2017-01-02, 18:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ja, du kan ta exemplet med en fallskärmshoppare. Om man minimerar luftmotståndet med dräkt och dyker så tror jag rekordet ligger på runt 500 km/h på 3000 meters höjd

Speed Skydiving utförs oftast (i tävlingar) från 4000 meter vilket r väsentligt lägre än höjden som flygplanen den 11 september dök från. Svensken Henrik Raimer hoppade 601,26 km/h i september 2016..

http://www.speed-skydiving.com/index.php/rankings
Citera
2017-01-02, 18:44
Medlem
Citat:
Vetenskap kan vara svårt för en del, hur beskriver man för någon som har svårt att fatta fysik?

Börja med källan från Boeing om maxhastigheten.....
Citera
2017-01-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Speed Skydiving utförs oftast (i tävlingar) från 4000 meter vilket r väsentligt lägre än höjden som flygplanen den 11 september dök från. Svensken Henrik Raimer hoppade 601,26 km/h i september 2016..

http://www.speed-skydiving.com/index.php/rankings

Ja de "tar fart" från högre höjd och sedan bromsar de upp, man räknar genomsnittet. Om de mätt på låg höjd (om det varit möjligt) så hade farten varit lägre. Kommer inte ihåg exakt man minns jag rätt så är luftmotståndet något nära hälften vid 4000 meters höjd jämfört med marken. Tror det var en tredjedel på 10 000

Figthers har strax under halva topphastigheten hastigheten på låg höjd jämfört med vad de har på hög höjd och deras "motorer fungerar" i hastigheten
Citera
2017-01-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ja de "tar fart" från högre höjd och sedan bromsar de upp, man räknar genomsnittet. Om de mätt på låg höjd (om det varit möjligt) så hade farten varit lägre. Kommer inte ihåg exakt man minns jag rätt så är luftmotståndet något nära hälften vid 4000 meters höjd jämfört med marken. Tror det var en tredjedel på 10 000

Väntar fortfarande på källor, börja med källan från Boeing om maxhastigheten
Citera
2017-01-02, 18:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hen vet att det är en bluff, exakt varför hen gör som hen gör kan man fråga sig. Man orkar inte för det är omöjligt att få konstruktiva diskussioner och gåtan är löst då därför är det inte aktuellt att ödsla mer tid

Nu ljuger du igen.

NIST påstod att de kunde flyga så fort.
Nya Zealands flygvapen bevisade att det går att flyga så fort.
ABC News reporter Wayne Freedman bekräftade att han bevittnade att det gick att flyga så fort.
http://abc7news.com/society/blue-angels-dazzle-crowds-during-san-franciscos-fleet-week/1026085/

Nya Zealands flygvapenchef verifierade att de flyger så fort.
Kontakta och fråga själv: https://forms.nzdf.mil.nz/airforce/pr.html

The Commanding Officer
No.40 Squadron RNZAF
RNZAF Base Auckland
Private Bag
WHENUAPAI
N.Z.

Air Force Public Relations
Air Staff
HQNZDF
Private Bag
Wellington
New Zealand

Och du kan själv åka och titta när de flyger så fort i februari 2017: https://www.facebook.com/events/1219591848061010/

Vad mer behöver du?
Citera
2017-01-02, 18:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Figthers har strax under halva topphastigheten hastigheten på låg höjd jämfört med vad de har på hög höjd och deras "motorer fungerar" i hastigheten

De mäter mellan 2700 och 1700 meter. Och rekordet är alltså 601 km/h inte 500 som du skrev.
Hur fort tror du de skulle kunna dyka om de hade en motor?
(Du förstår väl hur löjliga dina påståenden framstår hoppas jag?)
Citera
2017-01-02, 19:02
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Det jag menade var att det var rätt motor på gatan eftersom JT9D finns med båda varianterna av kylring.
Här har du instruktioner hur man byter om du får lust att prova själv: http://sv.tinypic.com/r/23jgg3/9

(Patent för den nya kylringen ansöktes 1982, UA 175 levererades 1983)
Aha... så flight 175 med reg.nr; N612UA var en Boeing 767-200 som levererades till UAL mellan 1982-84 som en av 30 st. med en ny motorvariant kallad JT9D-7R, och enl. patentet så kunde bägge kylringarna förekomma på den motorn alltså? O.K., det låter rimligt... det förminskar ändå inte uppfattningen att 9/11 var en så kallad "False Flag operation", utan utgör endast ett klarläggande av hur saker och ting ligger till ang. 9/11...
Citera
2017-01-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Aha... så flight 175 med reg.nr; N612UA var en Boeing 767-200 som levererades till UAL mellan 1982-84 som en av 30 st. med en ny motorvariant kallad JT9D-7R, och enl. patentet så kunde bägge kylringarna förekomma på den motorn alltså? O.K., det låter rimligt... det förminskar ändå inte uppfattningen att 9/11 var en så kallad "False Flag operation", utan utgör endast ett klarläggande av hur saker och ting ligger till ang. 9/11...

Belägg, vetenskapligt trovärdiga sådana för slutet av ditt inlägg.
Citera
2017-01-02, 19:05
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen.
Nej jag gör tyvärr inte det. Du är mästare på kreativ "cherry picking", vet inte varför du håller på som du gör men då gåtan är löst så är det inte aktuellt att ödsla mer tid på dig i denna fråga
Citera
2017-01-02, 19:07
Medlem
Citat:
Nej jag gör tyvärr inte det. Du är mästare på kreativ "cherry picking", vet inte varför du håller på som du gör men då gåtan är löst så är det inte aktuellt att ödsla mer tid på dig i denna fråga

Belägg för det du påstår.
Citera
2017-01-02, 19:24
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Belägg, vetenskapligt trovärdiga sådana för slutet av ditt inlägg.
Nu finns ju inga vetenskapligt trovärdiga belägg att länka till när det kommer till att bevisa huruvida 9/11 var en "False Flag" eller inte, eftersom vetenskapliga uppfattningar enl. bl.a. Thomas Kuhn förekommer inom s.k. "paradigm", där det ena paradigmet avlöser det andra i en ganska snabb omställningsperiod, typ ketchupeffekt... dessutom är det som Upton Sinclair sagt, “It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”...

Så, trots att jag vet att du inte blir påverkad av mina exempel, så uppvisade ju t.ex. Colin Powell fördomar/förutfattade meningar i FN angående WMD, och tron på att WTC 7 rasade p.g.a. brand i.e. "Thermal Expansion Theory" motbevisas ju av Kevin Ryan här...
Senast redigerad av studentroland 2017-01-02 kl. 19:27.
Citera
2017-01-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Nu finns ju inga vetenskapligt trovärdiga belägg att länka till när det kommer till att bevisa huruvida 9/11 var en "False Flag" eller inte, eftersom vetenskapliga uppfattningar enl. bl.a. Thomas Kuhn förekommer inom s.k. "paradigm", där det ena paradigmet avlöser det andra i en ganska snabb omställningsperiod, typ ketchupeffekt... dessutom är det som Upton Sinclair sagt, “It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”...

Så, trots att jag vet att du inte blir påverkad av mina exempel, så uppvisade ju t.ex. Colin Powell missuppfattningar i FN angående WMD, och tron på att WTC 7 rasade p.g.a. brand i.e. "Thermal Expansion Theory" motbevisas ju av Kevin Ryan här...

Så det enda du har att komma med är ad hominem,ordbajsande & kassa länkar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in