl Af
Det stod samma i lokala delen av Mitt i Stockholm med . hoppas något vittne kan beskriva händelsen
Citera
2017-01-02, 23:16
Medlem
jag just det han sparkade sönder glaset står i nån av media .
Citera
2017-01-02, 23:21
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Det här är vad jag såg; Jag kom gående från Godismonstret mot BK och ser en massa människor i änden på rulltrappan. Några människor försöker hjälpa lillkillen medan en yngre tjej är förtvivlad. Sekunden senare kommer väktarna fram till tjejen. En annan person skriker åt henne på bruten svenska att han minsann såg att det var hon som knuffade och att han skulle vittna. När en av väktarna är på väg fram mot honom så lägger han benen på ryggen och sticker ut genom entrén på torget.

Så fanskapet ställer sig dessutom och blåljuger, har jag förstått det hela rätt?

Hur såg han ut för övrigt, var han städad eller var det en pundartyp?
Citera
2017-01-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Självklart är det värdefullt att få ett så bra signalement som möjligt, om man vill att allmänheten skall leta efter den här personen.

Leta efter eller undvika och om möjligt larma polisen, ja man vill ju inte riskera att medborgargarden och parallelsamhällen formas i Sverige så det är bättre folk inte vet alls.

Man verkar inte ha gripit någon i detta fallet, märkligt nog.

Kan det vara läge att släppa ett signalement tro?
Citera
2017-01-03, 02:51
Medlem
Jag läste att en känd musiker var i farsta centrum idag - en musiker vars alkoholkonsumtion och ölsinne är förkastligt.

Nu har jag inte hunnit läsa igenom alla sidor här - men kan det vara så att en kändis anser sig ha rätten att springa omkull folk om de känner sig trängda? Messiaskomplex hos denna karl - det är något som är rätt allmänt känt.
Citera
2017-01-03, 05:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexem
Jag läste att en känd musiker var i farsta centrum idag - en musiker vars alkoholkonsumtion och ölsinne är förkastligt.

Nu har jag inte hunnit läsa igenom alla sidor här - men kan det vara så att en kändis anser sig ha rätten att springa omkull folk om de känner sig trängda? Messiaskomplex hos denna karl - det är något som är rätt allmänt känt.
En skäggig arab verkar det ju enligt ett vittne. Finns det nån sån känd musiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in