2016-12-28, 21:44
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag förmodar att du antyder att jag måste vara ironisk för att vara konsekvent?

Micro den knäppaste tanten på hela forumet som fantiserar om att andra tanter nyper hennes vuxna son i rumpan som sedan kommer hem och visar blåmärkena på ändan för mamma (uppenbarligen en ren fantasi)!! någon som kan Freud och vill försöka sej på en analys på de? Pateteiskt . Ska man ens göra sej besväret att tala med en sådan sjuk mänska?

Ja de är sant! sök och ni skola finna! jag håller verkligen med pasarvecket om soth park narativet.

Angånde ämnet: Om man kollar runt lite i forumet ser man hela tiden samma mönster de finns en konsus uppfatning som antingen är sosialt accepterad men helt behängd eller en ide som på allvar diskuteras bland feminster men är helt knäpp för att ta två exempel:

1. Män gör en kvinna gravis ska de betala för sina barns uppehälle i 18 år! Även om dom inte ville ha barnet eller ens träffare de. Inte sällan verkar kvinnan fixa så att hon får enskild vårdnande (eller vad de kan tänkas heta.)

Antifeminsterna svara med lika befängd uppfatning: Män ska kunna ha inflytande om i fall kvinnan dom gjort gravid ska göra abort eller inte.

2. Feminster diskuterar om kvinnor inte borde bli flator.

Antifeminster argumenterar för att vi borde ta oss till baka till antiken och uteslutande använda kvinnor för avel.

Osv osv. Ständigt en ironisk ton som parodierar och visar de befängda i feminism kärnfrågor. Och sedan kommer dagisfröknarna och för en argumentation som ligger på en så låg nivå att de är tragiskt att se de.

De känns som om ironin belyser hur puckade feminster verkligen är och att den argmentation dom för bekräftar de yterligare.
Senast redigerad av Flickpojken 2016-12-28 kl. 21:51.
Citera
2016-12-28, 21:54
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Det känns som om antifeministerna ofta inte riktigt tror på de dom skriver men samtidigt utgör inläggen givetvis en motpol till den offentliga debatten som är minst lika befängd.

Det låter som att du vill fjäska in dig hos oss feminister. Välkommen då, men du börjar längst ner i hierarkin som skurkärring - det får du acceptera. Sedan säger vi kvinnor inte "antifeminister" utan vi kallar penisbärarna för "karlar".

Leta upp någon lämplig karl i forumet och såga allt som han tycker och tänker. Målet är att karlarnas självförtroende ska ligga i nivå med skoskaften inom en månad eller två.
Citera
2016-12-28, 23:30
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det låter som att du vill fjäska in dig hos oss feminister. Välkommen då, men du börjar längst ner i hierarkin som skurkärring - det får du acceptera. Sedan säger vi kvinnor inte "antifeminister" utan vi kallar penisbärarna för "karlar".

Leta upp någon lämplig karl i forumet och såga allt som han tycker och tänker. Målet är att karlarnas självförtroende ska ligga i nivå med skoskaften inom en månad eller två.

Å, lilla gumman . Och de enda dom gör är att skratt åt dej. Vem bryr sej om vad någon tycker om en på ett forum föresten?

Mot bakgrund av vad jag skrev va de ju också en intressant tolkning: Att jag vill hänga med skabbiga feminster med fittor som bårhus.
Senast redigerad av Flickpojken 2016-12-28 kl. 23:49.
Citera
2016-12-28, 23:35
Medlem
Visste inte ens att såna här forum och åsikter fanns för än nyligen. Jag tror inte trådarna här speglar en seriös debbat. Att pojkar sitter och skriver är väll en sak men att vuxna kvinnor som kallar sej feminister gör de och tar diskutionen är väll lite tragiskt? så dagis analogin kanske inte är helt fel. kvinnosynen som lyser igenom är rätt obehaglig dock tror faktiskt inte bara de är löst prat.
Senast redigerad av Ki 2016-12-28 kl. 23:37.
Citera
2016-12-28, 23:48
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Visste inte ens att såna här forum och åsikter fanns för än nyligen. Jag tror inte trådarna här speglar en seriös debbat. Att pojkar sitter och skriver är väll en sak men att vuxna kvinnor som kallar sej feminister gör de och tar diskutionen är väll lite tragiskt? så dagis analogin kanske inte är helt fel. kvinnosynen som lyser igenom är rätt obehaglig dock tror faktiskt inte bara de är löst prat.

Jag tror jag har taskig kvinnosyn de enda jag tycker tjejer och kvinnor duger till är att knulla dom. Alla som inte är atraktiva går bort dom är helt ointressanta helt enkelt. Kan stå ut med en "average" på kompis nivå men så fort dom är feminist fula så går dom bort även där.

Men jag anser inte att kvinnor är dumma osv. Och skulle nog inte missgynns en tjej i något sammanhang.
Senast redigerad av Flickpojken 2016-12-28 kl. 23:53.
Citera
2016-12-28, 23:50
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:

Där har vi en som fattat
Citera
2016-12-29, 00:06
Medlem
Citat:

Är det inte mer tragiskt att du går in här och tycker att det "pojkarna" skriver är väl lite obehagligt misogynt så där..men bah! who cares..."pojkar" är ju "pojkar" eller hur? och inte alls tragiskt att de sitter i stora flockar på ett forum och är gravt kvinnohatande... men om ett fåtal "vuxna kvinnor" svarar då jävlar, DÅ är det höjden av tragik.

(För övrigt det som verkligen är tragiskt är din stavning)
Senast redigerad av Merapi 2016-12-29 kl. 00:14.
Citera
2016-12-29, 03:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Just det, feminister borde hålla sig för goda för att ta nån jävla debatt på lika villkor. ((T)Sveland och Åsa Linderborg)
När feminister debatterar gör det i sina ekokammare eller möjligen med nån stackars mangina, som tror att om han bara står ut, så kommer någon av skabb... förlåt, kvinnorna vilja ligga med honom. Men han måste böja ner sitt huvud och signalera pudel precis hela tiden.

Här, på anonyma forum finns inga såna kvinnliga förbehållna rättigheter. Här finns inga kvinnor, nån behöver ta hänsyn till, utan här får ni diskutera på jämlika villkor.

Tål du inte värmen i köket, så gå ut
Citera
2016-12-29, 03:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det inte mer tragiskt att du går in här och tycker att det "pojkarna" skriver är väl lite obehagligt misogynt så där..men bah! who cares..."pojkar" är ju "pojkar" eller hur? och inte alls tragiskt att de sitter i stora flockar på ett forum och är gravt kvinnohatande... men om ett fåtal "vuxna kvinnor" svarar då jävlar, DÅ är det höjden av tragik.
(För övrigt det som verkligen är tragiskt är din stavning)
Här fixar vi till sanningen lite, så den passar alla beroende på vilken sida av staketet vi står på. Ja, pojkar kommer alltid vara pojkar. Tänk "ahaa-upplevelsen" den dagen du själv fattar vilket sammanhang det citat passar på.
Alla jag läst här gillar kvinnor. Det är mest feminister man ogillar.
Ja, och så din sida då, Miss Quijote. Du och din Sancho Lupac kämpar hårt i motvinden...

PS, säg inget om stavningen. Du har en del egna egenheter... DS
Citera
2016-12-29, 05:04
Bannlyst
Citat:

Har du inte förstått att folk har haft masker på sig och bara visat det dom velat att du ska se?

Forum liknande detta är en av få ställen man kan vädra och få sina åsikter utmanade och då kan mycket av det mörkaste komma fram när man är annonym och kan skriva utan att det kommer tillbaka på en IRL.

Hoppas du är ung då jag inte kan tänka mig en 25+ som inte förstått att man inte känner människors tankar bara för att man umgås med dem.
Citera
2016-12-29, 09:58
Medlem
Mooons avatar
Vad är då skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Här fixar vi till sanningen lite, så den passar alla beroende på vilken sida av staketet vi står på. Ja, pojkar kommer alltid vara pojkar. Tänk "ahaa-upplevelsen" den dagen du själv fattar vilket sammanhang det citat passar på.
Alla jag läst här gillar kvinnor. Det är mest feminister man ogillar.
Ja, och så din sida då, Miss Quijote. Du och din Sancho Lupac kämpar hårt i motvinden...

PS, säg inget om stavningen. Du har en del egna egenheter... DS
Citera
2016-12-29, 10:28
Medlem
Att föra en diskussion med en feminist är många gånger som att diskutera med en religiös fanatiker, det går liksom inte att på ett logiskt sätt övertyga dessa om att de kan ha fel eller att deras gud kanske inte har rätt eller är den rätta.
Detta faktum medför att man som antifeminist redan från början plockar bort logik och hoppet om att kunna få feministen att bli eftertänksam och möjligen se andra vägar än den feminismen stakat ut, och vad kvarstår då man insett detta?.

Det inte finns med andra ord inte något att vinna då de i det allra flesta ämnen finns någon feminist som skrivit något som därmed blir till sanningen i feministiska kretsar så ingångspunkten blir lite annorlunda än i andra diskussioner.

Antingen är man arg, som vissa uppenbarligen är här och kallar dem för fittor eller andra mindre lämpliga ord eller som jag ser det…man får ta allt med en stor portion humor då man på förhand redan vet att det spårar ur, frågan är bara åt vilket håll och med vilken vinkling

Här har vi en typisk feministisk debatt/diskussion (även om det handlar om annat i detta fall) som skulle passat bra på detta forum fast då anonymt skulle alla inre hämningar o tankar släppa och orden skulle bli mer …tja ni fattar.
Ett typexempel på hur jag ser på feminismen och jag kan inte se annat än humor i detta, frågor svaras undvikande med märkliga vinklingar o.s.v. börjar ca 22 min in i programmet.
http://www.svtplay.se/video/11594006/opinion-live/opinion-live-sasong-2-22-dec-22-00?start=auto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in