2016-12-29, 18:15
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Den där kvinnan i SVTplay var ju uppenbart helt fel ute i sin tjänstemannaroll. Om det berodde på om hon var feminist eller bara knasig, vem vet.

Ni är så kåta på att slå feminister i huvudet att ni tappar all vett och sans. Men vad ni också gör är att så snart en person står upp för de mest grundliga rättigheter för kvinnor och barn så får ni spader och kallar oss/dem feminister. Var finns den så hyllade manliga logiken? För vad säger att alla feminister ansluter sig till F!? Tror du att Caroline i programsnutten inte tycker att kvinnofrågor är viktiga? Är hon feminist? Jag har ingen aning men testa att kalla den kvinnan ologisk, känslosam och att hon inte gjort något vettigt på sitt arbete så får du se vad som händer.
Vet inte riktigt vad du försöker säga.

Är det inte jobbigt att det alltid är så förutsägbart en feminist varje gång en komplett galning får utrymme i media?

Alternativt en miljöpartist, men de är ju också feminister allihop.

Fast det är klart, det kanske säger mer om media än feminister.

Svårt det där, feministisk forskning har väl visat att svensk media är objektiv.
Citera
2016-12-29, 19:02
Medlem
Mooons avatar
Nu tar dina känslor över och du blir ologisk. Bara för att du ogilla ideologin feminism kan du inte göra sådana antagande. Just denna kvinna hade inte koll på tjänstemannarollen, hon resonerade känslomässigt men det gör du också.

Visa mig den forskning som säger att "media" är objektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vet inte riktigt vad du försöker säga.

Är det inte jobbigt att det alltid är så förutsägbart en feminist varje gång en komplett galning får utrymme i media?

Alternativt en miljöpartist, men de är ju också feminister allihop.

Fast det är klart, det kanske säger mer om media än feminister.

Svårt det där, feministisk forskning har väl visat att svensk media är objektiv.
Citera
2016-12-29, 19:50
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nu tar dina känslor över och du blir ologisk. Bara för att du ogilla ideologin feminism kan du inte göra sådana antagande. Just denna kvinna hade inte koll på tjänstemannarollen, hon resonerade känslomässigt men det gör du också.
Det är inte ett svar på min fråga.

Varje gång någon säger att feministiska galningar är sällsynta så dyker det upp en feministisk galning.

Det beror inte på slumpen, utan på att påståendet är felaktigt.

Svårt att förstå för en feministisk galning förstås.
Citat:
Visa mig den forskning som säger att "media" är objektiv.
Inte forskning. Feministisk forskning. Pepp pepp.
Citera
2016-12-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Har du inte förstått att folk har haft masker på sig och bara visat det dom velat att du ska se?

Forum liknande detta är en av få ställen man kan vädra och få sina åsikter utmanade och då kan mycket av det mörkaste komma fram när man är annonym och kan skriva utan att det kommer tillbaka på en IRL.

Hoppas du är ung då jag inte kan tänka mig en 25+ som inte förstått att man inte känner människors tankar bara för att man umgås med dem.

jag de är ju tanke att alla män jag känner går runt och är antifeminister och tjejerna är fi anhängare. men jag personligen (och jag tror de stämmer för dom flesta jag känner)
har aldrig reflekterat över feminism. de har ingen betydelse i vardagen helt enkelt läser inte kvälls pressen där jag antar att feminister skriver. ärligt talat tycker jag de är lite komiskt att de finns grupper som propagerar för att skära kuken av män osv. hur de kan va så frukatansvärt provocerande förstår jag inte särskilt om man ser de i sitt kontext alltså i en värd där kvinnor systermatiskt misshandlas i nära relationer!

jag läste om nättrakaserier etc i vanlig media . och blev nyfiken på vad de handlade om och så gled jag in på fb. och ska vad man säga jag hoppas merparten är just ironi och jag troro de ligger något i de TS säger. men en del grejer är sjukt man skriver inte sånt om man har en något sånär vättig relation och inställning till tjejer/kvinnor.
Citera
2016-12-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det inte mer tragiskt att du går in här och tycker att det "pojkarna" skriver är väl lite obehagligt misogynt så där..men bah! who cares..."pojkar" är ju "pojkar" eller hur? och inte alls tragiskt att de sitter i stora flockar på ett forum och är gravt kvinnohatande... men om ett fåtal "vuxna kvinnor" svarar då jävlar, DÅ är det höjden av tragik.

(För övrigt det som verkligen är tragiskt är din stavning)

de beror på lite grann grava kränkningar är ju inte så trevligt. och om vuxna män ger sej på hon som hatade män i grupp (vad hon nu heter) som väll va en lite tjej då så är de helt sinnessjukt. de är ju sjuka mäniskor i princip.

men jag håller med om att merparten av de diskutioner som förs här är helt barocka och inte sällan komiska.

de finns en anna sida av de här också somman missar och de är att ingen är gladare över att antifeministerna är så högljuda än feministera skälva. vad skulle skum vara utan den efterförljade debbaten med mordhot etc. svaret är en medioker pjäs som skulle få några spalter i kulturbilagor.

men istället fick de till och med internationell spridning.
Senast redigerad av Ki 2016-12-29 kl. 20:09.
Citera
2016-12-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
jag de är ju tanke att alla män jag känner går runt och är antifeminister och tjejerna är fi anhängare. men jag personligen (och jag tror de stämmer för dom flesta jag känner)
har aldrig reflekterat över feminism. de har ingen betydelse i vardagen helt enkelt läser inte kvälls pressen där jag antar att feminister skriver. ärligt talat tycker jag de är lite komiskt att de finns grupper som propagerar för att skära kuken av män osv. hur de kan va så frukatansvärt provocerande förstår jag inte särskilt om man ser de i sitt kontext alltså i en värd där kvinnor systermatiskt misshandlas i nära relationer!

jag läste om nättrakaserier etc i vanlig media . och blev nyfiken på vad de handlade om och så gled jag in på fb. och ska vad man säga jag hoppas merparten är just ironi och jag troro de ligger något i de TS säger. men en del grejer är sjukt man skriver inte sånt om man har en något sånär vättig relation och inställning till tjejer/kvinnor.

Man ska nog inte avfärda de så lätt även om dom flesta nog är som du och inte bryr sej så mycket så kan känsliga personer (vars upplevse också har betydelse) ta illa vid sej och bli illa berörda vilket väll i princip är syftet. Jag tycker inte man ska ge sej på en hel grupp på de sätt som radikalfeminister gör de är inte moraliskt försvarbart.
Senast redigerad av allasKelgris 2016-12-29 kl. 20:19.
Citera
2016-12-29, 20:21
Medlem
Mooons avatar
Länka då till denna feministiska forskning, annars hittar du ju bara på.

Igen: Det finns tokstollar inom varje ideologi. Naturligtvis även inom feminism och inte minst deras spegelbild: antifeminismen. Det är bara att ta en titt i detta delforum så står ni som spön i backen.

Vem är en feministisk galning? Jag? Bara på detta forumet i så fall. Här blir man kallad feminist endast för att man anser att kvinnor och män är lika bra.

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det är inte ett svar på min fråga.

Varje gång någon säger att feministiska galningar är sällsynta så dyker det upp en feministisk galning.

Det beror inte på slumpen, utan på att påståendet är felaktigt.

Svårt att förstå för en feministisk galning förstås.

Inte forskning. Feministisk forskning. Pepp pepp.
Citera
2016-12-30, 09:28
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Länka då till denna feministiska forskning, annars hittar du ju bara på.
Inte lätt för alla att veta men Feministisk forskning är vad en feminist känner är rätt.

Moira von Wright, rektor för Södertörns högskola och professor i pedagogik, skriver i sin av Skolverket beställda genusutredning:

”En jämställd skola arbetar utifrån en respekt för elevens egen livsvärld och världsbild, och en demokratisk undervisning kan då inte handla om att ersätta elevens ”vardagsförståelse” med en ”vetenskaplig” sådan.”

Flera feminister på forumet har påstått, i synnerhet i samband med USA-valet, att svensk media är opartisk.

Feministisk forskning. Pepp pepp.

Citat:
Igen: Det finns tokstollar inom varje ideologi. Naturligtvis även inom feminism och inte minst deras spegelbild: antifeminismen. Det är bara att ta en titt i detta delforum så står ni som spön i backen.
Ja, det finns givetvis tokstollar inom varje ideologi, det har jag redan hållit med om. Det finns massor av antifeminister som jag själv tycker är smått galna.

Men de syns inte i media.
Citat:
Vem är en feministisk galning? Jag? Bara på detta forumet i så fall. Här blir man kallad feminist endast för att man anser att kvinnor och män är lika bra.
Alla feminister är feministiska galningar. Man måste nämligen vara galen för att tro på marxistisk maktanalys och identitetspolitik.

De undantag som finns är de som kallar sig feminister men egentligen inte är feminister utan bara helt vanliga trevliga människor som inte särbehandlar folk utefter deras gener. "Jämställdister" kallar vissa sig även om jag tycker det är onödigt att sätta en etikett. Du kanske tillhör den kategorin?
Citera
2016-12-30, 20:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Det gäller att göra klart för dem som stöder feminismen vad de egentligen gör, vill och varför.
Det är ett systematiskt, institutionellt manshat som utpressar samhället på miljardbelopp varje år med ett offernarrativ.
Precis som kommunisterna lärt oss för hundra år sen.

Synd bara att så många ska behöva må dåligt, leva i misär och*ensamhet och till och med dö för att deras sak är viktigare.
I nästa steg raserar vi hela det Svenska samhället med den massinvandring, som de tror sig kunna ha som allierade i sin kamp. "Fler marginaliserade". "Bra för dem".
Citera
2017-01-01, 16:32
Medlem
Men de stämmer att radikalfeminister och antifeminister är samma skrot och korn.
Senast redigerad av allasKelgris 2017-01-01 kl. 16:34.
Citera
2017-01-02, 00:38
Medlem
Det känns som att TS förväxlar att vara ironisk med att vara ett nättroll. Ironi bygger på att mottagaren är införstådd med att det som skrivs inte ska tolkas bokstavligt.

Annars tänker jag väl inte invända mot liknelsen mellan antifeminister och trotsiga dagisbarn.
Citera
2017-01-02, 07:06
Medlem
Belavias avatar
Apropå ironi och feminism, denna tråden fick lite uppmärksamhet, det var kul, trodde det skulle dö direkt när jag startade den, men det kom in många roliga svar i linje med hur tråden startades!

(FB) Vad gjorde vi för fel? En fråga till feminister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in